10 tanda lelaki tak suka kita

212 5 0
                                    

   Assalamualaikum and hai guys, finally sis buat comeback after a few month menyepi. First of all sis nk ucapkan Selamat Hari Raya kepada semua umat islam di mana pun anda berada dan maaf zahir batin sekiranya sis ada buat salah atau ada menguris hati sesiapa disini. Okay sis nk share sikit kat korang macm mana nk tahu lelaki tu tak suka kita dekat dengn dia. Maklum la kita nie sometimes tak perasan yang kita da buat orng tu tak selesa dengn diri kita tapi tak smpai hati nak bagitahu takut kita sentap. 

So, lepas baca and rasa macm sama je dengan keadaan anda sekrng sis nk sarankan its better for you to jauhkan diri dari mereka dan say sorry sbb u guys punya attitude buat dorng tak selasa. Sis bukan apa, lelaki nie dorng tak suka gossip sesama sendiri tapi bila da tak tahan or dorang ada peluang untk mengata memang teruk, Tapi dorng ckp time tu je la lepas tu da diam tapi still nk ke kawan dia perli korng nnti semua ? mesti tak nk kan? mesti malu right? 

1) Tak nk ckp dengan kita -bila you jumpa dia dengan kawan you yang lain dia akan banyak diamkan diri sbb rasa tak selesa bila you ada kat situ dan bila you ckp dengan dia dia akan jawap nak tak nak je .

2) Cuba jauhkan diri - bila you ajak dia lepak dengan kawan yang lain dia akan kata he couldnt make it sbb ada perkara lain yang he needs to settle down. kalau dia nak lepak pun dia akan 50/50 sbb you ada kat situ dalam masa yang sama dia tak nak sakit kan hati you sebagai kawan dia .

3) Dulu mesra sekarang dingin - kalau dulu you bergurau senda dengan dia okay je siap boleh duduk sebelah- sebelah lagi. tapi semenjak dia lancarkan perang dingin dengn awak dia akan sedaya upaya untuk tidak dekati diri awak walaupun tempat duduk sebelah awak ada kosong.

4) communicate thru orang tengah - so bila you cakap dengan dia .dia tak kan ada eye contact dengan you guys plus yang lagi teruknya dia akan buat u macm tunggul je kat situ ! sakit kn hati 

5) Tak akan bergambar dengan anda - bila pergi sesuatu tempat atau ada moments yang best dengan kawan kita tu mesti kita nak ingat sampai bila bila kan? tapi masalahnya kawan baik awak tu bukan main liat lah=gi nak amik gambar dengan awak ada sahaja alasan dia nak bagi kat awak.

6) Tak suka nama anda muncul di social media dia - ini parah bila anda comment gambar dia dia akan reply mcm tak suka anda muncul dia media social miliknya. Sehinggakan kawan kawannya akan turut membenci diri anda back up kawan la katakan. ada yang sampai kene BLOCK TERUS OKAY !.

7) Mcm contact dengan PM - kalau ws pun susah nk reply ini kan call urgh kalau dia angkat tu pun mcm Fuhhh finally kau angkat jugak .kau buat apa doe susah gila nk contact!. tu pun sometimes nak cuba letak phone dengan pantasnya.

8) Korban - berhati hati dengan lelaki tak semua lelaki jahat taoi sometimes ada lelaki tu jenis yang suka melepaskan rasa marah dan bencinya pada diri anda .walaupun anda tidak tahu apa salah anda pada diri nya so careful kay kalau boleh jauhkan diri terus dengan orng mcm tu.

9) Attitude kita pada dia - kadang tu bukan salah dia je yang kita nak tengok sometimes perangai kita tu jugak merupakan penyebab yang terbesar yng buat dia benci kita. so girls jaga batas pergaulan dan percakapan kita.sentiasa cuba perbaiki diri supaya diri sentiasa dihargai dari terus dibenci oleh orang.

10) Infomasi -  Akhir sekali, perhatikan sumber info yang kita dapat dari someone tu dulu comfirm kan kesahihannya jangan lepas dapat info terus nak mencanang kat semua orng buat malu je kalau info yang kita dapat tu salah .

Sis harap tanda tanda ni dapat membantu awak semua dalam perhubungan anda dengan sesorang itu tidak kira la dengan boyfriend ke kawan baik lelaki ke atau dengan sesiapa pun always ingat paling penting jaga diri kita tu dulu. Bila diri tu da dijaga dengan betul barulah ada orng nak dekat dengan awak tu . bak kata ompoteh 'first impression always important' okay tu saja yang sis nk share ok la bye korang take care tau jangan stress stress tau love f,


You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 04, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

TIPS ASAS PENJAGAAN KESIHATAN & KENCANTIKAN DIRI SENDIRIWhere stories live. Discover now