LONDEN, Zondagavond
Van onze verslaggever Arnout Gniffel
Gisteravond om half zeven 's avonds is er in het ministerie van Toverkunst
een dode man aangetroffen. Hij leek niet te zijn verwond met een wapen,
aangezien zijn lichaam ongedeerd was toen de schouwers zijn lichaam vonden. Het ministerie
staat voor een raadsel. De overledene betreft Wilfred Mangel, een ambtenaar die op het
Departement van Mystificatie werkte. Mangel was een goede vriend van Minister Sylvester en
solliciteerde naar een plek bij de Wikkeweegschaar. Maurice Harrison, hoofd van
de schouwersafdeling van het Ministerie gaf commentaar:
"Dit is niet het eerste incident dat we meemaken waarin er geen sporen van het
wapen achtergebleven zijn. Vorig jaar is er op het oudejaarsfeest van de heer
Sylvester een zelfde moord gepleegd. We weten vooralsnog niet wie er achter de moord
zit, maar we hebben wel een vermoeden dat er een nieuw soort vloek is ontwikkeld die de
moordenaar hoogstwaarschijnlijk meerdere malen gebruikt heeft. Dit hebben we opgemaakt
uit de omschrijvingen van ooggetuigen, die menen een groene flits te hebben gezien vlak voor
de dood van de slachtoffers, we zijn er druk mee bezig.'
Amalia Greuter, ook werkzaam aan het ministerie van Mystificatie en een collega van Mangel
was vlak voor zijn dood op de plaats delict en heeft een glimp opgevangen van de moord.
'Ik liep langs zijn kamer en even later hoorde ik hem schreeuwen. Ik draaide me om en zag van onder de deur een groene lichtflits komen, ik ben meteen naar de schouwersafdeling gegaan.' Aldus Greuter. Minister Sylvester heeft zijn condoleances gegeven aan de nabestaanden van Mangel. Hij geeft aan zeer getreurd te zijn, maar laat zijn kop niet hangen. Gisteren hield hij een toespraak in de raadzaal en in zijn speech gaf hij aan achter de moordenaar aan te gaan. Toen wij hem om informatie rondom de zaak vroegen, liet hij niets los, hij zei alleen; 'We hebben nog niet genoeg informatie om nu al de pers in te lichten over de zaak. Verder zal ik niet op uw vraag ingaan.'
Men weet uiteraard dat Minister Sylvester zelf al is getroffen door het terreur. De opname van zijn vrouw in St. Holisto's is hier deel van. Vooralsnog zijn we niet in staat geweest dichterbij de echte informatie te komen, maar wij hebben uit anonieme bronnen vernomen dat mevrouw Sylvester een psychische aandoening is opgelopen door een aanvaring met een onbekende misdadiger. Ook hierover had Sylvester niets te zeggen. Hij werd boos toen wij doorvroegen over zijn gezin en vroeg ons op een onplezierige manier of wij onze 'Neuzen thuis willen houden!' Aldus Sylvester. Mocht er iets met zijn echtgenote aan de hand zijn, dan zou dat in ieder geval zijn aparte gedrag van de laatste tijd verklaren. -//Trix gooit boos de krant op de keukentafel. 'Die stomme ochtendprofeet!' Zegt ze, 'Met hun slechte reporters.' 'Ach niets van aantrekken.' Zucht haar vader, die zijn boek weglegt en zijn bril opbergt. 'Ik had ook nooit zo boos moeten worden.' Zegt hij. 'Dat vinden ze alleen maar leuk.' Hij kijkt op de klok. 'Heb je alles al ingepakt?' Trix knikt en neemt een hap van haar croissant. 'Ook je extra uniform?' Trix knikt opnieuw. 'En je hebt al je schoolspullen?' 'Ja ha!' Zegt Trix met volle mond. 'En je gala gewaad?' Trix kijkt vermoeid naar haar vader. 'Oké, oké, sorry' verontschuldigt hij grijnzend. Trix trekt de krant weer naar zich toe en bladert verder. Ze leest nog iets over de Splinterwolven die op gaan treden bij de finale van het landskampioenschap zwerkbal. 'De Cannons gaan winnen, ik zeg het je.' Hoort ze achter zich. Jane het dienstmeisje komt langslopen met de theepot en schenkt Trix bij. 'Ik hoop het.' Zegt Trix. 'Ze zijn de favoriet, maar alles kan nog gebeuren, Cantbury is sterk dit jaar.' 'Dat is waar.' Geeft Jane toe. 'Zeg, moest jij niet om half tien op het station zijn?' Trix kijkt geschrokken op. 'Eh, ik dacht tien uur?' Ze pakt de brief met de zegel van Zweinstein en vouwt hem snel open. 'Oeps.' Mompelt Trix. 'Pap ik moet gaan.' Jane schenkt grijnzend meneer Sylvester bij. 'Maurice brengt je.' Zegt meneer Sylvester. 'Ik moet ook naar kantoor.' Hij staat op en botst tegen Jane aan. Er valt wat thee over zijn pak. 'Oh bij Merlijns-' Begint meneer Sylvester gepikeerd. 'Sorry, sorry, sorry!' Piept Jane. Ze begint zijn pak onhandig schoon te maken. 'Geen probleem Jane, het is niet erg' lacht meneer Sylvester. Jane kijkt hem met een rood hoofd aan. 'Nee meneer het is mijn schuld, ik...' Trix gluurt naar haar vader en Jane die elkaar onhandig aankijken. 'Ik ga me even, eh, omkleden.' Zegt meneer Sylvester. Jane kijkt gegeneerd naar de theepot. 'Trix, voordat ik je niet meer zie, kom hier.' Trix staat op en rent naar hem toe. Ze knuffelen elkaar intens. 'Geen problemen zoeken dit jaar he.' Zegt meneer Sylvester. 'En rustig aan met de jongens.' 'Pap, alsjeblieft.' Mompelt Trix. 'Luister goed naar de professoren en lief zijn!' 'Ik ook van jou Papa.' Meneer Sylvester grinnikt en kust Trix op haar hoofd. 'Ik hou van je lieverd, schrijf je naar huis?' 'Ja doe ik' Trix geeft haar vader een kus op zijn wang. Dan verschijnt Maurice in de deuropening. 'We zijn klaar voor vertrek meneer.' Zegt hij. Meneer Sylvester geeft Trix nog snel drie kussen op haar hoofd en dan gaat ze achter Maurice aan.
JE LEEST
Sylvester 2
FanfictionTrixette Elizabeth Victoria Sylvester is de dochter van de Minister van Toverkunst. Ze zit in het vierde jaar van Zweintsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocuspocus. Helaas is niet alles meer koek en ei. Buiten de school begint zich een groepering...