Kereta mewah ahli The Queenz memasuki perkarangan Vircon Highscholl . Mereka melangkah keluar dari kereta lalu berjalan menuju ke bilik khas mereka.Segala bisikan dari pelajar pelajar hanya diendahkan oleh mereka. Hal ini sudah terbiasa bagi mereka .
•••
Q U E E N Z's room
El terlebih dahulu memasuki bilik itu dan merebahkan diri ke atas sebuah sofa yang berada di ruang utama.
"Leen. " Rees menyiku Leen yang berada di sebelah.Terkejut Leen dibuatnya, nasib tak tercampak phone yang berada di dalam pegangan Leen.
"Apa kau ni main siku siku? " marah Leen dalam nada separuh berbisik.
"Macam mana kau dengan Rif sekarang? " mereka bercakap dalam nada berbisik supaya tidak mudah didengari oleh ketua mereka.
"Macam mana apa? Macam tu lah. " Leen kembali memandang ke arah skrin iphonenya.
"Buat buat tak tahu pulak dia ni. Kau ingat aku tak tahu ker yang kau --"
"Guys, aku pergi rehat dekat bilik kejap. 10 minit sebelum kelas start aku datang balik. " ahli The Queenz hanya menangguk .Terhenti seketika perbualan dua gadis itu apabila disampuk oleh El.
"Nasib tak kantoi. " marah Leen.
"Kantoi apa? " tanya Sya yang dari tadi berdiam diri.
"Jangan menyibuk lah hal orang tua." tegur Rees.
" mentang-mentang aku sorang je yang lahir bulan disember dalam Queenz . aku tak boleh sibuk hal korang yang kononnya lagi tua beberapa bulan je dari aku . Perangai pun tak matang, ada hati nak gelar diri dia tu lagi tua dari orang. " bebel Sya . Rees melontarkan biji matanya ke atas tandas menyampah.
" dah dah , bising la korang ni. " Lieya cuba meredakan keadaan .
" spoil laa kau ni Lieya . aku baru je nak tengok movie civil war percuma kat sini ."sampuk El yang sedang menyandarkan diri pada dinding . Mereka sedikit tersentak .
" dah lama ke kau ada kat situ ?" tanya Sya gugip .
" dah hampir setengah jam jugak aku ada kat situ ." balas El sambil mengemas barang di dalam begnya . Mereka hanya mampu menelan air liur .
" tak nak gerak ke , kelas dah nak start ." El terlebih dahulu melangkah keluar dari bilik Queenz .
"Kau lah ni.. " Rees memarahi Sya tetapi hanya dibalas dengan jelingan. Mereka terus keluar dari bilik khas dan membontoti El .
•••
5 d i a m o n d" baiklah . saya nak kamu semua siapkan kerja ni dan hantar esok tanpa alasan . faham?" arah Puan Emelda iaitu guru bagi matapelajaran Sains .
" fahammm " jawab pelajar 5 Diamond dengan meleret .Siapa sahaja yang suka dengan kerja rumah yang banyak.
Sejurus guru Sains keluar dari kelas, keadaan di dalam kelas 5 Diamond mula kembali huru-hara .
" Apa plan petang ni? " tanya El sambil menyimpan bukunya ke dalam beg. Yang lain hanya mengangkat bahu.
"Stay dekat rumah. Layan movie. Mereput. " jawab Lieya selamba.
" bowling jom . tangan aku ni dah lama tak lempar bola . please . " rayu Sya .Rayuannya hanya diendahkan oleh ahli Queenz .
"El.. " Sya mencuit baju El dengan manja. El hanya melontarkan biji matanya ke atas.
YOU ARE READING
EGO
Teen FictionLima orang pemimpin sekolah perempuan yang ditemukan dengan lima orang pemimpin sekolah lelaki yang ditukarkan dari Royal HighSchool ke Vircon HighSchool.Perkara ini menjadi malapetaka bagi leader Queenz yang digelar anti-lelaki. malah keadaan menja...