Kim Taehyung POV
Apa ni? Dah lah alarm si tolol tu bising, masih tak bangun keh ape? Adui! Bahlul betul lah prmpuan ni.. Ni yg aku benci tidur sebelah bilik dgn dia. Tak hbis bising satu rumah sbb alarm dia tu. Bingit dah telinga aku ni. Aku tak tahan dah, aku keluar dari bilik ku dan aku dengan panas hati mengetuk pintu biliknya dan msih tdk trjawap.
Kau tak nak buka eh? Alarm kau tu oiiii... Argh! Aku baru jer nak tendang pintu tu tpi nasib baik dah dibuka. Dia dgn baju biru di badannya, pijama lah kot, masih ternganga dgn mata tertutup. Aku menutup mulutnya dan dia terjaga.
"What?"
"You ask me what?"
"What?"
"Your alarm is so dumb... Close it."
"Uh? Oh. Okay..."
"Good."Aku baru nak pusing tapi aku naik darah balik bila nampak dia tak tutup alarm malah dia trus jatuhkan badannya ke atas katil. Tak guna! Yah! Shit!
"When you will wake up!"
"Later..."
"It's 5 a.m."
"Awak ni V, bising la. Nti eomma kau datang membebel."
"Aku bagitau eomma aku kau ejek dia."
"Wehy! Aku bangun la ni. Dah kunci pintu aku tu balik, aku nak mandi."
"Ish! Dasar perempuan tak tau malu."
"What else?"
"Nothing."Aku terus melarikan diri aku dan mencapai tuala ku. Aku tak tutup pun pintu bilik dia tu, tulah...Lain kali main lgi dgn llaki nakal mcm aku ni, baru kau tau. Ahaha... Okay, ni part pling best, ttup air org kat sebelah aku tu. Biar dia mampus.... Cak! Dah.. kekeke.. padan muka.
"Ahrghhhh! V! Open that water pipe. My eyes is so hurts!"
"Padan muka...."
"V! Ppali! Jgn main2 lah! Nanti kau!"
"Lain kali lawan lgi Okay?"
"Tak guna kau V."
"(Menjelir lidah). Padan muka...."
"Takpe V.."Okay dia lawak.... Mungkin mata dia dah buta dah, dia dah tak dengar bunyi dah... Kenapa? Dia nangis erk? Alamak, aku dah buat dia nangis lagi.. Ala, apa nak kisah. Dah selalu dah dia nangis. Mm... Tapi, lama juga dia diam... Apa jadi tu? Mm...
"P?"
Dia langsung tak jawap aku...
"Saya minta maaf... Saya dah pasang balik. Maaf yer?"
Aku terdengar air dipasang.... Dia tak bersuara malah dia menakutkan aku. Meremang bulu roma ku.. Dia tak mati kan?
Phoenix Kim POV
Jahat sangat awak V. Sampai hati dia buat mcm tu masa aku baru mula cuci muka... Pedihnya mata aku ni, smpai aku nngis. Nasib baik kau pasang balik kalau tak aku takkan ke sekolah. Mm... Jahat! Takpe...
5 minutes later
Rasa fresh sgt! Wow! Okay, Hari Isnin dan exam... Aku dah ready.. Good luck yer V! Tkpe lah V, sakit mata aku pun aku tak kisah lah... Harap kau dpt jawap dgn baik. Mm.. okay now it's, 5.45 p.m, time to eat. Aku turun dn dup! Bertembung muka dengan si Kim Taehyung!
"You!"
Serentak mak oi....
"Apa?"
"Shuh."Dia menghalau aku mcm aku ni anjing. Aku memegang fail buku ku dan membawa beg ku di tangan kiri. Hari ni aku tak sabar sbb nak lawat nenek kat Kampung, Daegu... V punya kampung, eh! Kampung aku juga. Lol.. Eomma V, dia mmg cntik, sporting giler.... Mmg baik hati bukan mcm si V ni. Kejam...
"Eomma... Tadi, V tutup air kat bilik mandi Phoenix."
"Ma, Mana Ada. Dia tipu tu..."
"Eh, tak mengaku, eomma..."
"Yah... Anak mak berdua ni, jgn gaduh lagi.. Phoenix kau dah 16, V kau tu dah 18 tahun dah..."
