PART 7

704 47 0
                                    

#WhoCares#

Part 7

Emosi sa x tentu arah knpa c Coline...apa yg dia mo kasitau..dia ada masalah ka…mcm² soalan d otak sa.....

Mundar mandir sa d living room tggu kreta c Coline..balik² sa intai sna gril..padhl c Coline hon jgk ba klu smpi..sa off semua suis..tdk lma sa dengar sdh bunyi kreta d luar..ya c Coline..

capat² sa pakai kasut tutup pintu..dr jauh sa nmpk c Coline risau btul..skjp tingu jam skjp check² tu hp dia..aikk dia kelam kabut ka ni..sa masuk dlm kreta..blum sempat ttup abis pecut sdh c Alice…biar btul Coline ni…sa lirik² dia d sebelah serius ba muka dia..

Ehem…sa kasi bgs dulu suara sa…

“Ko ada masalah ka Col..,npa ko drive laju btul ni…”
“Sa takut x sempat drg ilang sdh..” bilang c Coline..

“Ilang??..siapa??..tmbh sa blur..tp sa buli agak² sdh c Coline kejar org..

“Sepa ko bubut ni..tdk buli tggu mlm ka..”

C Coline tba ² tingu sa..tajam lg tu mata meningu..penyakit btul ba c Coline ni..terus dia kakai² d tmpt dduk dia..tu hp dia d celah paha dia ..dia cr..dia takan unlock..terus pg galery..dia kasi sa..

Sa ambil tu hp dr tgn c Coline..apa jgk ni..mula² sa tingu gmbr blkg org..jd sa kasi zoom..aikk mcm knl ini lelaki..RICHEN???..

.. sa perhati btul tu keadaan gmbr..dia tgh mkn dgn seorg prmpn..blkg drg sj nmpk..tp tme tu nmpk scene suap²..Richen suap tu prmpn?

…jatuh airmata sa..tba² sa sakit hati btul..mmg sa jeles tingu tu gmbr drg..kedptan sdh ko Richen…

ni kli sa yg rsa kreta C Coline pandu mcm tu kura²...napas sa turun naik sdh..capat ko Alice…capattt…

Tdk lma kmi smpi d Lucy Kitchen  Imago..kami parking terus p masuk sna..sa bubut c Coline dr blkg..smpi dekat  1 meja d penjuru mbelakang pintu masuk..jelas sa nmpk tu couple ddk rapat²..mmg jelas mcm yg d gmbr c Coline snap td c Richen

…palan² sa p dakat meja durang…sempat sa tingu abis licin sdh durg mkn..kli durg masi mo dating² sna..nasib jgk kmi  capat smpi…

sa bdiri depan durang…dn pertma kli sa tingu reaksi c Richen…pucat ,tkejut dia nmpk sa tba² ada d depan mata…

mo bdiri duduk sdh dia…dia mo bckp tp mcm x kluar suara dia…btul² sa nmpk dia panik…mcm gatal sj tgn sa mo menampar pipi dia yg ada piuk itu..

sa tingu dia sambil air mata sa kluar²..sakitnya hati sa btul..dia tdk pyh bckp pn sa tau mmg dia sdh salah dgn relationship kmi.

.yg prmpn bebeh d sbelah heran² tingu keadaan depan mata dia.klu dia cb² myibuk skli dgn dia jgk sa tampiling ni......sempat lg sa tingu dia terb b sna…nasib baik dia ddk diam² sj..mangkali dia tau sepa sa..klu btul dia tau mmg dia manusia teda guna lh..msh mo lyn tunang org...

.bbrpa minit sa kembali dlm keadaan sedar sa tarik sj  rantai yg  c Richen bg dlu who cares klu putus...…sa buka cincin tunang kmi…sa letak atas meja depan Richen..…sa tpandang jari Richen..teda cincin tunang dia..

Ya tuhan hanya tuhan yg tau betapa pedihnya hti sa saat ini…sa lap² airmata sa.. sa tarik Coline dr situ..tdk sdh sa tinggu blkg… dan ko kna fhm lh sendiri Richen..mulai skrg kta putus tunang..klu itu jln yg ko mo sa lepaskan..

Petang tu Coline kasi kwn sa..,dia apply cuti emegency..dia tdk mo kasi tinggal sa sendiri² dgn keadaan diri sa yg mcm tu..Colline bw sa pg Tg. Aru..panas beiii..tp sa tiada ati mo cerewet²..ngam jgk dia bw sa sna..tpt yg kurang org..klu sa mo teriak pn buli..

sa ddk d bangku..air mata sa mengalir sj dr td…ingus pn byk bkeluaran..tp sa x peduli tu semua..hti sa sakit btul dgn apa yg sa nmpk dn rsa…sampai hati ko Richen..mna semua janji ko dlu…sa x akn maafkn ko ..NEVER😭

Kami balik rmh petang sdh lapas sa kasih abis airmata sa sna laut…sa anggap mcm sa kubur tu kenangan kmi sma Richen sna d tunggul kayu.. Sa nekad sdh..sa mo mta putus tunang..klu c Richen mcm² sa ada bukti gmbr durg…biar dia yg explain dgn family sa ttg kmi putus..biar dia yg tanggung..

mlm tu sblm tidur sa pg  delete semua gmbr² c Richen..sa block no hp dia.. d wasap dn fb..sa kasi positif hati sa…bt apa sa sedih ..perjalanan hidup sa masih pjg lg..study sa pn tinggal sethn lg alang² sa mo give up..go to hell lh Richen...

Mlm tu sa bkemas.., sa mo balik kl..sa mls lma² dsni..psl putus tunang tu smpi kl sa br col drg dady sa..sbb sa mls mo tingu muka c Richen..sa anggap last lh tu td siang..

Dr airport KLIA sa kol Jayrel mta ambil..tkejut dia sa balik bgtu cepat…sa ckp sj ada hal…lps p mkn Jayrel antar sa pg apartment balik…petang tu seharian sa tidur..lapang sa rsa bila sa jd single…who cares if I solo..in KL ??nobody bro!!..

WHO CARES (COMPLETE)Where stories live. Discover now