|1

2.8K 204 4
                                    

Dengar lagu Yerin Baek-blooming memories (chicago typewriter)  sambil baca bab ni 😘

"Ish mende lah kau ni"

Choi Soo Jung ( 수정) melempar telefonnya ke lantai.Jaket sejuk terus diambilnya lalu dia laju bergerak masuk dalam teksi yang kini dalam perjalanan ke restaurant Nam Yang.

'Cr*zy d*g'

Sumpahnya secara sedar. Kenapa la Park Jimin ni orangnya bodoh?

Soo Jung berhenti di depan restoran tu. Dia mengeluh terlebih dahulu sebelum masuk ke dalam restoran tersebut.

"Yah, Park Jimin. Ieronna (bangun)."

Soo Jung ketuk kepala Jimin guna handbagnya. Seriusly, dia menyusahkan aku weh.

"Urhh,Yee Jin mana?"

'Kau memang bodoh Jimin.'
Desis hati Soo Jung.

"Yee Jin balik Chim."

Dengan kekuatan yang dia ada, Soo Jung cuba papah Jimin yang lebih berat daripada semut.well at least semut lebih ringan kan?

Bau alkohol kuat menusuk hidung Soo Jung.Dia mengendahkan bau tu dan segera menjelaskan bayaran bil makanan tadi.

"Yah Choi Ae Ra, Ani (Bukan)..
Choi Soo Jung!Get lost,mind your own business" Jimin tolak tubuh Soo Jung jauh darinya. Tanpa sedar, dia rebah.

Soo Jung menggeleng kepala. "Sakit tau tak tengok kau macam ni"

Dipapahnya Jimin masuk ke dalam teksi. "Ahjussi.saya nak ke
Apartmen Seoul garden"

Pak cik teksi iras yoongi itu terus meluncur laju teksinya ke kawasan yang Soo Jung pinta.
Selesai membayar tambang, Soo Jung piggyback Jimin sebab susah sangat nak papah dia.

250715

Pintu apartmen milik Jimin di buka. Dia letak Jimin atas katil lalu dia duduk di sebelah jimin.

"Mata kau,hidung,bibir,kening, jawline.. Pada aku semua nya nampak comel."

Dia ciut hidung Jimin. Jimin yang tidur menggeliat kecil sebelum meneruskan tidurnya.

"Aku harap satu hari nanti kau akan bahagia, bukan dengan aku tapi dengan orang yang kau cinta. Ikhlas daripada your lovely bestfriend, ❤"

Selesai menyelimuti Jimin, Soo Jung berjalan ke arah dapur. Di carinya bahan-bahan untuk buat hangover soup.

"Yosh.
Siap! "

Soo Jung letak sup tersebut dalam peti sejuk. Minuman pun dah sedia tunggu tuan nak minum jer. Lepas siap masak, dia ambil jaketnya semula lalu sarungkan ke badan.

'Auch. Sakit'

Bahu nya rasa sakit bila buat banyak sangat kerja.

'Tapi takpe.. Demi Jimin'

Dia langkah keluar dari apartmen mewah milik Jimin tu. Dia berjalan mencari teksi.Malangnya teksi dah takde waktu ni jadi dia naik bus jer lah.

-dalam bus-

"Hensem woyh jimin"

"Kalah najib aku"

"Jimin ni husband aku"

"Ala tomey-tomey"

Macam-macam la yang dia dengar dari ahli bas tu. Dia mencebikkan bibirnya. "Jimin, tak pernah lari dari benda lepas yang dah berlalu.Aku pun sampai sekarang masih cuba untuk tunggu dia,tapi berapa lama lagi? "

Dia buang pemandangannya ke langit yang penuh dengan bintang berkelipan.

[C] Cukup Derita Itu | PjmWhere stories live. Discover now