JIN yg dari tadi merayau-rayau akhirnya pergi ke atas atap bumbung sekolah. Di situ cuma ada satu laluan utk masuk dan keluar. Tempat itu bagus utk menangkap org yg mengekorinya dari awal pagi tadi. Bermula dari langkah pertamanya masuk ke sekolah hingga lah sekarang ini, dia masih mengekori JIN. masih di belakang JIN. Jangan ingat JIN tak perasan. Dia cuma buat2 tak perasan.
Si ikan dah masuk ke dlm jerat. JIN yg dari tadi sembunyi di sebalik pintu terus menutup dan mengunci pintu itu sebaik sahaja budak hingusan itu melangkah masuk. Seperti yang dijangka, budak itu cuba utk melarikan diri. Namun, sempat ditangkap oleh JIN. Terbukti JIN lagi tangkas daripadanya. Pergelutan berlaku apabila JIN ingin mengikat budak tersebut. Aksi tumbuk menumbuk berlangsung. Main kasar budak ni, bisik hati JIN. JIN mengeluarkan langkah tinjunya. Kesan daripada tumbukan juara tinju tiga tahun berturut-turut di sekolah, budak itu K.O dng satu tumbukan sahaja. Lembik betul budak ini.
"Kau nak pergi mana? Teman kan aku dekat sini. Kita sembang sembang dulu" JIN mengajak mesra
" Kau ni apa hal nak tangkap aku? Lepaskan akulah budak tak guna! LEPASKAN!!!" Budak itu meronta di lantai meminta dilepaskan. JIN hanya biarkan dia bertindak seperti cacing kepanasan. Sekali pandang macam kena rasuk pun ada. JIN melangkah dua langkah kebelakangan, takut-takut dia semakin mengganas.
"Sudah terang lagi bersuluh. Cakap siapa hantar kau? Apa tujuan kau dihantar.CAKAP!!" JIN mula meninggikan suara. Saja nak getak budak tu. Tengok rupa fizikal dia yg kurus pun dah tahu dia dihantar bukan utk membelasahnya. Mungkin atas sebab yg lain.
"Kau ingat aku bodoh nak bagi tahu. Kau tumbuk aku sampai masuk icu pun aku tak akan bagi tahulah." Dia meludah kahaknya. JIN merenung budak itu. Susah betul lah nak berbincang dng manusia ni. Sakit kepala.😷
JIN pasti budak ini sudah dibayar dng harga yg mahal. Sebab tu lah sanggup masuk icu . JIN ada idea baik. "Okay. Jom bincang pasal business. Berapa tuan kau bayar?"
Budak tu terus pandang muka JIN. Tersenyum macam kerang busuk. "$200.." Dia dapat mengagak JIN pasti akan menawarkan harga yg lagi mahal.
"$200 je kau sanggup masuk icu? Hahah...!! Bayar duit ubat je lah cukup." JIN tergelak besar. "Aku kasi $300" JIN mengangkat keningnya.
"$400 aku on." Budak tu cuba menawarkan harga yg berlipat kali ganda. Dah dapat betis minta peha pula. Memang mata buitan betul.🤑💰
"last offer $350. Ambil atau kena belasah." JIN dah meluat nak layan budak tu. kau ingat JIN ni cop duit nak mintak banyak2. Sorry to say lah.😣
"Okok. Sabar lah bro. Dari mana nak start?"😉
"Start dari siapa yg hantar kau. Kenapa dia hantar kau." JIN betul-betul nak tahu. Sepanjang hidupnya, dia tak pernah ada musuh. Peminat ramailah.
"MIRA. Mira hantar aku." JIN terkejut beruk. "Kenapa dia hantar kau."
"Kau rasa?Hmm..dia suruh aku perhatikan gerak-geri kau je. Tpi tak pasal2 aku kena tumbuk. Maybe dia rasa kau ada gf lain kot. Itu cuma tanggapan aku je lah. Maklumlah, muka kau ni muka playboy. Buaya darat. Memang tak boleh dipercayai." Budak tu ketawa kecil.
"Kau jangan nak tuduh bukan2. Aku kenal Mira." JIN cuba menidakkan kebenaran. Dia harap budak tu hanya berdusta.
