'Pertemuan yg tak diduga dapat mengundang sebuah perasaan yg tak pernah aq lalui selamani kerana hanya hati sahaja yg dapat menjawabnya'
-JJK-
All Jungkook p.o.v
Aq berjalan di sekitar sungai han. Sungai han adalah tempat fav. aq. Kenapa sungai han? Sebab sungai han jelah tempat yg paling tenang kat seoul.
Aq berjalan sambil tengok sungai han di malam hari kalau malam lagi cantik sungai han ni lagi2 lampu yg terpasang.
Aq duduk di sebuah bangku dan aq memandang sungai han yg nian indah dihadapan aq. Tiba-tiba aq terasa memegang sesuatu di sebelah tempat aq duduk.
"Eh apa ni" aq mengambil sebuah bungkusan dan melihatnya.
Sticky note? Sapa punya ni? Aq pelik ada orang tertinggal sticky note maybe orang tu tak jauh dari sini lebih baik aq cari orang tu.
Aq bangun dari duduk dan berlari mencari orang tu.
30 minit kemudian
Aq hampir putus asa tak jumpa tuan sticky note ni.
"Haih mana tuannya ni" keluh aq.
Aq berjalan mencari tuannya. Aq bukan orang yg mudah putus asa aq akan cari tuannya sampai dapat.
Brukk
Tiba2 aq terlanggar seseorang. Aq bangun dan meminta maaf kepadanya.
"Mianhae jeingmal mianhae encik" ucapku lalu membungkukkan badan.
"Gwenchana" kata namja itu dan membungkukkan badannya juga.
Eh jap mana sticky note tadi? Aq meraba seluruh badan aq.
"Encik cari i--" aq memandang namja itu.
"Ahh nae encik saya tengah cari pemilik sticky note yg tertinggal kat bangku sana tu" terang aq dan menunjukkan bangku tempat yg aq duduk tadi.
"Berapa lama encik cari tuannya?" tanya namja itu pada aq.
"Dah 30 minit saya cari tapi tak jumpa juga" jawab aq.
Kenapa dia nak tanya pulak pasal berapa lama aq cari tuan dia?
"Jinjja?! Mianhae menyusahkan encik" kata namja itu lalu membungkukkan badannya sambil meminta maaf.
"Kenapa encik minta maaf pulak?" tanya aq pelik.
"Ohh sebenarnya ni sticky note yg saya baru beli untuk noona saya sebab dia suruh saya belikan tapi saya tertinggal tu yg saya patah balik tapi tak jumpa sticky note noona saya jadi tadi saya beli sticky note yg baru tapi encik dah jum maaf lah menyusahkan encik cari saya selama 30 minit" terang namja itu dan pada akhirnya dia meminta maaf.
Patutlah dia minta maaf dekat aq rupanya sticky note ni dia beli.
"Gwenchana encik saya yg patut minta maaf sebab cari tuannya dengan terburu buru saya tak tau pulak yg encik akan datang balik" kata aq dan meminta maaf.
YOU ARE READING
Sticky Note
RomanceBaca tau story ni terutama sekali kepada orang yg saya sayang dan menyambut birthday harini. HAPPY BIRTHDAY TO YOU 💓 HAPPY BIRTHDAY TO YOU🎊🎉 HAPPY BIRTHDAY TO KOOKIE 🎂 HAPPY BIRTHDAY TO YOU YEAHHH 💕🎂🎊🎉💓 HAPPY BRTHDAY KOOKIE!!!!!💕🎂🎊🎉💓 M...