KAPITOLA 1 - Súťaž

32 11 16
                                    

Som Riya mám 18. Je pondelok. Pondelok znamená začiatok piatich dní súženia. Nie som jedná z tých trapiek, ktoré sa vyjadrujú o škole akože učenie=mučenie a také sračky, ale ak by som si mala vybrať medzi školou a verejnoprospešnými prácami, vyberiem si tie práce.
Navyše je december. Komu sa chce vstávať do školy, keď vonku je tma ako o pol noci. No nič. Jednoducho tam pôjdem kvoli kamarátom.

8.00 je presný čas, ktorým sa mi v hlave spúšťa odpočet dokedy z tohto miesta vypadnem domov. Šesť hodín, šesť hodín sedenia na drevenej stoličke v smradľavej triede. Šesť hodín s učiteľmi sklamanými zo svojho života. Šesť hodín s pár ľuďmi, ktorých mám rada, ale aj s falošnými tvárami.
Hodina za hodinou nudy. Piata hodina predo mnou a na písomku, ktorá ma na nej čaká viem akurát veľké hovno. Našťastie je tu možnosť obísť to. Matematická súťaž v jedálni. Celá trieda si vybrala túto možnosť. Aké nečakané.
V jedálni sme sa stretli od prvákov po štvrtákov. Ale určite nie práve nejakí matematici. Skôr najsprostejšie deti zo školy. Čo zo školy skôr z celého mesta.
Tí múdri si radšej sedia v triede ako riťolezi učiteľov.
Ja som sedela pri jednom stole spolu s prváčkou, druhákom a štvrtáčkou. ( áno, som tretiačka na strednej ). Nikto až na jedno dievča mi neprišiel nejako známi, povedomí.
Pri vedľajšom stole bola moja najlepšia kamaratka Sophia a iní podivíni.
Samozrejme, že sme si všetci navzájom radili. Čo si tí učitelia naozaj myslia, že sme takí múdri, že máme odpoveď na každú otázku, keď im konečne odovzdáme papiere.

Ja som si nejako veľmi neradila s okolitými ľuďmi, nakoľko som skôr sociálne uzavretý druh človeka, ktorí v poslednej dobe vymiera.
Skôr mi pomohol môj verní spoločník mobil.
Ale kamarátka Sophia je môj úplný opak.
Nielen po povahovej stránke ale aj po tej estetickej.

Sophi má hnedé kučeravé vlasy, ktoré jej každý vždy chváli, má veľku riť aj cecky a úprimne každí vieme, že chlapci neletia na dosky, dokonca je pekná na tvári a ako naschvál ju Boh obdaril všetkým a ešte jej dal aj hlas ako Beyoncé. Nenormálne ma privádza do šialenstva a žiarlivosti. Proste brutálne dievča, ktoré si všade urobí kamarátov. Sme ako plus a mínus. Ale aj tak ju mám rada ...

Jednoducho ja si radím s mobilom a ona s celou jedálňou. Za 10 minút si dokáže urobiť 150 nových kamarátov. Pri jej stole sedí aj prváčka Sarah. Bohaté, pekné dievča. Je mi čudné, že sa na ňu Sophi z ničoho nič tak prilepila ? Absolútne nie. Sophi mala vždy takú čudnú slabosť na peniaze ....

NA ŽIVOT A NA SMRŤWhere stories live. Discover now