Thuis, weer alleen thuis. Ik kijk een beetje rond in huis en loop een beetje heen en weer. Ik plof uiteindelijk neer op de bank waar ik een tijdje blijf zitten. Waar mijn broer is, is me een raadsel. Mijn moeder zit ergens op een strand.
Ik vind het niet erg om alleen thuis te zijn, het geeft me tijd om na te denken. Van alles vliegt door mijn hoofd heen, het lijkt net een bom die blijft tikken totdat hij ontploft. Ik word gek van al mijn gedachtes maar ik kan er niks aan doen, ik het niet uitzetten, Ookal zou ik dat heel graag willen. Ik zoek naar afleiding dus kijk ik naar mijn hond, en voor de zoveelste keer doet het me pijn om te zien dat hij ouder word. Ik zucht en loop weer een rondje door het huis. Ik denk aan morgen. Een nieuwe week. Zoveel
kansen die ik kan gaan krijgen, maar gaat het me dit keer lukken om mezelf er toe te zetten? Mijn moeder gaat ook weer werken, na tien maanden. Ze zegt dat ze rust nodig had, maar ze ik geloof niet dat je daar bijna een jaar voor nodig hebt.De week glijd soepeltjes voorbij, steeds iets dichterbij het lange weekend. Eindelijk rust. En dat is waar ik naar verlang, rust. En zo zijn we aangekomen bij Laila's film avond. Ze was jarig van de week, dus geeft ze een filmavond voor Quinty en voor mij.
Laila is een vriendin die ik ken sinds groep 6.
Quinty is een vriendin die ik ken sinds groep 7.We kijken de film boss baby die haar vader voor ons heeft gedownload. Midden in de film schreeuw ik door de woonkamer "HEEJ LAILA JE HAD TOCH TAART!?!?!". LAILA kijkt me aan met een blik als: ben je serieus? We kijken een film en je begint opeens over taart!?. Ze zegt dat we na de film taart eten dus ik kijk haar kort aan met mijn, ik moet nu serieus op eten gaan wachten - blik, maar ga alsnog akkoord.
*een uur later*
" okeeeh dus Quinty is weg, teenwolf!" Zegt Laila als we terug lopen naar de woonkamer. Ik stem in en ga zitten op haar zitzak. "Yoo ga van mijn zitzak af!" Zegt Laila terwijl ze naar de keuken loopt. "Nope, deze is nu geclaimed" zeg ik lachend terug.
We kijken twee afleveringen van teenwolf en vervolgens ga ik naar huis. "Hoe komt het eigenlijk dat je niet meer met Quinty mag omgaan?" Begint Laila een gesprek. " ik weet het niet, haar moeder mag mij gewoon niet." Antwoord ik. We hebben een kort gesprek totdat ik bij mijn huis ben aan gekomen.(Even geschreven vanaf mij als persoon)
Verder zat ik de dag daarna nog bij Laila in de tuin filmpjes te kijken. Ik zag sneeën op de arm van Quinty en vroeg haar of ze sneed. Ze draaide eromheen maar zei nee. Later appte ze dat ze het wel deed. Het was een klap in mijn gezicht. Ik heb het zelf ook gedaan. Maar de verleiding als iemand anders het doet is zo groot. Ik vind het vreselijk dat ze het doet maar word zo boos dat ze zichzelf pijn doet. Verder vind Een van mijn beste vriendinnen van school, Lilly, mijn beste vriend leuk. Ik weet dat hij haar niet leuk vind maar ik durf het haar niet te zeggen.
JE LEEST
My Life story -a True story-
Novela JuvenilHey! Dit boek gaat over mijn leven. Over alles wat er in voor komt en daarom kan je dit beschouwen als een drama, want zo ziet mijn leven er ook een beetje uit, als een drama. Ik weet niet hoevaak er een nieuw hoofdstuk komt, dat ligt er een beetje...