Tetiba pintu dirempuh oleh luar. Trkejut smua yg berada didalam.
'Boss' kata lelaki yg disuruh oleh dato syed rossim cemas.
'Asal kau? Mne lelaki tu?' Tnya dato syed rossim.
'Dia dh x de boss' kata2 lelaki tu membuatkan haqiem dan rayyan memandang sesama sndiri.
'Mcm mne bleh hilang?' Tnya dato syed rossim berang.
'Aq x tau boss. Bila aq kluar aq tgk kat luar smua dh terbaring lepas tu aq msuklah blik and lelaki tu x de' terang lelaki bernama lep.
Dato syed rossim meraup muka dgn kasar. Rayyan dan haqiem still blur ape yg jdi.
'Kau plan smua ni kn bdoh' tduh dato syed rossim.
'Aq? Klau yer pon knpe' kata rayyan sinis.
'Sial punya org' kata dato syed rossim lalu menumbuk muka rayyan.
Haqiem geram ingin menumbuk blik tpi dihalang oleh rayyan. Haqiem mnarik nafas dn memberi isyarat kpd anak buahnya. Anak buahnya mengangguk menandakan faham isyrt yg dilakukan oleh haqiem.
Trus anak buah haqiem dan rayyan bergerak pantas dan merampas senjata yg dipegang oleh mereka. Dato syed rossim dah trcengang hbis tpi dia pndai cover riak mukanya.
'Bwak diorg kluar.. tingglkan aq rayyan dgn org tua ni je kt dlm ni' arah haqiem.
Anak buah haqiem mengangguk lalu mengheret diorg kluar. Tinggl lah mereka bertiga didalm bilik tu.
'Now kau dh kalah org tua' kata rayyan sinis.
Bukk..
'ni untuk kau culik adik aq' kata rayyan geram lalu menumbuk muka dato syed rossim.
Bukk.. ' ni untuk kau sbb nak bunuh marsya' kata rayyan kasar
Bukk.. 'and nii untuk kau tumbuk aq tdi' kata rayyan lgi skli dgn menumbuk lebih kuat. Berdarah mulut dato syed rossim dikerjakan.
'Dah rayyan.. mati org tua ni' kata haqiem sambil menepuk perlahan bahu rayyan. Rayyan merengus kasar lalu berjalan kehujung dinding lalu bersadar. Dia hnya melihat drama haqiem dan org tua tu je.
'Xpe biar aq tlg kau rayyan. Sedas je org tua ni kena memng jalan lh nnti' kata haqiem sinis lalu mengambil pistol dibelakang poketnya. Tepat2 kt dahi sasarannya.
Belum smpat haqiem mnarik picu, tetiba diorg dikejutkan dgn jeritan perempuan diluar blik.
Rayyan dan haqiem terkejut lalu memandang sesama sendiri kerana mereka seakan kenal suara tu.
Pintu dibuka, masuklah seorng ank buah rayyan bersama seseorng seakan perempuan bertopeng dan berserba hitam. Perempuan tu menundukkan kepala.
'Ishh!! Mcm mne mamat ni bleh jumpa aq.. adoii spoii btol lh' kata marsya dlm hti.
'Boss sya jumpa dia ni kt luar' kata anak buah rayyan.
'Kluar biar aq settlekn dia ni' arah rayyan.
Rayyan seakan kenal dgn perempuan tu tpi blom smpat nak dekat. Tetiba haqiem menjerit dan membuatkan dia terkejut.
'Marsya! Knpe bleh ada kt sni!' marah haqiem.
Perempuan tu mengangkat muka dan menanggalkan topeng. Rayyan terkejut dan memandang tjam kearah marsya.
'Knpe kau bleh ade kt sni! Kau tau x bahaya!' Tengking rayyan. Marsya tersentak ditengking rayyan.
'Akhirnya jumpa jugk aq dgn kau marsya' kata dato syed rossim sinis.
'Aq x hamaklah nak ikut korng. Aq dtg sbb aq nak selamatkn adik kau dan bunuh org tua ni' kata aq kasar.
'Sial btol.. bukn reti nak berterima ksih ke ape.. ni ditengking plk' kata aq germ dlm hati.
'Rayyan...' kata haqiem melirik menandakn menyuruh haqiem bersama.
Mereka leka dgn kedatagn marsya smpai lupa tntng keberadaan dato syed rossim.
Dato syed rossim mengambil kesempatan lalu mengeluar rambo lalu dtg menghampiri marsya.
Rayyan seakan sedar kedtgn dato syed rossim cept2 menghalang marsya tpi marsya sedar yg rayyan ingin menghalang dia drpd terkena tikaman oleh dato syed rossim. Jdi situasi menjadi terblik, marsya trus menolak rayyan ketepi.
'Marsya' jerit rayyan dan haqiem. Dato syed rossim trsenyum sinis kerana rancangan dia berjaya.
Aq hanya tersenyum smbil tgn berada diperutku. Bdan aq seakan lemah dah sakitnya x bleh dibayangkan.
Tetiba sekelip mata smua menjadi gelap. Aq trus terjelumpuk ke bawah. Darah byk mengalir dan membasahi lantai.
Rayyan terpana dgn apa yg jdi trus mndptkan marsya. Haqiem trut mendpatkn marsya.
'Marsya' panggil haqiem cemas smbil menepuk pipi marsya.
'Abang x nak khilangn adik lgi' kata haqiem dlm hati.
'Marsya... bgunlh marsya' panggil rayyan dgn nada nk nangis. Yer dia x sanggup kehilngn marsya lgi.
'Hahaha adik kau tu dh mati' kata dato syed rossim smbil gelak.
Haqiem hilang sabar lalu mendekati dato syed rossim yg gelak ketawa mcm org gler dgn pisau rambo yg berada ditgn. Haqiem trus menikam dato syed rossim.
Trdiam org tua sambil mulut trkluar drah. Haqiem dgn kejam trus menusuk lebih dalam sambil trsenyum sinis.
'Kau cari msalah dgn salah org lah org tua. Now aq akan tamatkan riwayat kau' kata haqiem sinis lalu menolak bdan dato syed rossim.
Trbaring lemah org tua tu dgn darah byk mengalir. Haqiem mengeluar pistol lalu menembak tept kpala org tua tu. Bukan itu sekali mlah bertubi tubi haqiem menembak smpai hncur kpala org tua tu.
'Haqiem sudh.. marsya kne cpt pergi hospital' kata rayyan. Kata2 rayyan telah menyedarkan haqiem.
Haqiem seakan tersedar lalu mendekati marsya. Tnpa buang masa dia mengangkat marsya diikui rayyan msuk ke dalam hammer.
Sempt jugk rayyan mengarahkan joe dan jimmy uruskan hal di gudang tu.
Marsya trus dikejarkan ke hospital. Smpai je, marsya dimasuk kan dibilik bedah.
'Plisss bertahan demi aq marsya. Aq x nak kehilngn kau lgi' kata rayyan dlm hati
'Abg kenal adik abg ni kuat so pliss jgn tingglkan abg' kata haqiem dalam hati
YOU ARE READING
MARSYA (COMPLETE)
Roman pour Adolescentsselepas marsya diculik, banyak kebenaran yg diketahui tentang dirinya yg sebenar dan keluarga kandungnya. nama sebenar kau marsya rose adwert and kau adik kandung haqiem adwert- rayyan miller hahaha kau buat lawak apa ni- marsya kami diamanahkan ole...