3

132 6 0
                                    

"Rahae, kau boleh tak keluarkan gosip?", Jaeri melihat kukunya. "Boleh je.". "Tapi kena upah. Hehe.", Rahae mengelap lens kameranya. "How much you want? I can give. Um. Buat topik pasal 'Jungkook ada yeochin? Park Hee Joo?'. Okay? If I satisfied with your news, I'll give you more. Give you 2 days okay?", "Yes boss.".

2 days has passed.
"Asal ramai orang kumpul dekat newstation?", Heejoo hanya berjalan dan membuat reaksi tidak tahu.
"Woi Heejoo!", Hani tercungap-cungap mengejar Heejoo yang baru sahaja sampai di kelas. "Pe?", "Kau tau tak? Nama kau naik?". Heejoo kebingungan. "Asal?", "Alahai makcik ni. Ade gosip ah dkt newstation yang kau ni yeochin Jungkook.", Hani membalas soalan Heejoo.

Jungkook berlari ke arah Heejoo lalu menarik Heejoo depan mata Hani. Nasiblah Hani je nampak. Orang" dekat kelas tu fokus study.

"Sakitlah!", Heejoo menampar muka Jungkook. Heejoo mengusap pergelangan tangannya. Jungkook meletakkan kedua tangannya di bahu Heejoo lalu mendekati muka Heejoo.

"Kau tau tak?".

"Disebabkan kau nama aku naik!"

Kata-kata Jungkook yang pedas itu telah menikam hati suci Heejoo ini.

"Kenapa aku?"

"Kau salahkan aku kenapa? Berita tu pun aku tak sempat tengok! Kau dah tarik aku macam sapi!"

-

"Tengok lah sendiri!", Jungkook menghumban surat khabar yang dipaparkan di newstation tadi.

Heejoo tunduk lalu mencapai surat khabar tersebut.

"Kenapa aku?! Bukan aku yang suruh terbitkan benda ni!"

-

"Disebabkan kaulah! Fans aku lari! Disebabkan kau! Kenapa kau nak bising? Yang aku ni namchin kau?!"

-

Heejoo menampar pipi gebu Jungkook.

"Kau, namchin paling tak gune!"

ego | jjkWhere stories live. Discover now