kisah malam 9

65 14 12
                                    

Siapa la punya kerja bagi nama ni?

Shinigami la, Clorox la, Predator la. Nasib baik aku suka nama aku.

Predator.

...pemangsa...

Memang salah kucing kalau nak cari pasal.

Semalam Doktor Sven kacau. Dia turun tiba-tiba, kononnya nak tengok pheonix tu selesa atau tak. Sudahnya, aku kena masuk sangkar lagi.

Tapi tak mengapa. Aku kucing yang pintar. Aku boleh buka selak ni. Lagipun, Doktor Sven tiada. Tak ada sesiapa akan ganggu aku.

Misi aku belum tamat.

Walaupun bulan tak ada, keadaan malam ini tidak terlampau gelap. Sedikit cahaya lampu jalan masuk kedalam klinik.

TAKK... Berhasil.

Aku melompat keluar. Kecederaan aku hampir pulih sepenuhnya. Aku dah boleh melompat ke sana sini.

Sedang aku sedap mengeliat, kucing putih 'tua' tu datang lagi.

Clorox.

"Kau bukan main ehh semalam. Berlagak." Katanya dengan nada yang cukup sakit hati.

"Eh, kau ni apahal?"

"Aku betul tak puas hati dengan kau. Kau ingat sini kawasan kau?"

"Wow, wow... Kau siapa sebenarnya? Nak mengamuk tak tentu pasal ni?"

"Apa memori kau tahap ikan emas ke? Aku Clorox."

"Aku tak nak tau nama kau lah, sheyyyyytonnnnnn. Yang aku nak tau, kau apa kat sini?"

"Lah, teruk jugak kau ni. Tak nampak ke? Kucing sama dengan kau. Kaki empat, ada ekor, ada misai. Tak nampak?"

Aduh, aku tau la kau ni kucing...! Bengap jugak kau ni rupanya...! Ke soalan aku yang salah...? Boleh tak kalau aku tak nak layan kau?

"Ehh, berlagak. Buat tak tau bila aku cakap dengan kau."

Memang aku buat tak tahu. Malas nak layan. Nampak macam tua, tapi perangai tak tua pun.

Ah, sudah!

Dia main sondol-sondol kepala pulak! Buat tak tahu. Buat tak tahu.

"Hoi, aku cakap dengan kau ni." Lagi dia sondol sampai bulu dia masuk dalam mata aku. Jangan layan. Jangan layan.

BUARGH AHAHAHAHAHA!

Siapa pulak yang ketawa ni?

Marge?! Yang Clorox ni terkejut sangat kenapa? Lemah semangat ke?

Mesti Dokter Sven bagi kunci kat dia.

...Nasib baik aku datang nak tengok kau, Predator. Kena buli eh...

Tolong sikit. Siapa nak buli aku? Aku cakar dia.

...Putih, kau pergi balik sangkar kau...

Ehh, elok pulak dia ikut cakap Marge. Kau jeling aku dah apahal? Sebab Marge panggil kau Putih? Dah tu nak salahkan aku?

...Predator, aku nak cakap ni...

PredatorWhere stories live. Discover now