"Mashita!"
Seru seseorang yang sangat di kenali,
"Kenapa?" Soal Mashita. Orang di depannya tersengih seperti kerang yang belum mandi membuatkan ia menjadi Kerang Busuk.
"Saja. Buat apa ni?"
"Tengok seseorang," - Mashita
"Tengok apa?"
"Tengok awak."
"Buat apa tengok saya? Not nice begitu. Waktu saya cakap jangan pandang saya,"
"Tapi, mengikut apa yang saya faham, waktu orang bercakaplah, kita kena beri perhatian yang penuh." Ujar Mashita. Orang di depannya, tersengih lagi.
"Good girl. Keep on."
"Kenapa ke mari? Bukan ada apa pun kat sini."
"Habis. Awak tu Mashita? Kenapa duduk seorang diri kat taman ni?" Soal seseorang yang belum patut readers tahu siapa.
"Ah. Tak ada apa, saja duduk. Kejap lagi saya nak balik dah."
"Kalau macam tu balik sekarang jelah. Tak apa saya teman jom!"
Lelaki itu menarik tangan Mashita untuk mengikutnya sekali.
Mashita tersenyum. Sudah biasa dengan lelaki ini. Dah lama berkenalan dan bersembang dengannya tanpa rasa kekok.
"So , apa awak akan buat lepas balik rumah?" Soal Lelaki itu. Tangannya masih memengang erat tangan Mashita.
"Hmm , duduk? Tengok lah buat apa yang patut nanti. Ada apa ya?" Mashita mengangkat kening. Keliru apa yang laki ni nak. Lelaki itu menghela nafas panjang sebelum mahu membuka persoalan.
"Are free right now, or tonight? Maybe tomorrow? "
"Malam mungkin? Ada apa sebenarnya?"
Makin keliru Mashita di buatnya. Diteruskan memandang lelaki yang berkelakuan aneh secara tiba - tiba.
"Tak ada. Ah! Saya nak ajak awak dinner dengan saya. Are okay with this?"
"Nanti jemput saya."
Lampu hijau sudah menyala. Lelaki itu cuba mengawal kegembiraan yang melanda secara beransur-ansur. Tak sangka dapat juga dia keluar makan dengan Mashita walaupun dah lama kenal.
"Dah sampai. Ok then. Saya pergi dulu nanti saya jemput awak, nae? Bersiap cepat tau! Take care , dear. Muah!"
Ujar Lelaki itu dengan sebuah ciumin di pipi Mashita.
Mashita tersenyum lagi. Kelakuan lelaki ini sungguh pelik, tapi sebab dah biasa, kan?
"KIM MASHITA! SARANGHAEYO!"
Jerit Lelaki itu sambil lari. Mashita tersenyum malu mendengarnya.
"Saya cinta awak juga!"
Mashita membalas ucapan gurauan cinta daripada lelaki yang di anggap misteri oleh para readers, kerana author tidak memberikan keadilan untuk mereka mengetahui siapa lelaki misteri itu.
Tak apa ya? Korang bakal tahu jugak siapa laki tu. Ok, stay tune ah? I will be right back at the next chapter.
• • •
YOU ARE READING
h: mask | 마스크
Mystery / Thriller"kau pernah jumpa pembunuh tak?" dia menggeleng. lelaki itu tersenyum nakal. perempuan itu memandang lelaki itu kosong. "kalau kau jumpa kau nak buat apa?" "kalau dia kacau , report polis. kalau tak, abaikan je." jawap perempuan itu dengan yakin. "g...