Om te beginnen heb ik weer eens schandalig lang gewacht met het updaten van dit boek. Mijn spijtbetuigingen zal ik niet al te lang maken - dan kunnen we snel verder.
Bij deze bied ik dus mijn nederige excuses aan. Sorry. Het spijt me zóóó! (hehe, dat lijkt op dierentuin).
~
Geld. Een kostbaar onderwerp. En hoewel men zegt dat geld niet gelukkig maakt (daarom geef ik het ook allemaal uit) heeft iedereen het wel eens (altijd) nodig.
Over de behoefte aan geld heb ik een aantal wijze spreuken gevonden. Natuurlijk ben ik zo goed voor deze hele mensheid dat ik bereid ben om die wijsheden met jullie te delen.
*gejuich en geklap*
Ik hoef niet te zwemmen in het geld, met pootjebaden ben ik al tevreden.
Natuurlijk heb ik nog meer kostbare wijsheden verzameld, dus mocht je geïnteresseerd zijn, lees gerust door (die zin mag (moet) je opvatten als een gebiedende wijs).
*neemt wederom applaus in ontvangst*
Geld maakt niet gelukkig, vooral het geld wat je niet hebt. (nu ben ik definitief depressief).
De enige bank die ik vertrouw is de vensterbank. (Niets aan toe te voegen. Of eigenlijk wel. Bankstel).
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt? (Levensvraag).
Een rijk man is niets anders dan een arme man met geld. (Zucht. Dát is nu juist het probleem!).
Ik verdeel graag geld onder de armen... Mijn linkerarm en rechterarm. (Wijze woorden).
Geld is een vreemd goedje; als je het bewaart heb je er niks aan, als je het uitgeeft ben je het kwijt. (Diep van binnen heb ik altijd al geweten dat het niet klopt!).
Goed. Nu is onze totale wijsheid verdrievoudigd! Hoera!
~
Gevatte antwoorden
Gevatte antwoorden dus. Tsja. Zo over het algemeen zijn die antwoorden best grappig, dus dat verdient een plekje in dit boek!
Laat je verrassen.
Spannééénd (random).
We reizen naar een willekeurige weg. Eentje waar auto's rijden.
Daar zien we een agent die uit zijn auto stapt om een jongen die hij had aangehouden wegens te snel rijden te bekeuren.
De jongen doet zijn raampje omlaag.
'Ik zit al de hele dag op je te wachten', zei de agent.
De jongen antwoordde: 'Ik ben zo snel mogelijk hier naartoe gekomen.'
Toen de agent eindelijk uitgelachen was, liet hij de jongen zonder bon gaan.
~
Een vrachtwagenchauffeur rijdt op de weg. Een snelweg. Opeens ziet hij een bord met 'Lage brug'. Voordat hij er erg in heeft, zit hij vast onder de brug. Achter hem ontstaat een kilometerslange file.
Uiteindelijk arriveert er een politieauto. De agent stapt uit, loopt naar de chauffeur, zet zijn handen in zijn zij en zegt:
'Zo, zitten we vast?'
De chauffeur zegt: 'Nee, ik moest deze brug afleveren en ik zat opeens zonder benzine.'
~
Tsja. als laatste wil ik jullie allemaal ook nog een gelukkig nieuwjaar wensen (en prettige feestdagen, maar dat begint niet met een 'G').
Bij deze dus prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar (en geniet van de oliebollen).
Ja ik houd van oliebollen.
Oké. Ik geef het toe. Ik heb een verslaving opgelopen.
Vaarwel allemaal!
Oja! Dit hoofdstuk draag ik op aan @kusje_jaimy, omdat zij mij er gisteren op wees dat ik toch nodig weer eens moest gaan updaten :).
JE LEEST
Van A Tot Z
De TodoEven ontspanning nodig? Zin om te lachen totdat je er buikpijn van krijgt? (ik hoop het, lachleedvermaak (nieuw woord de wereld in geholpen) is echt geweldig!) Behoor jij tot de mensen die een overdosis humor nodig hebben? Welkom! Best: #3 in humor.