"Buat apa aku nak tipu kau. Apa yg aku dapat? Kau caya ker, tak ker. Aku peduli apa, yg penting meh duit aku. $350. Jangan lupa tambah $50 utk beli ubat. Habis bengkak muka aku yg handsome ni." Budak tu membelek-belek wajahnya. Meluat JIN tengok. Dia tak perasan ker wajah dia persis cicak . Perasan betul.😒
🎭
JIN menarik tangan Mira dengan kasar. Belum sempat Mira meletakkan beg sekolahnya di kerusi, JIN telah menariknya keluar dari kelas. Genggaman JIN terlalu kuat sampai Mira meronta meminta dilepaskan. Pelajar yg di sekeliling mereka hanya memerhati aksi drama pasangan itu. Sungguh agresif.
Mereka menuju ke atap bumbung bangunan sekolah mereka. Di sana, tiada mata yg memerhati. Tiada telinga yg mendengar. Tiada rahsia yg perlu disembunyi. Luarkan segala yg terpendam. Walaupun org tua-tua berkata, ikut hati mati. Jadi biarkanlah JIN mati dng bahagia. JIN tak mampu simpannya lagi. Terlalu sakit.
JIN melepaskan tangan Mira. Mira memberi renungan tajam bak ular. Tapi ular kalah dng si serigala. Kelembutan JIN dan sikap tolak ansurnya yg membuat perhubungan mereka kekal lama hilang apabila sifat murninya telah ditelan oleh rasa kecewa lalu diadun sebati dng marah. Lalu terhasillah benci yg dibakar dengan api yg membara. Api yg membuat JIN panas.🔥
"Awak memang dah berubah kan. Buat semenjak-dua ni awak langsung tak layan saya dng baik. Awak langsung tak respect saya sebagai girlfriend awak kan. Awak ada perempuan lain ker? Tell me how! HOW!!" Mira menengking JIN membabi-buta. Egonya tak pernah surut.
JIN senyum sinis. "Siapa yg berubah? Awak atau saya. Dah tiga tahun kita bersama tapi awak tak pernah respect saya. Cemburu buta. Saya ada kawan perempuan kena marah. Saya ada peminat perempuan pun kena marah. Tapi awak. Saya tak pernah marah bila awak berkawan dng budak lelaki, even dng peminat lelaki awak. I never care when you going out with them, because I know I'm trust you. Tapi bila awak dah pasang 'spy' utk intip saya. Saya dah tak percaya dng awak. Buat apa saya nak percaya dng org yg tak pernah nak percaya dng saya😤." JIN sengaja menekankan perkataan 'spy'. Wajah Mira jelas memaparkan riaksi terkejut.
"Macam mana awak tahu?" Soal Mira.
JIN gelak besar. "Anak org kaya tapi pasang spy murahan. Lain kali jangan pasang spy hingusan. Import spy dari overseas. Baru tak kantoi." Sinis JIN.
Muka Mira merah. Mungkin kerana impak menahan marah, atau menanggung malu, atau kedua-duanya. Tapi yg pasti Mira tak mahu kalah. Egonya masih tinggi melangit. Dia terus menyalahkan JIN atas sebab itu dan ini bagi membela diri. JIN tidak mengakui semua itu malah melayahkan Mira semula. Pertikaman lidah menjadikan suasana menjadi semakin hangat. Kedua-duanya tak mahu kalah kerana siapa yg kalah dia yg bersalah atas setiap pertuduhan dari pihak lawan.
"okay fine. I'm the one how doing wrong. Yes, It's me. Always ME!! You know what. Saya dah tak boleh continue dng semua ni. We breakup!" JIN mengangkat kedua-dua tangannya🙌. Dia mengalah. Walaupun dia telah dikuasai dng rasa ego seorang lelaki tetapi dia masih seorang manusia yg suka akan kedamaian. Jadi dia mengalah bagi mencipta kedamaian. Dia sudah penat dng apa yg berlaku. Sakit dng setiap memori. Bahkan memori indah pun menjadi hitam. Tiada warna yg menceriakannya. Hanya hitam.
#saranghae#bts4ever
YOU ARE READING
BABY, I'M SORRY! /ON GOING
FanfictionWatak utama:JIN,Mira,Leah 🎭 Hidup bagaikan air yg mengalir. Setiap detik tidak akan berulang. Manis dan pahit harus ditelan, beredar bersama waktu.