De Steen Der Wijzen

157 10 0
                                    

(P.O.V. Emmeline)

Als ik wakker word maak ik me klaar en doe ik een knot in mijn haar. Als ik klaar ben ren ik door de leerlingenkamer, ik hoor Harry en Ron me nog roepen maar ik ren door naar de Grote Zaal. Als ik er ben zie ik dat Ally er al is, ik ren naar haar toe en ga naast haar zitten "En? Hoe ging het?" Vraag ik enthousiast "We hebben samen de sterren bekeken." Zegt ze koeltjes en eet door. Ik schud haar heen en weer en zeg "Biechten jij!" Ze zegt wat er is gebeurt aan het eind zeg ik "Wat romantisch!" "Ja dat van jou en Harry ook..." zegt ze terug "WAT!!! Hoe weet jij dat?" "Serieus? Ik ken je beter dan dat jij jezelf kent!" Ik knik en lach. Als Harry en Ron binnen komen zegt Ally voordat ik weg loop "Bibliotheek, in de middag!" "Beloofd!" Zeg ik en ik hou mijn hand omhoog, dat is ons ding als we iets beloven. "Beloofd!" Zegt ze en ze doet het zelfde.

"Waarom gaan jullie naar de bibliotheek" Vraagt Ron. Ally geeft antwoord. "We willen meer weten over de Steen der wijze..." Zegt Ally maar ik sla haar. "Is dat wat die hond bewaakt" Vraagt Hermelien. Ally slaat haar hand voor haar mond. "Hoe bedoel hond?" Vraag ik snel. "Welke hond?"Zegt Hermelien. "Welke steen?" Zeggen Ally en ik in koor. "Inderdaad!" Zegt Harry. "Nou, later! Doei!" Zeg ik en we rennen weg. Als ze ons niet meer kunnen horen zeg ik "Idioot! Je had ons bijna verraden!" "Maar we weten wel dat een hond de steen bewaakt, dus eigenlijk was ik weer eens slim bezig!" Verdedigd Ally zichzelf. "Dat weer kun je wel weghalen!" Grap ik. "Oké, tijd om te gaan zoeken wat er met die steen aan de hand is!" Zegt Ally. Al snel beginnen we met zoeken. "Gevonden!" Roept Ally ineens. "En precies op tijd, we moeten gaan!" Zeg ik en we rennen de deur uit.

Na het avondeten gaan we samen naar de bibliotheek. "Oké, heb je het boek bij je?" Vraag ik aan Ally, dan laat ze me een dik boek zien. "Ja, het is de enige in de bibliotheek dus we hebben geluk!" Zegt Ally. We bladeren samen het boek door. Een tijdke later staat Madame Romella achter ons "Nu weg, ik wil niet nog een keer een leerling die in de bibliotheek blijft slapen!" Zegt ze en ze kijkt ons boos aan. "Ja Madame Romella." Zeggen we in koor. "Madame, mag ik dit boek meenemen?" Vraagt Ally. "Als je nu maar weggaat!" "Nog een goede avond Madame Romella!" Zeggen we in koor en we lopen weg. "Die meisjes..." horen we Madame Romella nog zeggen. "Weltrusten Milly." "Weltrusten Ally." En dan lopen we van elkaar weg.

The Black SistersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu