Episod 1

12 2 1
                                    

"awak sayangkan saya?", Mira bertanya dengan tegas. JIN yg baru duduk di kerusi di hadapan Mira terkedu seketika.Namja chingu mana yg x syg kan yeoja chingu sendiri.

"mestilah sayang💕",JIN sempat memberi flying kiss. Omo! Budak perempuan di sekeliling maja JIN semua sudah cair. Kalaulah flying kiss tu milik dorang dan bukannya milik budak sombong yg terlebih dose gedik tu kan bagus.

"Jangan tipu! Saya nampak awak keluar dengan Leah. Merayau entah ke mana. Siap gelak-gelak lagi, benci betul", Mira memberi jelengan tahap mata pisau. Mira ni,..dng bestfriend JIN pon nak cemburu ker?

"dia kan kawan baik saya. Tak kan lah awak jealous kot", JIN tersenyum walaupun tak rela. Giginya yg putih dan tersusun cantik terlihat. Omo, Memang handsome. Budak perempuan yg cair tadi sudah mula tonjolkan symptom-symptom menggila.

Mira tak percaya dng kata2 JIN. Dia terus-menerus melontarkan persoalan. Kadang-kadang Mira mengulang persoalan yg sama utk mendapatkan kepastian. Penatnya nak layan budak ni.

Akhirnya, loceng tamat waktu rehat dah berbunyi. Yeah, MERDEKA!!, jerit hati JIN.Sepantas kilat JIN tinggalkan Mira yg masih tak berhenti membebel. Dah sakit kepala nak layan budak tu. Entah kenapa dia jealous semacam hari ni. Pelik.

🎭

Leah memicit-micit kepalanya. Hanya 8 daripada 10 soalan addmaths yg berjaya disiapkannya. Dia toleh ke kiri dan ke kanan, 5 manusia sahaja yg masih berjuang di dalam bilik peperiksaan ini. Yg lain semua dah tidur mati tak ingat dunia. Salah satu antara mereka adalah Mira. Budak bijak pandai di sekolah.

"masa menjawab soalan sudah tamat. Berhenti menjawab dan pastikan anda tulis nama anda." Mira terkial-kial menjawab soalan yg belum dibuatnya. Tapi nak buat macam mana? Dah nama dia(Ah-Mira) bermula dari huruf A, jadi dialah mangsa pertama yg dirampas kertas. Huhuhu..dahlah ni exam yg menentukan masa depannya. Matilah kau.

🎭

Sudah 30 minit Mira terpacak di depan pagar sekolah, bayang-bayang JIN masih tidak kelihatan. Dia mengeluh tanda tidak puas hati. Kenapa asyik aku je yg kena tunggu JIN di depan pagar sekolah utk balik sama-sama. Memang x adil. Mira mengenangkan nasibnya. Kalau dulu waktu mula bercinta JIN sanggup dtg awal dan tunggu Mira walaupun 1 jam dia lambat bila nak balik sekolah sama-sama. Sekarang ni. Huh, dah terbalik. Mira pula yg kena tunggu JIN. Sakit hati.

"Hi, Mira!".Suara itu sangat dikenalinya. Mira terus memberi respons dng menoleh ke arah suara itu. JIN. Mira baru nak mengukirkan senyuman seindah mawar merah, namun.. terhenti sebaik sahaja melihat beberapa pelajar perempuan mengelilingi JIN. Apa yg lagi menyakitkan hati adalah salah seorang budak perempuan itu memeluk tangan JIN. Gelak ketawa sampai tak sedar yg Mira, 'YEOJA CHINGU' JIN ada dekat depan ni. Panas hati Mira melihat tingkah laku gadis itu. Nak ku lepuk je kepala minah tu.

JIN mengundur diri dari kelompok gadis yg meminatinya. Dengan penuh tidak bersalah, dia berjalan ke arah Mira sambil melambai-lambaikan tangannya dan bertanya "apa khabar?". Dia tanya Mira apa khabar. Wah, gunung berapi di dada Mira dah meletup. Adakah dia rasa Mira khabar baik setelah melihat JIN berfoyo-foyo dng perempuan lain di depan matanya sendiri?

"Awak sayangkan saya?"Mira bertanya kepada JIN dng muka mencuka.Apa hal dengan Mira ni? Dari rehat tadi tanya soalan yg sama.

JIN menggosok tengkuknya. "mestilah saya sayangkan awak. Awak ni macam tak percayakan saya je." JIN ketawa kecil.

"Entahlah, kepercayaan saya pada awak semakin hilang dari hari ke hari". Mira menatap wajah JIN dengan serius. Budak ni tak tipu. Terhenti ketawa JIN. Tak sangka Mira mencurigainya. Mira gadis yg paling dicintai merasakan aku ni lelaki yg tak setia. JIN terdiam dan mengalihkan pandangnya dari Mira.

"Esok saya mungkin tak ada di sekolah sbb saya kena pergi ke Gangnam melawat atuk saya yg sakit. Maybe about two to three days. So, jangan curang waktu saya tak ada. It's a warning!" Mira berjalan mengendahkan JIN di belakang. JIN yg baru sedar dari terkilan dng kata-kata Mira terus menggejarnya.

Bagi JIN, seorang lelaki mesti cool. Biasalah,..Mira mungkin cemburu. Tak payah nak gaduh2 dng dia nanti tak pasal2 breakup. JIN memujuk hatinya.

🎭

Kereta BMW berwarna merah memacu di jalan raya gangnam. Kereta itu berhenti di hadapan rumah banglo yg besar. Rumah itu terletak di kawasan bergunung dan banyak pokok di situ telah di tebang utk dijadikan kawasan perumahan org kaya. Namun, masih ada lagi kawasan hutan yg belum dijelajah kerana telah menjadi hutan simpanan negara. Kini hutan tersebut telah dinaiktaraf utk menjadi tempat berkelah dan beriadah utk semua org.

Pemandu kereta BMW itu membuka pintu kereta utk Mira. Mira keluar dari kereta itu. Dari hujung kepala hingga ke hujung kaki, semua barang mahal2. Tak layan lah baju 2 Rm100 ni.😏

"Atuk, jangan lah fikir ttng business, nanti dtg lagi darah tinggi atuk. Everything daddy will cover."

"Mira jangan lah risau. Atuk sakit sikit je."

"Mana ada sikit. Minggu lepas pun atuk masuk hospital. Minggu ni pun atuk masuk hospital. Nasib baik doktor kasi atuk balik rumah, kalau tak...atuk terpaksa tidur dlm hospital tau." Cara Mira marah atuknya saling tak tumpah dng cara ibu Mira marah atuk Mira.

Atuk Mira tersenyum dng gelagat cucurnya yg seorang itu. Teringat pula wajah arwah anak perempuannya. Anak perempuannya, iaitu ibu Mira meninggal dunia selepas melahirkan Mira. Walaupun pada mulanya susah utk melupakan pemergian anaknya itu, tapi lama kelamaan dia redha dan dia percaya Mira adalah peganti anaknya yg tercinta.

🎭

Hari ini JIN berehat dng para peminatnya. Kiri dan kanan JIN dikelilingi wanita lagi. Adakah JIN curang? Haha,..mana ada. JIN seorang yg setia kot. Dorang yg mengada-gada nak berkepit dng JIN. Mentang-mentang lah Mira tak ada. Mereka mulalah cari peluang. JIN pun satu. Dah tahu Mira tu kuat cemburu, dia boleh pula layan minah-minah tu.

"JIN oppa, Mira tak dtg sekolah berapa hari?" Salah seorang pelajar perempuan bertanya kpd JIN.

"Dua hari je."

Gadis itu memucungkan bibirnya. "Ala, ingatkan lama. Oppa tak limas ke asyik berkepit dng dia. Dia dah lah gedik,..sombong pulak tu. Semua org tak suka dia." Selamba je dia kutuk Mira di depan JIN. Huh, bagi JIN, budak tu lagi gedik dari Mira.

JIN menghempas sudunya. Dia terus meninggalkan kelompok pelajar perempuan itu. "ADUH, KENAPA KAU BUAT JIN MARAH!! TENGOK DIA DAH PERGI!!"👿 Semua perempuan di situ memarahi wanita tadi. Nak rehat dengan JIN tanpa gangguan MIRA mungkin dtg sekali setahun je tau,..dan dia kacau daun pulak. Nak cari pasal betul!

🎭

"Eh, hari ini hari Selasa kan. Kenapa Mira tak pergi sekolah", tanya atuk Mira.

"Dua, tiga hari ni Mira nak cuti lah. Nak jaga atuk." Mira sebenarnya sengaja tak nak dtg sekolah. Dia dah pasangkan spy utk intip tingkah laku JIN. Manalah tahu JIN ada girlfriend lain jadi dia boleh lah bersama2 kalau Mira tak ada.

Nampaknya betul2 Mira dah tak percayakan JIN. Klau JIN tahu Mira pasang spy. Pasti dorang gaduh besar!

🎭

JIN pergi ke perpustakaan, dia berjalan2 di sana dan berpura-pura membaca buku. Tak sampai lima minit, dia pergi ke koridor sekolah pula. Sama seperti tadi dia berjalan-jalan seketika. Dan last sekali dia pergi ke atas bumbung sekolah. Kononnya nak menghirup udara segar tapi rupa-rupanya dia cuba nak memerangkap seseorang yg dari tadi ikutnya. Kalau nak ckp peminat, dia lelaki!

JIN mula mengatur strategi utk menangkap budak hingusan tu.

Bersambung-🌹

_________________________________________

YEAH, AKU DAH ADA CERITA SENDIRI. HOHOHOOO!!!! ENTAH SAPA JE YG NAK BACA CERITA NI😂 CERITA KARYA BUDAK YG TAK HABIS BELAJAR😒💪

#saranghae#BTS4ever

BABY, I'M SORRY! /ON GOINGWhere stories live. Discover now