Grindelwald och Dobby skulle äntligen gifta sig! De hade ställt till med en enorm fest som skulle äga rum på Snapes balkong. Alla var bjudna - Hagrid, Bellatrix Lestrange, monsterhunden Fluffy, Aberforth Dumbledore, Dobby, Madam Maxime, Sirius Black, Peeves, Xenophilius Lovegood, Ron Weatherby, Gargamel, Lucius Malfoy, Grindelwald samt tjugo dödsätare.
Eftersom ingen kunde baka kunde man inte bjuda på tårta och gästerna fick äta knäckebröd istället. De som klagade dödades.
Umbridge, som var präst, skulle precis förklara paret gifta och be dem utbyta saliv när ett fönster krossades och en mörk skepnad flög in genom fönstret.
- Varför... fick inte jag... komma? frågade skepnaden som började ta en mänsklig form.
Alla visste direkt vem det var. Den enda personen de inte bjudit till bröllopet var Lord Voldemort - på grund av hans ovana att spy på och tortera folk på kalas.
- Dobby, min gamle vän... vi som känt varandra så länge...
Dobby och Voldemort hade gjort alltifrån att duellerat och druckit tillsammans, men Dobby gav inte vika.
- Du är en ond man, Voldemort! En ond man! Fy!
- Då... väste Voldemort... ska du dö...
Han höjde sin trollstav (sjutums elastisk björkstav med testraltestikel-kärna och paljetter) och dödade Umbridge precis som hans två kumpaner - Graup och Ginny Weatherby flög in genom det krossade fönstret. Ginny höjde sin niotums aspstav med drakurinrörskärna, snärtade till med den och skickade en dödande förbannelse mot Draco Malfoy som suttit i en lampa och mumsat på ett päron. Graup skickade en tortyrförbannelse mot Argus Filch med sin tvåtums oböjliga ekstav med kärna av inferiushörntänder, denne ramlade ner på marken i krampor; inte på grund av Graup men på grund av växtvärk.
Nu var det krig. Gästerna började slåss mot de tre nykomlingarna. Harry Potter, som var en animagus, bytte form till en vrålapa och slängde sig över Ginny. Graup lyckades precis slå bort Nevilles Crucius-förbannelse men behövde ändå ta en tresekunders andningspaus. Den mäktige och obotligt hygglige Voldemort propellerade bort en rad förbannelser mot sina ivägkastare innan han satte fingrar till munnen och visslade. Detta tillkallade hans tre korpar - Hugin, Mumin och Barbapapa. Alla tre började genast döda. Voldemort tog upp några rakbladsknivar och började skära upp strupar.
Kreacher drog ut Godric Gryffindors svärd ur sin ficka och klöv Voldemorts tånagel. Den sistnämnde blev så rosenrasande att han skickade alla ugglor i Hogwarts Uggletorn mot husalfen, som snabbt pickades till småbitar. Nu var ett bra tillfälle för Nymphadora Tonks att bygga horrokruxer. Hon valde sitt studentfoto, en huggorm, en pärlplatta som föreställde de fem elevhemmen på Hogwarts, en kokbok för pajbullar, sin belgiska femtums olivträdsstav, sin egen mor samt ett födelsemärke på handryggen. Protagonisten Voldemort sprängde alla sju samt Tonks själv till ingenting och började kalasa på tårtan som Grindelwald hade bakat.
Aragog slukade korpen Barbapapa. Ginny Weatherby hade oturen att möta Sorteringshatten, som landade på hennes huvud och svalde hennes hjärna.
Några från den onda sidan höll fortfarande på med mord men det började lugna ner sig lite. Golvet såg ut som leverpastej och den modige Gyllenroy Lockman promenerade runt för att inspektera offrens tarmar.
Blodbadet slutade lyckligtvis när några mugglare som Voldemort kände gick förbi och vinkade åt honom. Trollkarlen hoppade genast ut ur scenen för att gå på konditori med sina vänner.
Alla hurrade. Graup, den nye prästen, avslutade bröllopet och alla i publiken suckade när Dobby och Grindelwald utbytte saliv i en hel kvart framför dem, varpå de slank in på en allmän toalett.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dobby x Grindelwald [Dobbywald] - The Original
Hayran KurguFett het Harry Potter fanfiction om Dobbys och Grindelwalds relation S C R I P T O R O T I O S U M N U N Q U A M I N S T I G A R E Jag äger inte Harry Potter eller något i JK Rowlings universum! illustration av Clara Rollny