"Jadi eomma?"
"Dah matang dah...""Kan apa aku kata V...."
"Shhhh.. Cepat makan... eomma nak kejutkan appa korg dulu."
"Ne eomma..."
"V! Jgn cari gaduh dgn Phoenix."
"Tapi eomma. Takde pun..."
"V...."Padan muka V... Kena marah dgn mak dia...
"Kau suka lah aku kena marah kan?"
"Ada aku cakap?"
"Aku benci kau P."
"Sampai hati kau..."
"Kau ni pelik."
"Sape? Apa?"
"Kau lah.... Kat sekolah kau mcm ulat gonggok, ulat gonggok kalau jumpa benda lain dia sembunyikan diri, mcm kau lah. Penakut."
"Yaaaa! Sampai ke situ kau ejek aku..."
"Mmg btul pun.""V.... I benci you..."
"Aku lagi benci kau."Aku habiskan makanan aku dn duduk kat sofa sambil mengulang kaji sikit subjek lemah ku, Hangeul.. Bahasa ibunda Negara Korea dn daerah Seoul, aku sllu gagal dlm Exam sbb subjek ni jer.. Ugh! Dh mula dah si Taehyung nk kacau aku ni. Sana lah dia mula buat muka hodoh dia dpn aku. Mcm nk mnta-mnta kena cubit jer, lidah dia tu... Ee, dia jelir-jelir, wait....
"V shi..."
"Ne?"
"Can you don't bothering me?"
"Kenapa pula tak boleh?"
"Awak tau tak hari ni kita ada Exam?"
"I already prepared earlier than you, lah."
"Nice. Kita saing nak?"
"Kau nak saing dgn aku yg tak sama subjek?"
"Tak sama eh?"
"Tak ahh, aku 18 la..."
"Ah, okay.. tapi, please la V... Jgn ganggu aku."
"Tak nak dgr. Aku ttp nk kacau kau."Kim Taehyung POV
Mmg best nak kacau budak ni... Dua tahun lebih muda dariku, mmg penakut tpi tulah, nth knpa dia tu pnakut klau kat rumah. Apa ka benda? Dia ni ni comel sebenarnya tpi dia tak tau nk buat diri dia tu nmpk cute. Aku geletek-geletek dia smpai cerminnya jatuh atas lantai dan patah apabila dia terduduk kat atasnya. Apa lagi, harimau betina dah marah..
"(Nangis), V...."
Aku ingat dia nak marah rupanya dia nak nangis... Adui..
"Kau ni V. Ada sja kau nak buat kat aku."
"Kau buat aku kuat main."
"Jadi? Aku ni dah lah tak nmpk kalau takde cermin mata."
"Tapi kau lebih cantik tanpa cermin mata kau tu."
"Ni bukan psl cantik atau apa lah V. Ni kes Sya tak boleh nmpk..."
"Mm... So.... rry.... Phoenix..."Dia berdiri dan mengemaskan buku-bukunya lalu jalan. Dia trlnggar bucu meja, aku takut kalau dia jatuh pla kalau tak nmpk. Skrg ni awal lagi, 5.54 pagi tpi dia dah keluar pergi kat ayunan kat luar rumah. Appa pun turun, dia hantar kitorang awal sbb takut ada sekatan jalan raya, nti lmbt pula kitorang pergi sekolah.
Appa terkejut bila nmpk cermin mata Phoenix patah... Terus appa mencari Phoenix dn bercakap dengannya. Entah apa lah dia akan ceritakan pada appa.. tapi aku yg salah, aku ni tak sudah-sudah kacau dia smpai dia nngis tapi dia tu kuat sgt nngis. Aku tak suka nk tgok. Mm...
Well guys... What up? Ni FF Lee yg kedua. Lee cuba buat cerita menarik sikit. Cerita ni ada sedih dan happy tau tpi endingnya tak happy....
*Selamat membaca*
YOU ARE READING
That Weird Girl Was Incredible! (k.t.h+p.j.m+j.j.k)
Fanfiction"Weak!" I call her weak... She is so dumb, she don't even know how to protect her self. funny... tak tahu apa nak jadi dengan dia tu. selagi tak kena tolong, smpai mati pun dia tak lawan, mmg bahalul punya perempuan. mcm aku nak tendang dia pun ada...