Grillkvällen

131 3 0
                                    

Grindelwald, Dobby, Ron Weatherby, Sirius Black och Mafalda Hopkins hade en grillkväll i Snapes trädgård. Den var het men snart skulle stämningen bli hetare. Det hoppades iallafall Grindelwald.
Ron, Sirius och Mafalda såg nog det hela som en kompisgrej men Grindelwald hade andra känslor, för en särskild person i mängden - Dobby.
Den lille husalfens blick när han räckte över korven med potatissallad och sololja till Grindelwald. Hur hans röda, vackra ögon betraktade Grindelwalds ansikte. Grindelwald slickade sig om munnen.
Tyvärr delade de tre andra inte samma höga tankar om Dobby som han gjorde. Faktum var att de hatade honom. De tryckte ofta upp honom mot väggar och slog honom på näsan. Grindelwald hatade att se på men vågade inte göra något, det här var ju tuffaste gänget.
Just den här kvällen hade Ron oturligt nog fått i sig lite för mycket alkohol. Han tog tag i en eldgaffel och högg Dobby i sidan. Husalfen skrek till och dog nästan direkt. Medan de andra skrattade häftiga rökskratt och spottade på det lilla alfliket så fällde Grindelwald några tysta tårar. Resten av kvällen försökte han smälta förlusten med några extra glas matolja. Dagen därpå tog han sig in i Rons hus och dödade honom med en enkel förbannelse från sin 4-tums piskande-pilträds-stav med AK-47-kärna.
Grindelwald slickade Rons blodiga fötter. Nu var det dags att ta tillbaka Dobby.

Dobby x Grindelwald [Dobbywald] - The OriginalWhere stories live. Discover now