One - Haylee

29 3 4
                                    

Katselen ympärilleni, kunnes katseeni osuun komeisiin tummanruskeisiin lähestulkoon mustiin silmiin. Olen ensimmäistä kertaa kaupungilla moneen vuoteen- sillä minun on pitänyt olla linnassa. Kuitenkin nyt kun olen 17, saan vapautta elämääni, eikä minun tarvitse kyyhöttää neljän seinän, tarkoitan palatsin sisällä joka päivä. Hymyilen pojalle. Poika katsoo minua, muttei näytä siltä että hän olisi tunnistanut minut, vaikka olen prinsessa niin en minä joka päivä telkkarissa ja sanomalehdissä kuitenkaan ole. Kävelen hiukan lähemmäksi poikaa, ja katson yhä häntä. "Haylee Briana Haney, hauska tavata", sanon sitten pojalle hymyillen. Yritän olla mahdollisimman normaali- vaikken paljoa tiedäkkään elämästä linnan ulkopuolella. Huomaan kuinka pojan kasvot vääntyy suureen hämmennykseen. "Hay- Haylee", poika sanoo sitten haukkoen henkeään. "Oletko sinä-?" poika kysyy ja hymyilen nyökäten. "Sain alottaa lukion linnan ulkopuolella- ei tarvitse kotiopetusta jatkaa enää", sanon sitten perään. Poika näyttää onneksi toipuvan nopeasti hämmennyksestä. "Aivan, joo, olen Gaylen Ian Mills", poika sanoo sitten naurahtaen. Minulla on tavalliset vaatteet- millaisia yleensä nyt vastaankulkijoilla näkee, joten ehkä se on yllätys, sillä ei minua heti prinsessaksi tunnistaisi ilman tiaraa ja juhlallista mekkoa. Kellot soi, ja tunnit alkaa. "Pitää mennä, nähdään", Gaylen sanoo sitten ja lähtee kävelemään sisälle. En ole varma minne mennä, mutta lähden seuraamaan Gaylenia. Tulin kouluun sinänsä myöhään, sillä kesäloma alkaa hyvin pian. Mutta onneksi kesälomallakin saan omaa aikaani linnan ulkopuolella. 17 vuotis syntymäpäiväni toivat minulle hyvin paljon vapautta. Hätkähdän sitten törmätessä johonkin tyttöön. "Ai, anteeksi", pahoittelen ja käännän katseeni tyttöön. Tyttö katsoo minua tyynellä ilmeellä. "Olet uusi varmaankin", sanoo tyttö ja katsoo minua arvioivasti. Nyökkään. Sitten huomaan tytön kasvoilta, että hän tajuaa kuka olen. "Hei, Haylee. Olen Arianna", sanoo sitten tyttö ja kohottaa hieman päätänsä. "Tapaillaan", Arianna sanoo perään ja kävelee ohitseni.

LuottamusWhere stories live. Discover now