"Kau kena apa ni kat kepala kau?"
Aku senyap
"....."
"Please jawab soalan aku eung?"
Jungkook elus pipi aku dan aku dapat lihat matanya yang penuh kerisauan.
Kalaulah aku tak sukakan jimin,mesti dah lama aku minat kat si Jungkook ni.Dah la hensem,baik pulak tu.
Aku menggeleng perlahan.Kepala aku masih rasa sakit sangat.Luka hari tu tak sembuh lagi.
Flashback
"Jimin,aku suka kau"
"Hahahaha,suka kau kata?"
"Y-ya"
"Pergi mampus lah dengan cinta murah kau tu"
Aku diam.Hati ni rasa sakit sangat macam yoongi yang malas nak bergerak sebab nak jadi batu bila dilahirkan semula tapi semua tak faham.
Jimin tersenyum dan senyumannya kelihatan sinis sangat.
Kau kejam jimin.
"Kau tu cuma sekadar kawan,tak lebih"
Jimin berjalan pergi tinggalkan aku tapi tanpa dia sedari dia berjalan dan lampu pejalan kaki masih merah.
Sebuah lori makin laju bergerak ke arah Jimin.
Aku cemas.Kalau ikutkan hati,nak jer aku selamatkan Jimin tapi dah dia baru jer reject aku.
Tapi...flashback
Dia tetap kawan aku.
"Park Jimin!!!"
Aku berteriak kuat tapi dia tak dengar sebab dia pakai earphone.
Kau tengah dengar lagu i'll be good ke Jimin?
Tanpa membuang masa,aku terus berlari ke arah Jimin dan cuba untuk tolaknya jauh dari lori tersebut.
Lori tu makin dekat.
5..4...3...2...1..
"Ji.."
Aku jatuh menyembah bumi dan sebelum tu aku dapat rasakan tubuh aku melayang,rasa macam tengah jadi superman pun ada jugaklah.
Badan aku rasa sakit dan cecair pekat merah tak berhenti mengalir.Aku sedaya upaya cuba untuk tengok Jimin yang terpelanting jatuh dan masih tak bangun.
Pemandu kereta yang cemas tu meluru keluar dari lorinya dan cuba untuk tolong aku tapi aku geleng kepala.
Cuma jimin yang ada dalam fikiran aku.Aku cuba gapai jimin.
Tak sempat.
Aku muntah darah kemudian pandangan aku mula kelam.
End of flashback
"Jom pergi hospital "
Kereta Jungkook meluncur laju menuju ke hospital besar Seoul.
Aku tahu masa aku tak lama.
Aku suspek alzheimer.
Macam takde harapan nak sembuh pun.
"Cik menghidap penyakit Alzheimer tahap 1"
Aku tergamam. Sekarang bukan lagi suspek tapi memang kenyataan.
Aku tak tahu nak menangis atau jadi beku jer. Jungkook yang ada di sebelah aku usap rambut aku.
"Tabahlah, kau masih ada harapan untuk sembuh"
"Aku tak rasa aku boleh"
"Boleh cakap tu kenapa kau jadi macam ni? Kau tahu tak kau tu macam terlalu stress? Someone in your mind? "
Aku berhenti berjalan di koridor hospital lalu memandang wajah jungkook.
"Park Jimin"
Wajah Jungkook berubah.
Ya aku tahu,
Dia pun susah nak terima jugak kan?
Aku dah letih.
Aku nak give up.
You don't know how it's like to be me
YOU ARE READING
[C] Cukup Derita Itu | Pjm
FanfictionKita cuma kawan dan takkan jadi lebih dari tu . Highest rank : #483 in fanfiction (4.02.2018)