Doctors - 2

129 11 62
                                    

Eden nak ikot cara -Aestheticvevo , applier mana yg paling aktif, chapter dia seterusnya. Chapter ni jadi penentu sapa chapter seterusnya ok? And kpada siapa yg silent appiler tu, jngan marah au kalau aku kuakan korg dri af ni. Sorry ok?

ps : maaf sbb lambat update. Aku layan drama Descendent of The Sun dngan Doctor Stranger , nk tau pasal bedah bedah ni semua. Lastnye tersangkut pulak dngan Yoo Si Jin dngan Park Hoon sbb tu jadi lama sngat nak update HAHAHAHAH, btw, aku ade ambek skit storyline doctor stranger HOHOHOHO ok?

-

Tangan Hyera menutup kawasan pendarahan di dada kiri pesakitnya, sebab bila dibiarkan, darah itu akan membuak-buak tanpa henti dalam kuantiti yang amat banyak. Hyera juga turut menunggu diluar bilik pembedahan ditingkat 7, agak jauh dari yang lain kerana pembedahan yang dijalankan didalam bilik itu sudah hampir tamat. Setelah beberapa minit menunggu, pesakit yang baru sahaja dibedah tadi sudah keluar, Hyera terus menolak katil pesakit itu dengan pertolongan seorang doktor dan dua orang nurse.

Sementara siap, tiba-tiba pesakit itu bernafas secara tidak normal. Nadinya semakin berkurang, dan menyebabkan Hyera cemas. Dan...

A/n : bende ni klishe la. Haku malas nak tules HAHAHAHA

Setelah pesakit itu kembali stabil, tiba tiba ada sepasang tangan menahan Hyera.

" wae?" Hyera bertanya kepada orang yang tarik tangan dia tadi, Kim Ah Young, salah satu doktor dekat sini jugak.

" boleh tak kalau hyera tak lakukan pembedahan ni?" terbuntang mata Hyera bila mendengar permintaan Ah Young yang mustahil itu.

" awak gila ke apa Ah Young? Awak sendiri tahu kan berapa kritikalnya pesakit ni kalau tak dibedah sekarang?" mata Hyera mencerlung tajam kearah Ah Young.

" awak, awak tak boleh lakukan pembedahan ni. Awak tak mahir dalam bidang ni kan? Pesakit tu, oppa saya. Saya taknak risikokan nyawa oppa saya dekat doktor macam awak.. " Ah Young melepaskan pegangannya. Hyera tersentak. Maruah seorang doktornya bagai direnyuk renyuk. Matanya terbuntang selepas mendengar ucapan Ah Young.

" m-mwo? Habis siapa lagi nak bedah dia? Awak?"

" tu yang saya tak tahu! Saya nak oppa saya dibedah, tapi bukan awak yang bedah dia!"

" KIM AH YOUNG! cukuplah awak merendahkan maruah saya, saya tahu apa yang saya nak buat!" dada Hyera berombak, menahan marah. Kalau ni bukan hospital, dah lama dah dia bagi pompuan ni makan penampar.

" okay. I wont operate him. Biar dia mati ja macam tu!" Hyera tersenyum sinis. Dia membuka sarung tangan dan mencampakkannya di lantai. Air matanya bergenang , tak pernah lagi ada orang menyangkal kehebatannya sebagai seorang doktor.

" quack. Huh. Macam tu ke nak jadi real doctor? You're just fake, girl." satu suara menegur Hyera dari belakang , terus Hyera memandang mukanya. Kata-kata namja itu menyebabkan muka Hyera bertukar menjadi merah padam.

" maaf, awak siapa ya? Macam mana awak tahu saya ni fake doctor?" hyera tersenyum geram kepadanya. Hyera rasa macam nak makan je due ekor manusia ni, tapi niatnya ditahan. Dimaniskan mukanya.

" tchh. Ahyoung bagitau aku yang kau memang fake doctor. Tengok perlakuan ka tadi pun tau kau ni memang fake, tersangat-sangat." namja itu tersengeh sinis.

" Thanks for your compliments, guys. And, good luck for your operation, real doctors" Hyera tersenyum kecil. Lantas dia berpaling, berjalan menuju ke bilik rehatnya. Air matanya menitik perlahan-lahan. Buat kali pertama, ada orang yang kata bergitu kepadanya. Kot doktornya dibuka, hanya dipegang. Dia rasa amat dihina, maruahnya dipijak pijak oleh orang yang tak dikenalinya. Dah lah dia tak nampak muka namja tadi tu ,sebab namja tadi tu pakai mask.

" siapa namja tadi tu erk? Rasanya dia bukan doctor kat sini.."

" eeh kejap. Buat apa kau kesah pasal dia? Dia taktahu apa-ii, hanya tokok tambah sahaja.." hyera terus mencapai buku, dan dia membukanya. Membaca segalanya tentang pembedahan tadi. Lama-kelamaan, dia menangis tanpa henti.

-

" good, Ahyoung-ah."

" a-aku dh buat apa kau suruh.. Kau takkan bunuh aku kan?"

"Too late, sweetheart."

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 01, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

╰doctors╮Where stories live. Discover now