Bonus bonus!! Special Chapter ^^ XOXO Baby Mr. Oh! 6 votes | 53 subscribers | 2363 views | 25 comments
Neomu Kamsahamnida yeorobeun <3 Jeongmal Saranghaeyo..
Sera berlari kecil menaiki anak tangga sambil mengheret patung Rilakkuma kesayangannya (hadiah dari Uncle Kris) ke bilik Papa dan Mama-nya setelah Yoonmi sempat menyuruh puteri kecilnya untuk membangunkan Sehun dibilik. Hmm, pagi mereka takkan pernah sunyi dengan adanya Sera.
Pintu bilik itu dikuak. Senyuman lebar pun terukir dibibirnya, Sera memang tunggu rutin hariannya ni, hihihi.. Rutin harian Sera adalah lompat atas katil Papa dengan Mama dia. Haa! Patung Rilakkuma pun dah ditinggalnya ke tepi, lalu dia sedaya upaya memanjat sisi katil, paham la okey? Budak lima tahun macam Sera tu, tinggi dia pun tak sampai paras pinggang Sehun -.-
Setelah Sera berada diatas katil, apa tunggu lagi? LOMPAT!! *Jumping hey jumping hey.. everybody*
“Papa.. ireona! Papa...Papa..” ucap Sera sambil melompat girang dengan mulut kecilnya masih tak henti-henti menyanyi-nyanyi lagu Bar bar bar dari Crayon Pop.
Sehun bukannya tidur pun, sengaja dia nak tengok, macam mana Sera nak bangunkannya. Setiap hari cara Sera membangunkannya dari tidur berbeza-beza tau ^^ Ini yang membuatkan Sehun makin sayang pada keluarga kecilnya itu. Tambah-tambah pulak dengan telatah Sera, Aih.. Kalau ikutkan hati, mahu je Sehun remas-remas pipi Sera jadi Onigiri.. HAHAH.. xD
“Papa...” panggil Sera lembut. Mungkin dia dah letih main lompat-lompat tadi, Sera terus duduk diatas perut Sehun lalu menggerak-gerakkan badan Papa-nya itu.
“Ireona Papa..” pujuk Sera lagi. Macam-macam aegyo yang dia dah buat, tapi Sehun tetap berkeras tak nak bangun.
Sera dah mula buat pipi kembung, lalu tangannya dilipat kemas memeluk tubuh, Ciee~ Sera merajuk dengan papa ke? xD
Disebabkan tak tahan dengan kecomelan Sera, perlahan-lahan bibir Sehun menyunggingkan senyuman. Dengan kedua belah matanya masih tertutup, Sehun memuncungkan sedikit bibirnya “Poppo?”
Mengharapkan bibir kecil itu akan menempel dibibirnya, tapi.....
“Ishh.. tak nak lah! Papa buchukkkk..ahaks!” balas Sera sambil mengekeh.
100% Wajahnya berubah, konon tadi merajuk... Wuu~
“Mwoya? Ish, nak kena ni....” Cepat-cepat Sehun bangun lalu tangannya terus mengelitik pinggang dan perut Sera.
“Ahahahha.. Papa.. tak nak.. ampun..hihi.. ahah..” Sera tertawa geli dengan tingkah papa-nya itu, sedaya upaya dia minta papa-nya untuk berhenti, tapi ingat Sehun nak peduli? Makin ligat dia gelitik adalah....
Yoonmi melangkah masuk kedalam bilik itu lalu menggelengkan kepalanya melihat tingkah suami dan anaknya itu. Tak habis-habis dengan perangai nakal mereka berdua. Hahah.. Tapi Yoonmi dah biasa, rasanya tak lengkap pulak kalau satu hari tak dengar Sera ketawa sebab kena usik dengan Sehun. Hmm, tanpa sedar Yoonmi tersenyum sendiri. Okey, mula lah dia nak perli..
“Yahh! anak dengan bapak, sama je.. Abang, tadi saya suruh Sera kejutkan awak, alih-alih Sera yang kena buli sekarang ni... Dah.. dah, sarapan dah siap.. Abang bangun, pergi mandi.. Saya nak kemas dulu tempat tidur ni..” Omel Yoonmi sekaligus menghentikan aktiviti Sehun yang sedang ligat mengelitik pinggang kecil Sera. Air mata Sera keluar sebab menahan rasa geli. Cepat-cepat Sehun usap lalu mendukung Sera dan menuju kearah Yoonmi.
“Sayang, Poppo?” Bibir Sehun dimuncungkan sedikit berharap Yoonmi akan menciumnya, tapi..
“Nah.. Poppo Rillakuma ni! Eww, abang tak mandi, ada hati nak cium orang.. Tak nak lah!,”
YOU ARE READING
XOXO Baby Mr. Oh!
FanfictionMengisahkan kehidupan rumah tangga Sehun dan Yoonmi bersama anak perempuan mereka yang nakal, Oh Sera. XOXO Baby Mr. Oh! adalah satu kisah kenangan antara Sehun dan Yoonmi diwaktu mereka masih dibangku sekolah lagi. Yoonmi yang obses dengan Sehun se...