Yazarlık Üzerine| Yazıda Bir Estetik

673 76 49
                                    

Nasılsınız yoldaşlarım? 😇

Şu ana kadar kurgunun üzerinde durduk, ve kurgunun birer vazgeçilmez parçası olan karakterlerin, hatta mekanın... Fakat işin bir de yazım boyutu var ve bunun hakkında "Nasıl Betimleme Yapılmamalı" bölümünde çok az bahsetmiştim. Bugün üzerinde duracağım konuları da şu iki başlık ile özetleyebilirim gibi gibi geliyor, diyaloglar ve yazı fontları. Bu her ikisi de doğru kullanıldığında müthiş bir estetik, yanlış kullanıldığında rezillik çıkarabilecek türden şeyler, muhtemelen tek ortak noktaları da bu!

FONTLAR

«BU TAVSİYE, KİTABINI WORD'DE YAZMAYI TERCİH EDENLER İÇİN»

Word'de elbette ki daha fazla font bulunuyor Wattpad'de olduğundan. Fontlar ise kitaba bir dış görünüş, hatta cinsiyet veren şeyler. Benim için özellikle, çok takıntılı olduğum bir durum insanların Comic Sans fontunu kullanılması.

 Benim için özellikle, çok takıntılı olduğum bir durum insanların Comic Sans fontunu kullanılması

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Sadece hikaye yazarken de değil, senaryo, fabl, şiir, makale... Bu font estetik olarak HİÇBİR yazıya müsait değildir. Bütün tasarımcıların nefret ettiği, çünkü tipografiye hiç uygun tasarlanmamış, daha doğrusu basit tasarlanmış; ancak yine de en çok rağbet gören fontlardan biri: Comic Sans. Tıpkı birçok Wattpad kitabı gibi (!)

Peki hangi fontu kullanmalıyız? Bütün dünyanın kullandığı, en başarılı font Helvetica, ya da bunun Word'daki hali olan Arial'ı

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Peki hangi fontu kullanmalıyız? Bütün dünyanın kullandığı, en başarılı font Helvetica, ya da bunun Word'daki hali olan Arial'ı... Birçok insana göre en estetik, ve amacına en uygun fonttur. Tabii bu sadece bir tavsiye ama bunu bir görgü kuralı misali gören, çok insan var. Ben de dahilim.

«Wattpad'e dönelim»

Birçok kişi için, bu ve bu göz yorucu stiller olabiliyor. Ben, onları sadece önemli yerleri belirtmek için yazmayı tercih ediyorum fakat yoldaşların kitaplarını eleştirirken arada sırada bütün kitabın öyle yazıldığı kitaplara rastlıyorum. Kim bilir belki Helvetica'ya son derece alıştığımdandır, oldukça gözümü yoruyor, harfler birbirine karışıyor, okuma isteğim gidiyor.

Elbette ki okuyucuyu çok fazla düşünerek kendinizi yansıtan şeyleri değiştirmek bir yerden sonra karaktersizliktir. Fakat, bütünüyle okuyucuya zorluk çıkarmak da, daha büyük ayıp.

UnWattpad | Yazarlık ÜzerineHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin