Kedai Runcit

9.3K 43 1
                                    

Ini kisah seram yang dialami author sendiri, real horror situation

Peristiwa ni berlaku masa aku kecik lagi, umur aku lebih kurang lima tahun. Lebih kurang.... Masa tu mak n ayah aku pergi gerai tepi jalan beli nasi goreng. Kedai makan lain semua dah tutup sebab dah malam. Pukul berapa author x ingat tapi yang pastinya malam.

Tengah mak ayah aku tunggu nasi goreng tu, aku terpusing belakang dan aku tengok kedai runcit seberang jalan tu bukak. Terang benderang. Aku pun cakap la kat ayah aku yang aq nak gi kedai tu. Aq rasa macam tertarik betul nak pergi kedai tu. Ntah kenapa aq pun tak tahu. Ayah aq cakap, "apa ayie merepek ni kedai tu mana bukak". Aq tengok kedai tu betul² bukak. And aq rasa tak puas hati jadi aq pun cuba melintasi jalan untuk ke kedai tersebut. Dalam perjalanan nak menyeberangi jalan tu mak aku cakap aq macam dipimpin. Mak aku pun ape lagi lari pecut 100 meter dan tampar bahu aq sambil mengucap "ALLAHHUAKBAR". Aq tersedar dan aq terus tak ingat ape² dah. Mungkin aq pengsan. Masa aku sampai umah yang aku ingat aku tak cakap ape² dan bila mak aku tanya aq cuma jawab "sshhhhhh".

Pastu seminggu aq demam. Demam bukan macam demam biasa, aku demam pastu kulit macam kene chicken pop. MACAM tapi bukan chicken pop. Bila panggil ustaz, ustaz kata aku kene 'ludah' dengan 'bende' tu sebab dia tak dapat aku.

#PULAUPANDANJAUHKETENGAHGUNUNGDAIKBERCABANGTIGE
#LUDAHBUATLURASOLE

TehAisSuam....peace out ✌

Story Seram Budak SekolahWhere stories live. Discover now