K N I G H T S' house
" so , ni rumah korang ? " tanya Lieya sambil meneliti keadaan rumah Knights .
" ye . ade masalah ke ?" tanya Faz . Lieya hanya menggeleng .
Queenz dan Knights berada di ruang tamu tanpa sesiapa bersuara .
" ok guys , this is awkward ." akhirnya Sya bersuara .
" tulaa , chill je la . macam tak biasa pulak jumpa kitaorang . " tambah Ez .
" biasanya jumpa kat sekolah je.bila jumpa kat rumah dengan korang berpakaian macam ni, sumpah rasa lain ." kata Lieya sambil memandang Knights dari hujung rambut ke hujung kaki .
yea , dorang tak sikat rambut . just pakai tshirt dengan seluar pendek . normal laa lelaki bujang .
" apa tujuan korang datang sini ? takkan saja nak melawat kut ." Ez menyuarakan soalan yang paling penting dalam situasi sekarang .
" oh yes aku lupa . sebenarnya kitaorang datang ni sebab El nak aj— "
" ehem ehem ." El berdehem .
" maksud aku , kitaorang nak ajak korang datang birthday party El . " jawab Rees .
" ouh , birthday kau bulan April ? " El hanya mengangguk perlahan .
" kitaorang confirm datang . kan Ez ? " Izat mula menyiku Ez disebelahnya .
" haa , haah ye kitaorang datang ." jawab Ez perlahan .
" amende yang kau tengah fikirkan tho ?" bisik Fiq pada Ez . Dia menyedari yang fikiran Ez tak bersama dengan mereka tadi .
" tak, takde ape ." balas Ez .
" jangan lupa bawa hadiah . pakaian kena kemas tau ." pesan Leen sambil tersenyum .
" serius ni korang ajak ?" tanya Rif sambil berjalan menghantar Queenz ke pintu .
" aku tak nak ajak pun , dorang je yang beria ." kata El sambil memakai sneakersnya .
" ajak tak ikhlas laa ni ." kata Izat pula .
" ikhlas , cuma tak berniat sangat nak ajak ." kata El lagi .
" Kitaorang minta diri dulu. " pamit Rees .
"Rees, Bye. " kata Izat lalu mengenyitkan matanya kepada Rees.
"Cukuplah dengan perangai playboy kau tu. " kata Rees lalu pergi meninggalkan Izat.
"Bye Queenz. "lambaian kasih diberikan oleh Ahli Knights yang berada di luar rumah.
Ahli Queenz hanya membalas lambaian mereka dengan selamba .
next day .
Q U E E N Z's house
" weh . kita pergi cari dress harini nak tak ?" cadang Leen yang menyedari mereka tiada kerja harini.
" aku setuju ! " laung Sya dari dapur yang sedang membancuh air .
" dress untuk ape ?" tanya El hairan .
" cik adik , dress untuk pakai masa birthday kau laa ." jawab Leen lalu mengibas rambut El membuatkan El sedikit geram .
" lagipun dah lama kita tak hangout sama sama . busy kerja je kan . jomlaa. " rengek Lieya .
YOU ARE READING
EGO
Teen FictionLima orang pemimpin sekolah perempuan yang ditemukan dengan lima orang pemimpin sekolah lelaki yang ditukarkan dari Royal HighSchool ke Vircon HighSchool.Perkara ini menjadi malapetaka bagi leader Queenz yang digelar anti-lelaki. malah keadaan menja...