"En 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, en 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8!" mijn danslerares is altijd super gedreven, niet dat ik dat niet ben, maar soms is anderhalf uur achter elkaar door dansen best intensief. Ik zit op de beste dansschool van LA, vraag me niet hoe ik ben toegelaten, ik was op mijn auditie mijn choreo vergeten..zo erg! Maar ze vonden dat ik "de moves" had, en "potentie" had om een professionele danseres te worden. "Jordyn je bent er niet bij vandaag!" haalt mijn danslerares Suze me uit mijn gedachten. "Kop op, en door dansen! Volgende week zijn de Nationals!" ik zucht diep en begin weer te dansen, we dansen op het liedje WTF van Miss Elliot. Best oke. Ik word wéér uit mijn concentratie gehaald als er een man en een vrouw binnenkomen. Suze zet de muziek stop en kijkt de man en de vrouw geïrriteerd aan. "Waarom verstoren jullie mijn les?" vraagt ze terwijl ze een grote slok water neemt. "Goedemiddag, wij hadden een afspraak met uw dansschool, dat we mochten langskomen om te kijken of er hier nog meiden en jongens waren die potentie hebben voor modellenwerk?" mijn hart gaat sneller kloppen als hij die woorden uitgesproken heeft. Stiekem is het toch wel een meisjesdroom om model te worden. "Ja kijk maar even rond, maar niet te lang want we moeten echt aan de bak." zegt Suze terwijl ze haar haar naar voren gooit en een nieuwe staart maakt. De man begint rond te lopen, en kijkt aandachtig om zich heen. Ik ze Amelie haar haar snel goed doen, en ze kijkt de man intussenmet een brede glimlach aan. Trut. Vroeger pestte ze me altijd, omdat ik "rare dansschoenen" had. Zij is zelf echt een rare. "Jij. Jij bent een mooi meisje." zegt hij terwijl hij mijn kant op wijst. Ik kijk hem geschrokken aan. Ik? Denk ik bij mijzelf. Ik kijk achter me, misschien bedoelde hij Emma? "Jij met dat blonde haar." zegt hij nog een keer. Emma heeft geen blond haar. Mijn hart maakt een sprongetje. "I-ik?" stotter ik terwijl ik naar mijn borst wijs. "Ja jij, kun je misschien heel even mee lopen?" vraagt de man terwijl hij zijn shirt gladstrijkt. "E-euhh.." stamel ik. "Kom maar." zegt de vrouw en ze duwt me zachtjes in mijn rug. Trillend op mijn benen loop ik met hun mee. Is dit een droom? Ze kunnen toch niet echt mij bedoelen? Is dit zo'n prank-programma op TV? Oh god, zit mijn haar wel goed? Alsof de vrouw mijn gedachten kan lezen, zegt ze: "We maken geen grapje hoor." ze glimlacht naar me. Als ik achterom kijk zie ik Amelie met een vernietigende blik naar me kijken. Ik grinnik. Hé hé, eindelijk iets waar zij eens niét voor gekozen word. Maar ik kan nog steeds niet geloven dat ik degene ben, die ze hebben uitgezocht. "Zo meisje, hoe heet je?" vraagt de vrouw terwijl ze gebaart dat ik op de bank in de hal moet gaan zitten. "Jordyn." stamel ik. "En van je achternaam?" "Jordyn Jones, mevrouw." zeg ik, in de hoop dat ik beleefd klink. Ik ben namelijk niet het beste in beleefd zijn, ahah! "Nou, ik ben Anja, en dat is Paul." ze wijst naar de man. "Heb je ooit weleens aan modellenwerk gedacht?" vraagt Paul geïnteresseerd. "Ja, maar ik dacht nooit dat ik goed genoeg zou zijn." dat laatste mompel ik er een beetje achteraan. "Nou, ik kan je 1 ding vertellen; je bent een van de mooiste meidsjes die we, hopelijk, bij ons modellenbureau krijgen." ik bloos. Voordat ik hem kan bedanken begint hij alweer te praten. "Zouden we een afspraak met je mogen maken? Als je dat wat lijkt natuurlijk." zegt Anja. "Ja tuurlijk!" zeg ik opgewekt. "Hoe oud ben je?" "16, bijna 17." antwoord ik. "En hoe lang?" "1.75 volgens mij." zeg ik terwijl ik aan mijn nagels zit te pulken. "Oke, dan hebben we wel toestemming nodig van je moeder. Ik knik, en toets het nummer van mijn moeder in, op de telefoon die Paul me gaf, om mijn moeder op te bellen.
"Ze vind het helemaal goed." zeg ik als ik mijn moeder heb gesproken. Ze klonk heel enthousiast. "Mooi zo." zegt Paul. "Zou je morgen om 1 uur hier voor de dansschool kunnen wachten? Dan laat ik je ophalen, en dan zien we je op het modellenbureau." hij knipoogt naar me, en wacht niet eens op mijn antwoord. Ik wil nog iets zeggen, maar ze zijn al weg. Anja heeft me haar visite kaartje nog even snel gegeven. Oké..? Blíjkbaar, ben ik mooi genoeg om model te worden, en blíjkbaar word ik morgen opgehaald, en heb ik een afspraak bij een fricking modellenbureau? Ik knijp mezelf even, om zeker te weten dat dit geen droom is. Ik slaak een gilletje, en ren terug naar de danszaal om het de anderen te gaan vertellen.
HAALLOO SCHATTIESS!!! Sorry voor mijn vele boeken op Wattpad, maar ik krijg steeds meer nieuwe ideeën en inspiraties voor nieuwe boeken. Hope you don't mind!! Xx mij
YOU ARE READING
Sit still, look pretty
FanfictionAls Jordyn in haar dansles opeens gecast word voor een van de beste modellenbureaus van de wereld veranderd haar leven in een keer. ZE IS NIET WIE ZE IN HET ECHT IS IN DIT VERHAAL.