#WhoCares#
Part 11
Sibuk sa pilih² bj dlm lemari sa..mlm ni c Coline bff bw sa kluar..party farewall staff durang debilang…punya sa suka...mmg tedapa mo bt klu dlm rmh ni…boring gilak..😂
‘Yezza..’ finally sa jmpa dress yg sesuai..dress ikut body warna hitam V-neck sbelah blkg…paras paha lengan pendek..PERFECT!! ...mmm tp..actually ni bj sa pakai msa sa btunang dlu ba ni😰…kamu tau kann dgn sepa tu..😒..but who cares now.. ..bkn ada chop pn kn bilang bekas bj tunang.....awl ba sa prepare utk ni mlm padahal ada 2 jam lg br c Coline ambil sa..sa pg cat² kuku lg kunun…cam c taik2 kan..kalah2 yg punya party…😀 1jam lg janji c Coline mo ambil sa sdh sa bsiap² p mandi..pakai bj..dan bmekap..sengaja sa kasi tebal foundation sa ..lipstik sa pilih red matte 💋…wow…rambut sa blow²…sengaja sa pakai heel 2½ inci sj …sa tinggi sedia jgk sdh ni 163cm ba..sa pilih handbang kecil sa yg muat² tu wallet sma hp sj…ngam timing kedengaran sdh tu kreta c Coline d luar..sa sempat lg sembur myk wangi sikit..terus berlari pg luar..
“Kris ..is it you?..wonderful..babe..” tkejut kli c Coline sa over acting ni malam..hahaha.. Mata c Coline tingu dr bwh smpi atas…senyum² dia.. Ba sa tingu dia apa jgk kurang…pakai dress tali halus lurah d depan nmpk²..maigad…ko Coline..
Lps kmi abis liur puji memuji..c Coline terus drive laju pg destinasi kmi…party tu drg bt sna club ***..ada live band mlm tu…Coline bw sa pg 1 meja ..sa nmpk dia lmbai² bbrpa org yg sdh dduk² sna..mgkn meja itu durg sdh booking…kwn ² c Coline pn bw² kwn dr luar jgk.. sempat sa tingu d meja penuh beer dn minuman keras yg lain..sa tdk brpa tau tu nma2 d tin sbb sa bkn pandai minum pun.. d rmh dady sa teda jgk bw minuman keras kama..
Sa trip² ayu sj kunun ..ddk join durang…lps say hi² sikin² sa ddk mghdp tu live band sna depan..buli sa tingu2 klu boring…sa order tu cola sj..tdk berani sa mo minum..x pasal2 muntah buih nti…c Coline makin sibuk dia bcerita dgn kwn staff dia..Ada sdh yg start buka tin…
“Ba mna sdh yg punya party ni ,..blum nmpk tu btg hidung…” tba2 c Coline menanya sma kwn dia yg sibuk susun² tu gelas d meja…ada sdh 8 org sa tingu yg bkeliling tu meja…
“ sekjp lg dia bilang td tu..dia bw kwn gia..” Jwb yg kna tanya td…main teriak sj durang bckp sbb tu band start sdh tu test² sound…
5 mnt bgtu..dtg sdh kunun kwn durang yg kna selebret…penuh sdh tu kawasan tpaksa bsesak2..ckp pn men teriak² sdh…sibuk sa tingu tu penyanyi menyanyi…aduii laju jiwang…tdiam sa dengar tu kata2 lagu..lps ni readers yg ada sni dengar ni lagu..mesti kamu tkluar tu air mata..confirm..
Perfect - Ed Sheeran
I found a love for me
Darling , just dive right in and follow my lead
Well , I found a girl , beautiful and sweet
Oh, I never knew you were the someone waiting for me
'Cause we were just kids when we fell in love
Not knowing what it was
I will not give you up this time
But darling , just kiss me slow, your heart is all I own
And in your eyes you 're holding mine
Baby, I ' m dancing in the dark with you between my arms
Barefoot in the grass , listening to our favorite song
When you said you looked a mess, I whispered underneath my breath
But you heard it, darling , you look perfect tonight [ Verse 2 ]
Well I found a woman, stronger than anyone I know
She shares my dreams , I hope that someday I ' ll share her home
I found a love , to carry more than just my secrets
To carry love , to carry children of our own
We are still kids , but we ' re so in love
Fighting against all odds
I know we ' ll be alright this time
Darling , just hold my hand
Be my girl , I ' ll be your man
I see my future in your eyes
Baby, I 'm dancing in the dark, with you between my arms
Barefoot in the grass , listening to our favorite song
When you say you in that dress, looking so beautiful
I don 't deserve this , darling , you look perfect tonight
Tdk sedar menitis tu air mata sa…ntah knpa sa teringat c Richen tba²..sblm c Coline dn kwn² yg ada perasan sa bida bgs sa p washroom…br sa mo berdiri…c Coline tarik tgn sa..
“ Kris ..,knlkn dlu yg punya party ni mlm..”.. c Coline tarik tgn sa pg dakat…hensom jgk..tinggi muka ala2 indian..dia senyum sikin sa..
