Verandering

18 1 1
                                    

'Jannet, je komt te laat op de academie!' 'Ik kom er aan! Wacht even!' Als ik mijn koffer heb ingepakt, kijk ik snel even in de spiegel. Vandaag draag ik een donkerblauw jurk, waar mijn bruine ogen goed bij passen. Als ik mijn make-up nog een keer bekijk, zie ik een verandering in mijn ogen. Zijn ze nou blauw? Als ik met mijn ogen knipper en weer in de spiegel kijk, zijn ze weer bruin. Het kwam vast door de jurk dacht ik en glimlachte, maar de lach bereikte mijn ogen niet. 

Net als ik de klas binnen kom, gaat de bel. ik ga naast mijn beste vriendin Harmona zitten. Zoals altijd kletsten we tijdens de lessen met elkaar. Meneer Vilksen, die ons les in schilderen geeft, had ons bijna betrapt terwijl we zaten te praten, maar Laura,een ander vriendin van me, had hem snel weg geleid.

In de pauze kwam er een groep van leerlingen om me heen staan zoals altijd. De meiden praatten over hoe mooi ze mijn jurk vonden en vroegen waar ik het had gekocht, terwijl de jongens indruk op me probeerden te maken. Ik luisterde maar half naar ze, omdat mijn aandacht werd getrokken naar een jongen die tegen de bumper van een auto geleund stond. Hij had zwart haar en groene ogen. Ik had hem nog nooit gezien op deze school. Maar wat me echt ergerde was dat hij de enige was die niet naar me toe kwam. Ik draaide me om naar Harmona. 'Wie is die jongen die geleund staat bij de bumper?' Harmona keek verward terwijl ze om zich heen keek. 'Welke jongen?' 'De jongen met het zwarte haar en groene ogen.' Harmona zweeg even en zei: 'Jannet, ik zie geen jongen met zwart haar en groene ogen.'

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 22, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Een Ander LevenWhere stories live. Discover now