hoofdstuk 10

743 31 0
                                    

Erick

Annelynn en ik sluipen door een kasteel.. COOL. Oke dat mijn oom en tante hier ergens worden gegijzeld is niet zo best maar dit rondsluipen geeft wel een kik. 'Stil eens ik hoor wat' zegt Annelynn zachtjes. "Ik smeek je laat ons gaan, zie je dan niet dat mijn man hulp nodig heeft ?!". 'Mam' zegt Annelynn met grote ogen. De vloer onder haar wordt ijsglad, 'Ehh Annelyn ? misschien helpt het als je voor een keer dat ijs weglaat ?' Verbaasd kijkt ze naar de grond, 'ik doe dit helemaal niet..' Maar dan maakt je moeder dus de vloer van ijs ! 'Dan moeten we het ijs volgen' zegt Annelynn en snel loopt ze over de gladde laag heen.

Elsa

'Hoelang wil je ons hier nog houden ?'. Oh Elsa, je bent ook zo ongeduldig. Vanmiddag om 2 uur is in Airendaile een feest niet waar ? Een feest ter ere van het koningshuis. Nu leek het mij een fantastisch plan om op dat feest de taart een tikkeltje... aan te passen. Iedereen die er een hap van neemt zal bevriezen. En er zijn maar twee mensen in de wereld die dat kunnen doen !', 'Precies dus hoe wilde jij dat gaan doen ?' zeg ik hooghartig. 'Kinderspel, ken je de kristalbloem ? een klein beetje kruiden van die bloem kan een leger uitschakelen doordat het hart er slomer van gaat kloppen waardoor je koud wordt en uiteindelijk ster...'. 'ZET DAT MAAR UIT JE HOOFD' De ijzers om mijn handen worden wel heet maar ik maak zo ontzettend veel ijs dat de boeien knappen. Ik steek mijn handen omhoog en laat het ijs dat ik op de vloer heb laten vriezen om de voeten van Nielson en zijn bewakers. Ik pak de ketens van David en vries de ketens kapot. Dan sla ik een arm om hem heen en ga ervandoor. Als ik door de gang van de kerker stommel hoor ik achter me 'MAM !'. En daar staat ze, helemaal vies, een cape om en zonder handschoenen, Annelynn !' Ze rent naar mij en David en geeft ons een knuffel. 'Was je er weer ijsprinces' zegt David met een lachje. Annelyn kijkt met een glimlach naar me. Kom Erick en ik hebben een nootuitgang. Samen met Erick helpen we David de trap op. Als we bij de slee van Erick zijn aangekomen komen de bewakers eraan op hun paarden. 'Daar kan mijn rendier niet tegen op zegt Erick'. 'Breng je oom snel naar Anna en Kristoph, Annelynn en ik rekenen af met die bewakers.' Erick knikt en gaat met David het bos in.

'Mam maar wat als ik iets fout doe ?'. Geloof me dat doe je niet. Komop we kunnen dit.

Annelynn

Samen met mijn moeder Rennen we naar de binnenhof. Er komen een paar bewakers op me afremmen maar ik laat ze uitglijden over spiegelglad ijs. 'Zozo dametje dacht jij dit te winnen ?' Een bewaker pakt zijn zwaard en slaat in mijn richting maar net voordat het me raakt heb ik een ijs-schild getoverd.  De man probeert het nog eens maar dan duw ik hem tegen de muur en vries zijn handen vast aan de muur. "Wegwezen" zegt mijn moeder die ook een aantal bewakers heeft neergehaald. Als we buiten het paleis zijn pakt ze me stevig vast. 'je kunt je krachten zo goed besturen ik ben trots op je, je hebt de hele tijd geen handschoenen aan maar er ging niets mis.' Dat was me helemaal nog niet opgevallen,

'dankje mam.'

'Zullen we dan teruggaan naar huis ?'

'Ik ben bang dat we eerst nog iets anders moeten doen liefje.'

Frozen (2) NL Ice princessWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu