Det var med gråt i halsen som Grindelwald gick till Snapes kök, med det sönderslagna liket i sina armar. Han placerade varsamt Dobby på en skärbräda. Sakta och med tungt hjärta plockade han fram olika flaskor, dekokter och provglas från de små gömmorna. Grindelwald tog en klunk Felix felicis och hoppades på tur. Han lade Dobbys kropp på en skärbräda. Det tog emot att göra det, men han var tvungen att skära upp alfens mage och huvud. Detta var något som Ron och de andra struntat i att göra. Han plockade fram en smörkniv, en regnbågslax och en rulle silvertejp.
Grindelwald tryckte in kniven i Dobbys mage och snittade upp den. Han öppnade magen som en lucka, la ned fisken och tejpade ihop. Han fällde en tår när han satte knivens blad mot Dobbys sköra, intryckta panna och tryckte. Kraniet penetrerades direkt eftersom det redan tagit mycket stryk under grillkvällen. Grindelwald tog ut hjärnan, som reagerade med en typisk försvarsmekanism - tentakler började skjuta ut ur den och binda sig runt Grindelwalds fingrar. Han förberedde sig för att bli strypt till döds, men när hjärnans tentakler började klämma och greppa hans fingrar blev han överlycklig. Detta var ett tecken på att Dobby trots allt gillade honom. Han sågade av Dobbys fötter med en bandsåg, pressade in dem i hjärnan och tryckte in hjärnan i Dobbys ena näsborre. Han tejpade ihop Dobbys spretiga öron och såg på hur kroppen vände och vred sig. När en enorm, blodröd, köttig mask trängde sig ut ur Dobbys arm blev Grindelwald extremt upphetsad. Masken klättrade ut och gömde sig i en maplacerad byrålåda varpå Dobby drabbades av en plötslig skur näsblod. När det blåa blodet slutat forsa, Dobby snurrat sitt huvud några gånger och öppnat sina röda ögon som strålkastare så skakade Grindelwald av upphetsning. Dobby var tillbaka.
YOU ARE READING
Dobby x Grindelwald [Dobbywald] - The Original
FanfictionFett het Harry Potter fanfiction om Dobbys och Grindelwalds relation S C R I P T O R O T I O S U M N U N Q U A M I N S T I G A R E Jag äger inte Harry Potter eller något i JK Rowlings universum! illustration av Clara Rollny