Cedric Diggory

206 15 0
                                    

(P.O.V. Alissa)

Als ik door de gang loop op weg naar mijn eerste les van de dag word ik tegengehouden door iemand. "Hallo" zeg diegene, oftewel Cedric. "Doei" zeg ik en ik loop door, tot mijn ergernis loopt hij mee. "Ontloop je mij?" Vraagt hij "Stalk jij mij?" Vraag ik terug. "Ik vroeg niet om een vraag." Zegt hij. "En ik vroeg niet of iemand mij wou stalken, en toch doe je het." Zeg ik. "Ik stalk je niet!" Zegt hij "Best wat jij wil. Maar waarom loop je eigenlijk met mij mee?" Zeg ik "Ik vond dat we onze ontmoeting over moeten doen. Dus vandaar." Legt hij uit "Begin dan maar..." zeg ik glimlachend. "Hallo, ik ben Cedric, en jij?" "Alissa. En dat je het even weet ik heb een tweelingzus, Emmeline. Zit jij in je 2de jaar?" "Ja, ik ben de zoeker van Hufflepuf." "Oké, maar ik moet gaan voor ik te laat ben, doei!" "Doei!" Als ik me nog omdraai zie ik dat hij staat te glimlachen.

"Waarom glimlach je zo?" Zegt Milly, ik loop met haar, Harry en Ron door de gang op weg naar de Grote Zaal. "Waarom glimlachte jij vanochtend zo?" "Niet nog een!" Zegt Harry zuchtend "Wat?" Vraagt Ron. "Ze beantwoordde alle vragen die je hun stelt met andere vragen!" Antwoord Harry. "Jij ook?" Vragen Milly en ik tegelijk aan elkaar 'JA" zeggen we weer tegelijk. "STOP! Geloof me het is al erg dat Fred en George elkaars zinnen afmaken, gaan jullie 2 dus ook niet tegelijk praten!" "Sorry." Zeggen we weer tegelijk. Als ik mijn mond open doe op wat te zeggen doe ik hem weer dicht als ik zie dat Milly ook wat wil zeggen. "Oké ik wil wat zeggen!" Zeg ik tegen Milly "Ik hou mijn mond!" Zeg ze "Je weet die jongen van de trein? Nou hij heeft het goed met me gemaakt." Leg ik uit "Dus jullie zijn vrienden?" Vraagt Ron "Ik denk het..." zeg ik aarzelend "SUKKEL die je bent!" Roept Milly. Dan komen we bij de Grote Zaal. "Doei, zie ik je nog?" Vraagt Milly "Na het eten ben ik even in de bibliotheek, zie ik je daar?" "Reken maar van ja!" Zegt ze en dan draait ze zich om naar de tafel van Gryffindor. Tijdens het eten voelt het of iemand naar me kijkt, maar ik draai me niet om.

The Black SistersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu