×03×

197 40 6
                                    

"bro,kitorang main-main jelah..jangan ambil hati ye"

Tengku Ashraf cuba memujuknya.

"ingat aku ni macam perempuan ke kena pujuk..taklah macam Adam"

Tengku Haikal marah campur geram tapi dia boleh kawal lagi.

kali ini adam bersuara.

"Adamkan sweet talker,mestilah seorang lelaki sejati bagi gadis diluar sana"

Adam membela dirinya sendiri.

"25 Januari ni birthday aku..korang jangan lupa datang tau"

Tengku Harris mengajak sahabatnya hadir ke parti ulangtahun ke 16 di villa miliknya..

"okay..no problem aku nak kenalkan awek aku pada kamu semua..hehe"

Tengku Haikal.

Semasa mereka berbual di taman sekolah dimana tempat rehat mereka berempat selalu lepak..Ashraf melihat seorang pelajar perempuan membawa sebuah kotak dipenuhi buku tebal.

"Dia boleh bawa ke tu?"

ucap Tengku Ashraf sambil memerhati pergerakan gadis tersebut.

perasaan timbang rasa Tengku Ashraf yang semakin mendalami dirinya sehingga melihat gadis itu tersungkur dekat batu yang berada dihadapannya..

Catalia P.O.V

"Catalia,boleh tak tolong cikgu?"

Cikgu Ayu memanggilku semasa aku dalam perjalanan ke kelas selepas balik dari tandas

"bole..cikgu"

kataku lagipun kita perlu ringankan tulang untuk membantu orang yang memerlukan bantuan..haha

"tolong bawa kotak nie ke bonet kereta cikgu ya..ni kuncinya"

aku hanya mampu patuh arahan tersebut sambil mataku memandang kearah kotak yang penuh berisi buku.

"banyaknya..."

aku ternganga seketika namun apa boleh buat aku dah katakan ya.

aku mencapai kotak tersebut.

"allahu ni dah macam guni beras pula,berat nya~"

semasa dalam perjalanan aku merungut pasal kotak yang berat tanpaku sedar aku seperti ditolak di udara.

Buk!!

"ouch sakitnya!"

aku menyapu lututku yang sakit itu.sekilas aku memandang kehadapan semula..

"alamak..!buku cikgu berselerak"

aku cepat-cepat bangun untuk mengutip buku tersebut namun lututku terasa teramatlah sakit sehingga aku tak mampu untuk berdiri

Aku nekad dan aku cuba beberapa kali tapi tak terdaya sehingga seseorang pelajar lelaki datang dan dia ialah..

"Tengku Ashraf?"

aku terkejut apabila melihat salah seorang Prince Of Charming datang membantuku?♡_♡this is real?

"kau okay takk??"

dia menanyakan soalan itu dengan cemas.

"err..aku okay..yang penting aku perlu kutip semua buku tu"

aku menuding jari kearah hadapan.

Tengku Ashraf tidak mempedulikan kata-kataku malah dia berikan reaksi muka dinginnya padaku.

Attention🔱Where stories live. Discover now