Appa : Shownu! Hera! Apa semua ni?
Hera : appa *genggam rambut yoongi*
Appa : Hera! Lepaskn rambut oppa tu!
Hera : *tunduk+lepaskn rambut yoongi*
Yoongi : *smirk*
Appa : Dah mari balik! Kita bincang kat rumah. Buat malu je!~RUMAH~
Appa : Hera! Knp buat oppa kamu mcm tu?
Hera : dia kutuk eomma Hera! Hera geram! He....
Appa : cukup! Yoongi!
Yoongi : Nae!
Appa : kamu ajar si Hera ni! Bawak naik atas!
Shownu : APPA!
Hera : eoh?
Appa : Shownu, kamu pergi masak kat dapur.
Shownu : Baik appa~ (mcm mna Hera nnt)Yoongi mengheret Hera masuk ke dlm bilik. Setibanya di bilik, dia kunci pintu.
Hera : knp nk kunci pintu?
Yoongi : Saje.. Knp kau tarik rambut aku??
Hera : kau kutuk eomma aku.. a..aku...aku tarik la *tunduk*
Yoongi : klau aku tarik rambut kau? Kau nk tak? *belai rambut Hera*
Hera : tak nk *still tunduk* jgn buat mcm2 lah *tepis tgn yoongi*
Yoongi : tapi aku nk buat jugak *pegang bhu Hera*
Hera : Appa!!! *jerit sekuat hati*
Yoongi : shhh jgn banyak ckp!Hera : Bagitau jela apa yg patut aku buat!
Yoongi : Kita dah jadi satu keluarga kn? Soo mulai saat ini.. aku nk kau panggil aku dgn dongsaeng aku, oppa.
Hera : What!! Kau bukannya oppa aku pun.. Oppa aku sorg je! SHOWNU *Peluk tubuh*
Yoongi : tak nak? Benda senang pun tak nk buat ke?
Hera : Tak nk!
Yoongi : Hmm~ denda apa yg aku patut bagi kat kau eh? Kang suruh buat kerja sekolah aku.. kau x tau.. Kau jadi assistant(?) aku je la.
Hera : Andwae! *cuba bukak pintu bilik* hishh!! Bukak la! Aku nk keluar!! *ketuk pintu bilik* Hello! Ada sape2 kat sana?Dengan kejamnya, Suga membuang kunci bilik ke luar tingkap dgn sengaja.
Hera : YA!! APA KAU BUAT NI!!
Yoongi : Hoi! Hormat la skit! Aku ni lagi tua dari kau! Kau patut panggil aku Oppa! *jentik dahi Hera*
Hera : Ishh! Appeo!
Yoongi : HAHAHAH rasanya.. aku dah tau denda apa yg patut aku bagi *tunjal kepala Hera*Hera : *diam membisu*
Suga terus memukul Hera tanpa belas kasihan. Hera mengerang kesakitan. Hal ini menyebabkn Shownu berasa bimbang pada Hera. Dia trus naik ke atas untuk melihat Hera. Apabila daun pintu dibuka, Hera trus berlari ke arah Shownu lalu memeluknya.
Hera : Oppa T-T *berlari keluar lalu memeluk Shownu*
Shownu : Apa kau dah buat dekat adik aku?
Yoongi : kau tanya la dia sendiri *smirk*
Shownu : Waeyo? *pegang rambut Hera*
Hera : Hera... kena... pukul dgn
Yoongi : PANGGIL AKU OPPA! KALAU TAK, KENA LA KAU DENGAN AKU!
Shownu : Hoi! kau tak patut buat dia mcm ni! Dia yeoja kot! Agak2 la nk pukul sampai lebam mcm ni!
Yoongi : Eomma! Tgok diorg ni, diorg kacau Yoongi tidur.
Shownu : Cis! Tak guna
Hera : O....oppa.. He... Hera takut *peluk kuat+nangis*
Eomma Tiri : Hey! Korg ni pergila masuk dapur! Aku nk mkn ni.. jgn kacau ank aku nk tidur. Masuk dapur sekarang!
