Chapter 3

30 3 0
                                    

Semakin lama, Suho dan Mashita makin rapat, mereka selalu meluangkan masa berjalan bersama - sama, berpeganggan tangan dan bergurau senda.. Seperti pasangan bahagia gitu.

"Suho, awak tak rasa apa-apa? Macam lapar ke dahagakan air ke?"

"Mashita, sebenarnya saya hanya dahagakan Cinta awak!"

Ujar Suho lalu mengangkat Mashita dan berpusing - pusing membuatkan Mashita dan Suho jatuh bersama.

"Berat juga awak ni."

"Tolong jangan angkat saya lagi kalau saya berat."

"Lah. Seberat - berat awak tu, lagi berat cinta saya pada awak. Takkan saya tak boleh angkat awak."

Pickupline Suho menjadi sehinggakan membuat Mashita tersenyum malu.

"Alah. Jangan lah malu. Tak ada apa nak malu. Awak lapar tak jom makan?"

Mashita hanya senyum dan mengikuti Suho ke mana sahaja Suho membawanya, berpeganggan tangan erat.

Peganggan tangan Suho itu seakan - akan tidak mahu melepaskannya. Seperti mahu memilikinya bersungguh - sungguh dan menjaganya sepenuh hati.

Mashita perasan yang Suho begitu 'Sweet'

Ya Suho terlalu manis untuk di kawal. Mana - mana ubat pun tak mampu menanggini kemanisan si Suho. Hanya Suho mampu mengawal kemanisannya terhadap Mashita

"Suho, awak tak sibuk ke ajak saya keluar berhari - hari?" Soal Mashita. Keliru dengan lelaki manis ini.

"Awak sibuk tak?"

Mashita menggeleng.

"Sama juga saya."

Pickupline kedua yang mampu membunuh sebarang ayat untuk di jawap.

Mashita menghadiah senyuman manis kepada Suho. Suho turut tersenyum.

"Selamat malam. Jaga diri, jaga hati. Tidur baik - baik Mimpi saya , ya? I love you."

Buat kali pertamanya Suho mencium bibir Mashita dan berlari pergi meninggalkannya yang terdiam lagi mahu berkata, memang tak keluar ayat.

Walau bagai mana pun , Mashita turut membalas ciuman itu dengan mencium udara, semoga ia sampai kepada Suho.

"I love you too."

• • •

Sweet enought?
I see. This is good.
Or needs more sweet?
Let's add more, shall we?

See me in next chapter !
Bye bye and hallo!

h: mask | 마스크Where stories live. Discover now