6

488 44 1
                                    

Aku bukak mata and nampak Irene tengah tidur dekat atas kerusi tapi kepala dekat atas katil aku.

Dekat sebelah aku yang lagi satu,ada Taehyung.

"Eunyeong!Kau dah bangun!"Taehyung gembira nampak aku celik.

"Aku dekat mana?berapa lama aku tidur?"Aku rasa pening kepala masa aku bercakap.

"Kau kat hospital.Kau sedar lepas 2 hari,Eunyeong."Taehyung tolong aku tegakkan badan untuk duduk.

"Ni semua salah aku.Patutnya,aku yang minum kopi yang aku bagi kat kau tu.Tapi aku tersalah bagi."Irene yang baru bangun tidur bersuara.

"Aik?tapi kenapa kau nak minum kopi beracun tu pulak?"Aku pelik dengan Irene ni.Macam-macam.

"Sebab aku dah malas nak hidup."Pendek je dia jawab.

"Ehh!!Suka hati kau je!Aku pukul kang!"Marah aku dekat Irene.Benda kecik je pun.

"Entahlah.Biarlah.Benda dah lepas.Lagipun nanti aku nak fly pergi Oxford."Irene tunjukkan aku surat tawaran.

"Congrats lah.Yoongi tau tak?"Taehyung pulak tiba-tiba menyampuk.

Irene geleng sambil tunduk.

"Aku tak tau macam mana nak bagitau dia.Aku ingat aku nak break dengan dia.And aku nak dia jaga kau untuk aku."Aku terus pandang Taehyung bila Irene cakap macam tu.

Taehyung nampak sedih sangat.Aku nampak dari mata dia.Tapi dia still boleh senyum lagi.

"Sorry,Tae."Aku bisik dekat dia tapi dia senyum je dekat aku.

"Takpe.Aku tau.Kau still akan jadi milik aku.Kan?"Aku senyum je dekat dia.Ni yang buat aku rasa bersalah ni!

Apa aku nak buat??

Haihhh..
•••

Irene dah pegi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Irene dah pegi.

Aku kena kuat lepas ni.Takde dah orang yang boleh buat lawak masa aku sedih.

Take care Irene.Aku sayang kau.Jangan lupa membe kau ni.

Even before kau pergi,kita banyak kali gaduh.Tapi friendship kita aku tak pernah rasa nak putuskan.

Banyak lagi benda yang aku nak bagitau kau.Aku appreciate kau sangat-sangat.

Thanks sebab sudi jadi kawan aku.Nanti kalau mampu,aku visit kau.Jangan halau aku pulak.

Lastly,belajar leklok kat sana.Till we meet again.

•••

"Eunyeong.I'm asking you once again.Will you.Be my girlfriend?"Taehyung genggam tangan aku.

Aku buntu.Aku tak tau nak buat ape.

Aku sayang Tae.Tapi aku still sayang Yoongi.

"Boleh bagi aku masa sampai esok?Aku janji.Esok aku jawab."Aku janji dekat dia and dia peluk aku.

"Okay."Dia lepaskan tangan aku and aku ciao.

Crush 『C』 (MYG)Where stories live. Discover now