Yoongi : Ha! Apa lagi? Turun la! *tolak kepala Hera*
Shownu : *tepis tgn Suga* jgn sentuh adik aku! *sambil turun untuk ke dapur*Eomma tirinya pun mengadu dgn suaminya, yg mereka mengacau Suga tidur dan memberitahu yg mereka juga ponteng sekolah. Panas hati Shownu melihat appanya tidak percaya dgn kata2 ank sendiri! Semakin hari.. semakin teruk dihasut bini barunya itu.
Appa : Shownu, Hera appa nk cakap sikit
Shownu/Hera : Nae
Appa : Mulai hari ini, Appa nak kamu keluar dari sini! Banyak sangat hal yg kamu buat dalam rumah ni! Skarang pergi kemas baju kamu dan keluar dari rumah ni!
Shownu : Nae? Appa! Kami ank kandung appa! Sampai hati appa halau kami keluar dari rumah ni?
Hera : Yeoja tu dah 100% hasut appa! Appa : *tampar Hera*
Hera : Huh! Selama ni mmg betul la.. appa tak syg dekat Hera.... Appa anggap kami ni ank kucing yg boleh dibuang merata2."Diam", Ayahnya mula bengang dengan kata2 Hera. Suga dengan bangganya, naik ke atas dan kemas barang2 Shownu dan Hera lalu membawa barang tersebut ke bawah.
"Nah, baju korg. Aku dah tolong kemaskan." Suga smirk. Hera dan Shownu tidak mampu berkata apa2.
"Sekarang keluar. Keluar!" Jerit appanya. Shownu dengan berat hatinya, mula mencapai barang dan bagasi begitu juga dengan Hera. Mereka keluar dari rumah itu tanpa arah tuju.
Selepas beberapa minit pemergian 2 org ahli keluarganya, Woozi yang mempunyai hati yang lembut mula mencari kelibat Shownu dan Hera. "Aduh! mana pula diorg pergi ni. Mesti tak jauh dari sini" .
"Yes! Jumpa pun! SHOWNU! HERA! WAIT!!!"
Hera dan Shownu mula berpaling ke belakang melihat sesusuk tubuh yang sedang berlari ke arah mereka.
"Eh! Kau buat apa kat sini? " kata Hera dengan muka tidak puas hatinya.
"Aku nak tolong kau la. Nah Ambil ni" Woozi menghulurkan sebuah kunci kereta, kertas dan sedikit duit untuk kegunaan mereka.
"Duit haram ke ni?" Kata Hera.
"Aish! Hera! Tak baik tau cakap macamtu!" Shownu mengambil pemberian Woozi.
"Gomawo Woozi-shii" Shownu mula berfikiran positif.
"Nae! Hati2 tau. Guna la apa yang aku bagi buat sementara ni ye.. Maaf sbb eomma dan hyung aku, korg jadi macam ni. Aku... aku rasa bersalah sangat. Kertas tu ada tulis alamat. Kau pergi ke alamat tu dan ambil kereta aku. Kau bawak la kemana kau nak pergi.. dalam kertas tu juga ada nombor telefon aku. Apa2 hal.. kau call aku la ye" Woozi bercakap dengan panjang lebar. "Nae" Jawab Shownu sepatah.
"Erm.. aku tak boleh lama2 ni, nnt diorg cari aku plak. Ni pun aku kluar senyap2 ni.. btw kau lebih tua dari aku kan? Hahaha Sorry Hyung! Annyeong"
Hera mula membelek kertas yg tertulis alamat di situ. "Oppa... Percaya ke?" .
"Oppa percaya sbb dia baik.. dia lah yang selalu tolong Oppa dekat sekolah" . Hera mula teringat tentang seseorang yang pernah menolong oppanya sewaktu dalam kesusahan. "Ouh".
To Be Continued
YOU ARE READING
Fake
FanfictionPerasaan benci bertukar sayang.... Cast : Suga Woozi MONSTA X BTS Seventeen