Phoenix POVAppa Taehyung pujuk dn pujuk aku sepuasnya supaya aku pergi buat cermin mata dengan si V tu... Tak nak lah aku, buat org sakit hati jer dia tu. Aku ingatkan dia tak dgr apa yg appa tanya aku, rupanya dia mndgr. Tak guna pnya V.
"Saya akan temankan kau pergi buat cermin mata."
"Appa... Perlu juga ke dia temankan aku? Kalau aku pergi sendiri?"
"Kau tu senang kena buli la P, Ada hati nak pergi sendiri... Eeee."
"Apa lah kau ni V, asyik membuli jer kerja kau..."
"Mana ada appa, dia yg mmg senang kena buli, lebih baik V yg buli dia sendiri daripada org lain buli dia."
"Mm... Dah, pergi ckp bye pada eomma korg, dan nak gerak ni."
"Eomma, kitorang jalan dulu.. Annyeong eomma.""Eomma, takyah nak bye kat si Phoenix ni."
"Eomma..."
"Alooo, tak Phoenix, eomma kat sini... Eomma yg takkan bye kat Anak mak yg seorang ni.."
"Sampai hati eomma tak nak bye anak lelaki mak ni.."
"Olo, mari sini anak mak.. baik-baik tau korg kat skolah tu. Jgn nk buat mslah. Buat yg terbaik dgn korg pnya exem."
"Nae eomma!"
"Appa takde eh?""Ala, appa pun nak kena manja-manja lgi ke appa?"
"Eh, ingat korg dua jer ke yg nak? Appa ni yg perlu sgt."
"Okay..... Kitorang tunggu kat luar."Aku duduk di sebelah si V. Dia mengacau rambut perang ku yg berikat sanggul. Dia ni tak habis-habis nak kacau aku jer, kan nest kalau satu hari ni dia langsung tak kacau. Di sekolah, bukan main alim lagi dia dgn aku, siap tolg aku kalau kena buli tpi kat rumah, dia ni, adui... Pengacau hidup sangat. Kim Taehyung ah....
"V shi..."
"Ne yeobo?"
"Yaaaa! Do pabo!"
"Waeyo? Naneun pabo?"
"Pu shi, ni she pentan."
"Apa la kau ni P."
"V Shi.... Boleh tak kalau kau buat hidup aku aman sikit?"
"Aman? Sikit jer kau minta?"
"Adui... Kau ni kan V. Tak fhm bahasa ke?"Aku latuk kepala V dengan buku matematik ku dan dia mengadu kesakitan. Bari dia tau betapa sakitnya kalau kena buli. Dia mula lah buat muka blank dia tu. Dia mula lah nak buat muka kasihan dia.
"Sakit la."
"Padan muka."
"Takpe. Nanti kau kat skolah nti."
"Mm... Mula la Korg brdua nk gaduh, mari..."
"Bye eomma."
"Annyeong eomma."Kami menaiki kereta Mercedes milik appa Taehyung. Nak ke sekolah tu oi, nak 40 minit juga baru sampai oo. Penat dduk dlm kereta, penat punggung aku ni. Msa tu lah aku ulang kaji, skrg ni bru pukul 6.01 pagi, 6.42 lah smpai skolah ni. Awal lgi tu.. si V pula steady jer duduk kat sebelah aku, nasib dia tak kacau.
"Yeobo ah...."
Aku ingat cpa di V panggil, rupanya dia tengah panggil aku tapi apasal lah dia panggil aku mcm tu. Benci aku dengar, mcm aku ni bini dia.
"Wehy... Appa, tengok si V ni, dia pnggil P mcm tu."
"Mm... Entah apa nak jadi dgn anak appa yg llaki ni, takpe P, appa marah V nanti."
"Appa.... Andwae, appa takleh nak marah anak appa ni."
"Kenapa tak boleh V?"
"V dah besarkan...?"
"Besarkan lah sangat... Kepala kau jer yg nak besar tpi pemikiran tak besar. Gaya msih budak-budak."
"Appa..... Appa ni tk sporting mcm eomma lah."
"V Shi... Appa dh tau ke ni hari Exam kami?"
"Exam eh?""Ah ne..."
"Anak appa yg bernama Kim Taehyung ni ada buat revision ke?"
"Takde appa...."
"Kenapa takde? Kalau gagal?"
"Mm.. Appa, Sya buat setakat yg Sya mampu."
"Appa tak lah sgt mengharap korg dpt keputusan yg baik yg penting appa nak juga sekali tngok Result kmu dua ni buat appa bangga..."
"P akan buat dgn baik appa..."
"Appa tau P boleh. Kalau P boleh, si V ni pun boleh... Kan anak papa?"
"Ne appa."Kami serentak lagi tu membuatkan kmi bertentangan mata. Tajam betul pandangan si V tu dia bagi kat aku. Aku ambil lah masa 20 minit nak tdur... Buku matematik iaitu subjek Exam hari ni ku letakkan di atas peha ku dan dgn sekejap sahaja aku terlelap.
Kim Taehyung POV
Si Phoenix dah tidur... Hehehehe, kacau... Apa lagi, aku membuka perlahan-lahan tali kasut Nike dia dan aku mengikat tali kasut kanan dan tali kasut kiri nikenya bersama agar si Phoenix akan jatuh apabila dia nak keluar kereta. Ahahaha.. Lepas tu aku ambil sikit Gel rambut aku, POmade, aku letak atas tapak tangan kirinya kerana aku tau dia akan gosok muka dia guna tangan kiri.
"V... Appa nampak tu apa V buat kat P..."
"Shhhh appa. Nak main2 jak.."
"Bukan skrg masanya.."
"Appa.. please.. ni best ni..."Aku tunggu punya tunggu... Nak dekat-dekat sekolah, aku kejutkan dia dan dia terkejut sampai dia kelam kabut untuk gosok mukanya. Aku hanya menahan ketawa apabila ku rasa lawak melihat kerenahnya yg kucar kacir mengelap mukanya dgn tisu basah yg aku hulurkan. Terus dia lemparkan tisu yg dia guna tu ke muka ku.
"Aku tau kau yg buat."
"Mana ada... Hantu tu."
"Hantu? Kau lah hantu..."
"Ala, nak main2 jer pun..."
"Main2 ke tu? Smpai muka aku melekit sbb POmade kau tu... Errrrrr."
"Eceh... Mcm mna kau tau itu POmade eh?"
"Bau dia tu lah... V, aku sabar jer dgn kau."
"Ala, yelah. Maaf lah, janji tak buat lagi."
"Tak nak lah. Penipu."Ni lah msa nak tengok dia di ketawakan oleh pelajar.... Bila dia turun jer dari kereta, Pak!! Dia jatuh. Aku terketawa tpi pada masa yg sama ada seorang lelaki selamatkan dia dn bow, tanda hormat pada appa aku. Peliknya llaki ni aku nmpk.. Setelah aku dn Phoenix turun dari kereta , appa jln. Llaki yg tolg Phoenix tdi melihat ku.
"Annyeong?"
Dia tunduk kat aku dn semua bersorak dan aku ada dgr jga yg mereka teriak apabila aku dn dia tunduk serentak. Si Phoenix ku tarik apabila dia siap saja membetulkan tali kasutnya. Aku sempat melihat llaki yg berambut hitam tu dn matanya yg besar.. ssssssseeeee..
"Tapi V, aku belum ckp kamsa kat dia."
"Tak perlu pun.."
"Kau yg ikat tali kasut aku mcm tu kn?"
"(Ketawa)... Yer.."
"Jahat..."
"Saja nak kenakan..."
"Ouhh... Sakit nya."
"Apa yg sakitnya tu?"
"Lutut aku berdarah, V."
"Heiiiyee... Tulah, clumsy... Tu pun tak tngok jalan."
"Kau ikat tali kasut aku mcm tu apahal?""Yelah2... Mianhae."
"Mmm..."
"Mari... Aku htr kau ke kelas dulu baru aku letak plaster ni kat lutut kau tu tpi kena bersihkan dulu."
"Takpe... Aku minta tolg Hana jer..."
"Weh? Dgr, boleh?"
"Yelah...."
"Bagus... Cpt..."
"Hana..."Aku trus memeluk kawan baik ku itu... Pendek sgt dari ku... Dia gemuk2 pendek.. comel... Dia lah yg sllu ada utk aku klau aku nak kan bantuan. Si V trus msuk jer ke kelas dan membersihkan luka pada lutut ku dan selesai jer trus dia letakkan plaster pada Luka tu. Thanks V... Aku hanya mampu dot mengungkapkan dlm hati. Dia pergi tanpa ucap apa-apa kepada ku.
"Bertuahnya kau ada abang sepupu yg baik mcm tu..."
"Tak lah Hana... Jahat tu..."
"Mana ada jahat... Baik jer aku nmpk.. Siap htr kau ke kelas tiap-tiap hari lagi."
"Mmm.. Ketua Pengawas kn? Nak jaga nama baik dia lah tu."
"Awak ni P... Oh! Mana cermin awak?"
"Kenapa? Hodoh ke aku mcm ni?"
"Tak.... Kau nmpk lagi cantik."
"Ceh... Tak lah, cermin aku patah..."
"Sebab...?"
"Aku terpijak...""Tulah, lain kali letak lagi merata-rata... Okay?"
"What?"
"Takde... Kau cantik..."
"Ada-ada jer kau ni Hana..."
"You nak tau? Si Mingyu dn Di Tzuyu couple...."
"Sejak bila?"
"Baru tadi Mingyu meluah pada dia... Kitorang nmpk diorg ckp I Love You satu sama lain."
"Oo... Bagus lah, sepadan..."
"Aku tau kau minat dia P... Sabar lah P..."
"Tak lah sgt... Okay... Good luck exam Tau..."
"Kau pun sama!"
"Kamsa Hana.."
"Cheonma..."Exam kami Akan bermula pada pukul 7.10 pagi dan kertas pertama, matematik dan diikuti kertas kedua, Fizik, 9.10.. Lepas tu kitorang ada rehat 40 minit dan kertas ketiga bermula iaitu Kimia. Susah doh. Takpe, Phoenix Kim pasti boleh! Good luck Kim Taehyung!
By the way all..
Im sorry if you're founding typo. Saya tak baca lagi kesihatan ni... Silalah baca dan vote. Kamsa
YOU ARE READING
That Weird Girl Was Incredible! (k.t.h+p.j.m+j.j.k)
Fanfiction"Weak!" I call her weak... She is so dumb, she don't even know how to protect her self. funny... tak tahu apa nak jadi dengan dia tu. selagi tak kena tolong, smpai mati pun dia tak lawan, mmg bahalul punya perempuan. mcm aku nak tendang dia pun ada...