|3

1.2K 149 10
                                    

Aku nak Park Jimin yang dulu...

Flashback 7 tahun lepas

(Waktu mereka umur 20,tahun graduate dari high school)

"Woii, jangan buli dia lah"

Aku ambil bola dan lemparkan bola tu arah tiga orang pelajar yang sedang membuli seorang budak lelaki.

"Kau ingat Soo Jung.. Akan ada lain kali untuk kita"

Kwangsoo,Jin dan Jaesuk berlalu pergi tinggalkan aku dan budak lelaki tu kat gimnasium. Aku terus menerpa arah pelajar tersebut. Cepat-cepat aku periksa tangan dan mukanya takut ada luka atau kesan lebam.

"Kau okay tak ni?"

Tanya aku dengan nada serba serbi risau. Dia lap darah yang mengalir keluar sedikit dari bibirnya lalu terus rebahkan badannya ke lantai. Aku tengok dia bagaikan nak menangis atau dia tengah menyesal sebab tak lawan balik?

"Takpe, lain kali aku lindungi kau"

Aku sebagai pengerusi kelab taekwondo dan Judo akan ambil inisiatif untuk selamatkan dia dan ubah hidup dia.

"Apa nama kau?"

"Park Jimin.. "

"Awak?"

"Choi Soo Jung, ingat tu sebab aku orang yang akan jadi benda penting dalam hidup kau nanti"

"Let's wait and see"

Aku dan Jimin kekal berkawan sampai satu masa, persahabatan kami goyah kerana aku sendiri.Dia tak tahu aku cuba selamatkan dia.

"Soo Jung, kalau kau pergi majlis tari menari tu dengan Park Jimin, kau tengok la apa akan jadi dengan dia nanti"

Jaesuk beri amaran pada aku.

"Malam ni kita settle urusan kita"

Sambung Yoo Jaesuk lagi sambil buat sign 'kerat leher'

"Malam ni kan-"

"Ah, peduli apa aku pasal majlis tu? Kau kena ikut kitorang kalau nak Jimin selamat. Atau kau nak Jimin kena buli lagi? "

"Cukup lah tu! Ya aku ikut"

Malam tu, aku tak hadir ke majlis tari menari tu dan aku ingat dia mesti tengah risau pasal aku tapi keesokan harinya, aku dapat tahu dia bercinta dengan sepupu aku sendiri.

Malam tu, atas balasan apa yang aku pernah buat pada JJK, iaitu Jaesuk, Jin dan Kwangsoo, aku pula yang dipukul.

-keesokan hari-

Muka aku lebam, bibir pun biru. Luka teruk juga kena tapi terpaksa pergi sekolah sebab ujian akhir tahun. Aku nak jumpa Jimin hari tu tapi dia tak lagi bersama aku. Dia dengan Hee Jin. Gembira dan bahagia aku tengok.

Aku tak dihiraukan oleh dia malah aku takde masa untuk berkepit dengan Jimin sebab aku perlu belajar untuk masuk kerjaya yang aku nak, doktor.

Waktu rehat tu, aku terlanggar jimin waktu nak masuk kelas tapi dia buat tak tahu. By the way, Jimin tiba-tiba berubah. Dari nerd kepada someone hot. Kenapa dia bukan lagi Jimin aku kenal dulu?

-flashback ended-

"Doktor, apa yang dimenungkan tu? Jom lunch dengan kami"

"Ah, mian semua, hari ni Jimin nak bawa saya pergi lunch"

Aku tundukkan badan aku pada doktor yang lain.

"Jimin tu kawan ke namjachingu?"

"Eh dia tu cuma kawan"

"Tiada istilah kawan antara lelaki dengan perempuan cik. Perasaan cinta akan mula tumbuh di tengah"

Doktor Lee Jong Suk bermadah. Ceh, aku dengar benda tu dah 100 kali tiap kali jumpa dia.

"Masalah orang lain boleh pula awak selesaikan, masalah kita ni? Bila kita nak kahwin?"

Doktor Byul piat telinga Doktor Lee. Sweet la dua orang ni. Kalau aku ada teman lelaki best jugak rasanya.

Mereka berlalu pergi ke kafeteria dan aku pula menunggu Jimin di hadapan hospital.

Jimin berjalan arah aku dengan gaya seperti putera. Kyaa!!!

Hensem weh.

"Kaja

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Kaja.. "

Dia tarik tangan aku untuk pergi tapi aku tak berganjak dari tempat aku berdiri. Dia tarik nafas panjang lalu matanya itu memandang aku. Serius.

"Macam mana kalau aku cari teman lelaki untuk aku? "

Jimin terus heret aku masuk dalam kereta. Dagu aku dipegangnya lembut.

"Don't you dare"

Gulp.

Apakah maksud semua ni jimin?

-----------------------------------------------------

Thank you sebab ada yang request sambung cerita ni. Author dapat semangat nak sambung ni.

Bye 💕

[C] Cukup Derita Itu | PjmWhere stories live. Discover now