“Thomas..hye Kris..please.. my good friend..Dr Richen..”…tgn dia tunjuk d blkg sa.. C Coline pn muka tkejut jgk..tdk sangka c Thomas bw kwn yg kmi knl btul...
Berdesing tba² telinga sa..kaki terus mcm krem dengar tu nama…sa pusing blkg mo tingu org yg c Thomas introduce..mcm mo bgagar sa rsa..klu itu Richen yg sa knl…pelan² sa pusing…biarpn keadaan samar².. jelas sa nmpk Dr Richen..yaa..Richen my ex fiancee…muka yg tenang dgn jambang yg terpelihara…mmg nmpk lain..muka yg harap² kna peluk lps lma kna tinggal..bgtulah muka dia tme tu..dia hulur tgn..lma br sa bls sikin dia..terasa tu tgn dia ..tba² tu perasaan yg dlu² muncul tba²..tgn yg pernah pigang sa..pernah sentuh muka sa..mcm mo kluar air mata sa..nasib baik samar²..tp sa tau hanya kami dua yg tau hati kmi tme itu..sorry reader jgn marah aa..tlupa sa sekjp psl c Jayrel... 😔
Sa lari pg washroom…sa x tahan tingu c Richen ada sana.semangat sa yg dr rmh..tba2 ilang sdh..sa lap² bwh mata sa..sa cover pakai bedak..bila keadaan sa rsa stabil sdh sa kluar pg meja kami td..dr jauh sa nmpk c Richen ddk d kerusi kosong dekat sa ddk td…tp sa cr tmpt dekat c Coline…jauh tlindung dr dia..sa nmpk dia tingu sa..biarpn dia bcerita dgn c Thomas tp konsentrasi dia ketara tdk btul..dia minum …mcm sengaja dia minum sekali go dgn kwn² c Thomas..muka dia pn nmpk merah sdh…tp sa x brpa ambil peduli…C Thomas nmpk sa sendiri²….dia pg ddk dekat sa ..dia kasi sa 1 tin beer..suruh sa minum utk ni mlm party dia debilang…sa minum sikit tp dia suruh sa kasi abis…nmpk sdh muka sa kepahitan…br sa mo taruh d mulut tba2 kna ambil…c Richen depan sa ..dia minum kasi abis..dia signal c Thomas tolong sa minum …chehhh…
Sa tdk mo akun kalah…sa sambar 1 tin..sa buka terus sa 1 go jgk..arkhhhh…pahit tp sa control steady..Richen tingu sa...Thomas sna sdh pg campur dgn kwn² yg lain.. Richen dtg pg tmpt sa..dia tarik sa bgn..terus bw kluar.sempat sa tingu c Coline…Coline nmpk sa…
Besesak² kmi kluar…sakit tangan sa kna genggam…tp sa tdk dpt melawan..
“Lepasss…”.. sa teriak geram sambil tolak bdn dia..…tambah lg ada alkohol sdh dlm bdn sa..cfrm buli sdh sa menandang ni...terundur dia
Richen tolak sa rapat d dinding..jarak kmi dekat btul..bau alkohol mmg kuat d mulut dia…bdn dia mmg rapat dgn sa sdh..tgn sa dua² dia pigang pg blkg..tba² dia peluk sa sambil menangis d telinga sa..
“Crys..forgive me ..i miss u so much babe....pls give me change to apprvd this love for u..” teresak² dia d bahu sa..ketat btul dia peluk sa…
“ No more ..Rich ..sa sdh ada org lain..lupakan sa..sa tolak dia…dia lap² air mata dia..doiii tu doktor.. Dia pigang tangan sa..
“ Mari kta tinggalkn tmpt ni..sa antar ko balik…”.. Bbunyi alarm kreta dia..dia buka pintu utk sa..lps tutup dia masuk dn drive…kami diam2 sj tdk tau mo ckp apa²..tdk lma smpi d kaw rmh sa…dia kasi berhenti kreta..br sa mo buka pintu kreta dia tahan tangan sa..sa toleh tdk sempat bt apa².. Richen kiss sa dgn kasar…terundur sa d bangku..dgn kekuatan yg ada sa tolak bahu dia..dan kemudian
PAKKK… kn kna tampiling…
“Rich..,move on.. please sa sdh lupakan ko lma…ok..dan jgn ko cba² hiris luka lama sa yg ko sendiri bt..ko yg kecewakan sa dlu..ko dgn prmpn lain dan skrg jgn ko harap sa akan kembali dgn ko..
Sa kluar dan tutup pintu kuat…sambil jalan sa lap air mata sa yg mengalir laju…
~Richen..ko tau betapa sakit hati sa ko buat dlu…betapa ko x tau yg sa sayang ko sgt²…tp ko sanggup…~
YOU ARE READING
WHO CARES (COMPLETE)
عاطفيةMengisahkan Kristine Crystal yang terpaksa berkahwin atas pilihan keluarga dan akhirnya putus tunang disebabkan kesilapan tunang dia Richen yang mempunyai orang lain..bertemu cinta dengan seorang pemuda Ranau Jayrel yang sama2 belajar di sebuah Univ...