Kap 1 - Den sörjande Kungen

4 1 0
                                    

Det var en gång ett kungarike långt långt borta som hette Valeria. Där levde det en vacker prinsessa med hennes mor och far. De var lyckliga tillsammans i deras slott. Slottet var gammalt men fortfarande ett av Valerias vackraste slott.

Tyvärr så varade inte deras lycka så länge. En hemsk natt blir drottningen väldigt sjuk. De finner ingenting som kan bota henne. Kungen spenderar all sin tid med hans drottning. Han bönar och ber för att rädda hans livs kärlek. Men tyvärr är hans böner inte tillräckligt starka för att rädda hennes liv.

Sista personen Drottning Sophia talade med var hennes dotter Victoria. Sophia ville att hennes dotter skulle vara stark och modig för hennes skull. Hon lovade att hon aldrig skulle lämna sin dotters sida. Hon kommer för alltid vara i Victorias hjärta och beskydda henne. När prinsessan var 12 år förlorade hon sin mor och kungen förlorade sin hustru. Både kungen och prinsessan var förkrossade, de hade förlorat den människa som betydde mest i hela världen för dem. Men nu var hon borta från deras liv för evigt.

År flyter förbi och när prinsessan är 16 år gifter hennes far om sig med en kvinna som heter Vanessa. Hon är en ängel säger Victorias far ibland men det är bara för att han inte vet vad Vanessa egentligen är. För alla andra är Vanessa djävulen själv.Hennes styvmor är snäll mot kungen och prinsessan, men inte mot någon annan. Kungen märker aldrig att drottningen inte är den person som han tror att hon är. Han är så förblindad av sin sorg efter sin döda fru. Hans sörjde så mycket så att drottningen fick ta hand om allt som hände i kungariket. Detta ledde till att kungens folk gick runt fattiga och hungriga. Prinsessan Victoria fick aldrig veta vad drottningen gjorde för kungariket för hon var inte "gammal nog" hade hennes styvmor sagt till kungen. Dagen Victoria fyller 18 ska hon få ta över tronen efter sin far och då skulle hon få ta hand om hennes folk på egen hand. Men tills den dagen kommer så sitter Drottning Vanessa på tronen och styr kungariket på hennes sätt...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Jag flåsar och så jag nästan blir helt yr. Mitt huvud är full med hemska tankar och tårar bildar sig i mina ögon. Detta kan bara inte hända. Inte mig, inte igen. Jag springer upp till två större dörrar. Det är min fars rum. Jag puttar de stora, tunga dörrarna öppna och ser min far ligga i sin säng med min styvmor Vanessa vid hans sida. Min far har blivit sjuk, riktigt sjuk. "Hur mår han?" frågar jag, fortfarande helt trött efter allt springande i slottets långa korridorer. "H-Han är borta" svarade Vanessa och snyftade tyst. Jag stänger ögonen och sätter mig ner vid min fars sängkant. Man kan höra snyftningar komma ifrån mig, tårar rinner ner från mina kinder.

En varm hand lägger sig på min rygg försiktigt och en mjuk röst säger, "Ingen fara Victoria. Du kommer snart träffa honom." Jag ser upp på min far och ser en skugga mot väggen. Det ser nästan ut som att skuggan håller en kniv riktat mot mig. Skuggan hugger ner sin kniv i min skuggas rygg. Just då känner jag en extrem smärta mot min rygg och jag brister ut i skrik.~

Jag sätter mig hastigt upp ur sängen, flåsandes. Min panna rinner ifrån svett. En dröm? Nej mer en Mardröm... Jag suckar djupt och ser mig omkring. En av mina kungliga betjänter ser oroligt på mig, "Ers Höghet! Mår ni bra?" Frågade min trogne betjänt Daniella. Hon har tagit hand om mig sedan min mor gick bort. Hon blev nästan min nya Mor. Hon beter sig som det iallafall. Jag nickar. "J-Ja bara en m-mardröm," Jag flåsade ut mina ord. Daniella känner min panna, "Åh Hjärtat, du är helt varm. Jag fixar ett skönt bad åt dig. De kommer göra dig lugn ska du se." Hon ler de största leendet som hon kan göra. Det leendet som hon vet alltid får mig på bättre humör. Jag nickar, "Tack." Hon går vidare till mitt badrum. Jag ser mig runt i mitt rum, solen skiner in genom fönsterna vilket gör att allt ser så ljust och fräscht ut. På min stol har Daniella tagit ut en klänning åt mig. Den är blå med svarta ärmar som gör över händerna. Till klänningen har hon också tagit ut ett vacker halsband med en blå diamant på. Samma blå färg som på klänningen. En prinsessas kläder måste alltid matcha! Så brukar iallafall min styvmor Vanessa alltid säga.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 15, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Wicked Dreams (Swedish)Where stories live. Discover now