Blunders, Heel Veel Blunders

860 55 35
                                    

Blunders

Blunders, als ik ergens van houd, dan zijn het wel blunders.

Geweldig toch, om te zien hoe anderen fouten maken, en dan zelf met een schijnheilig hoofd te kunnen zeggen dat mij dat nu toch nóóit zou zijn overkomen.

*stilte*

Ja, ik ben me er zeer goed van bewust dat ik slecht ben *gniffel*.

Laten we dan nu toch maar overgaan naar de eerste reeks (ja, het zijn er dus meer!) blunders.

Ik ben er namelijk achter gekomen dat kranten echt lachwekkend zijn. Er staan niet alleen lachwekkende advertenties in (zie vorige hoofdstuk: advertenties en auto's), maar er wordt ook nog eens op los geblunderd!

Hieronder een aantal lachwekkende krantenkoppen:

> Bakt u koekjes? Laat uw kinderen meebakken

> Volgens deskundigen ging er iets fout bij de vliegramp

> Tyfoon raast over begraafplaats: honderden doden

> Irakees hoofd neemt de benen

> Oorlog tempert hoop op vrede

> Echtpaar afgeslacht; politie denkt aan moord

Tot zover de krantenkopblunders :).

Dan komt er nu een rijtje met fragmenten uit brieven aan de Britse Sociale Dienst.

> Onze wc-bril is doormidden gebroken en ligt nu in drie stukken.

> Zolang de wc verstopt is, kunnen we de kinderen niet wassen.

> Stuurt u a.u.b. iemand om ons pad te maken, want mijn vrouw struikelde over een tegel en nu is ze zwanger.

> Onze keukenvloer is erg vochtig en we hebben twee kinderen en we willen graag een derde, dus kunt u a.u.b. iemand sturen om er iets aan te doen.

> U hebt mijn kleine jongen in een klein meisje veranderd. Zou dat een probleem zijn?

Het eerste wat in mij opkomt is: hoe hebben die mensen het voor elkaar gekregen die brieven zó ongelukkig te formuleren!?

Nouja, door naar het volgende rijtje.

Hoewel er bij ons geen melkboer langs de deur komt (bij jullie wel?), zijn ze er nog wel (hoera!).

De melkboer kan tegemoet komen aan de wisselende wensen van zijn klant, als deze tenminste een briefje achterlaat. Maar niet alle briefjes zijn zo eenvoudig als 'een extra fles melk'. Vaak zijn de briefjes net wat grappiger...

Een huisvrouw liet dit briefje achter voor haar melkboer:

Beste melkboer,
Net een baby gehad. Graag nog één erbij.

Enkele andere briefjes:

> Melkboer. Doe a.u.b. Het hekje achter u dicht, want de vogels pikken steeds de doppen van de flessen stuk.

> Geen melk vandaag a.u.b. Met vandaag bedoel ik morgen, want ik heb dit briefje gisteren geschreven.

> Een extra fles. Kloppen a.u.b. als dit briefje wegwaait.

> Geen melk a.u.b. We zijn een weekend weg. Dat is ook de reden waaron ik dit briefje onder de deurmat verstop, zodat niemand het weet.

> Van nu af aan om de dag a.u.b. twee flessen en één fles op de dagen ertussenin - behalve op woensdag en zaterdag, want dan wil ik geen melk.

Af en toe heb je van die mensen, en die hebben echt humor :D.

En dan nog wat laatste blunderige uitspraken e.d.*.

*en dergelijke :)

> 'Ik heb geen misdrijf gepleegd. Ik heb me alleen niet aan de wet gehouden.'
David Dinkins, voormalig burgemeester van New York, in antwoord op de aantijgingen dat hij zijn belasting niet had betaald

> correcte Engels in 100 dagen
(titel van een Oost-Aziatische cursus Engels voor beginners)

> 'Kapers moeten snel berecht worden... in een eerlijk proces op de luchthaven en dan opgehangen worden.'
Edward Davis, politiecommissaris van Los Angeles in 1973

> 'Ik heb nog nooit een knieoperatie gehad aan een ander deel van mijn lichaam.'
Winston Bennett, basketbalspeler van de universiteit van Kentucky

> 'Ik ga dit land openstellen voor de democratie en iedereen die daartegen is, opsluiten en vermorzelen.'
Generaal Joao Baptista Figueiredo, gekozen tot president van Brazilië in 1979

Wat is jouw grootste blunder? Laat het weten in een reactie!
En weer: vergeet vooral ook niet om te voten!

Van A Tot ZWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu