#AkuCinderellaSabahan
#StoryByCindy_Rela
#WritenByEykaZulaikha
#Part1
Harini sy bgun seperti biasa, bgun saja trus ambil towel p tandas dan mandi... Siap mndi sy trus p dapur utk siap kn srapan buat aunty denia dan sepupu² "tersyg" sy juwita, jelita & Preety... Tgah siuk² sy menggoreng mee tu trus ada gelas t'jatuh d lantai nsib lah gelas plastik bising jugak lah bunyi dia tp aunty dan sepupu "ksygan" sy tu nda jugak t'sedar dri tdur... Perlahan² sy pungut tu gelas bru sy letak balik d meja.. Nda lama lpas sy berpusing tu t'jtuh lgi blik tu gelas, garu kpala sy tgok tu gelas dgn muka² blur sy pungut jugak balik tu gelas... Nda lama tu sy dgr org ketawa nie, sy tercari² tu suara smpat jugak sy kasi siap tu mee goreng sy sbelum sy cri tu suara...
"BOOOOO" Joshua kasi t'kejut sy...
"Argh!" sy menjerit..
Punya lah t'kejut sy oleh c gurangaks joshua nie,bru tanpa rsa bersalah dia ktawa kan sy.. Joshua nie roh yg hnya sy saja buli tgok aunty dan spupu² kesetanan Opss 🙈 "kesayangan" sy tdak dpt tgok dia....
"Buduh bah ko nie... Nda lama sy kena penyakit jantung!" mrh kunun sy sama dia..
"Hahaha siouuu punya penakut ko nie kan.. Smpai terjatuh ko dlantai gara² ketakutan.." dabilang.. 😒
"Huiii bkn sy takut tp sy t'kejut, ada beza tu tau!!" mrh sy...
"Hahahaha ya right 💁🏻" dabilang sama sa...
Silaka nie kusai nsib ko roh klu ko mnusia sdh sy tumbuk tu muka ko sy blg dlm hati smbil jeling c joshua.. Trus joshua trbang menuju kedapur smbil berpusing² d udara sy perhati saja dia...
"Ehhh Cindy... Aunty sama sepupu 'tersyg' ko dtg sdh tu... Cpt lah ko ksi siap srpan durg... Mari sy tlg" dabilang c joshua..
Trus sy kelam kabut kunun sy kasi kaut tu mee p mangkuk besar lpas tu sy tuang air panas d jug bancuhan milo yg sdh sy sedia mmg.. Dan joshua hnya menunjuk² makanan tu dan hlg d meja dpur lalu muncul d dining table (wasehhh ber BI kita😂) lpas siap sdh semua yg sy sedia dgn bantuan joshua trus sy berdiri d tepi meja smbil menunggu durg dduk d meja...
"Well well well... Wangi bau makanan nie... Ko buat kah ko beli? Aish ko teda duit bah pulak kan😌ooo sy tau nie ko p curi mknan jiran nie kan?" dabilang sepupu TERSAYANG sy c jelita..
Ish sweet btl perkataan yg keluar d mulut nya tu smpai sy rasa mw cili saja bah... 😏 Sy senyum saja trus sy tarik kerusi c jelita bru sy surung balik (alaaa macam lelaki gentlemen tu bah yg sweet mcm gula² kapas klu p candle light dinner sama ciwik dia..) haa bgtu lah sy buat bkn sama c jelita sja... Sama c juwita dan preety pun sy buat dan my lovely aunty pun sy buat.. 😌😌 sdh lah mw kena tarikkan kerusi mw lagi d kautkan mee dlm piring mw lagi d tuangkn milo dlm gelas mcm tu princess😒😒 bnci sy nsib sy sedar yg sy menumpang saja.. Bru yg bikin geram tu aunty sy snyum sinis saja msa c jelita ckp bgtu sama sy td...
"Sy tau ko sakit hati... Nnti sy kerja kan durg r.." dabilang c joshua sama sy..
Trus sy senyum² kunun nie, rupa nya durg memerhati pulak sama sy..
"Apa ko snyum² sana?? Ko letak rcun kaini mkanan?" dabilang c juwita..
Stagaaa knapa bah tlmpau "suwitt" spupu² "bijaksana" sy nie? Sy blg dlm hati trus sy geleng kpala saja..
Abis saja durg mkn trus sy kemas meja mkn r durg pulak trus p landing dpan tv btl² no life bah kehidupan.. Paling sy sakit hati tu, mknan punya bnyk r sy msk last² durg kasi abis ndada kasi tinggal sy biar sdikit... Ada kali bah saka durg nie ikut mkn kn😒punya sa panas.... C joshua muncul balik tguk sy bru dia senyum..
YOU ARE READING
Aku Cinderella Sabahan (COMPLETED)
FantasyAku Cinderella Sabahan nie adalah kisah benar dan d gabungkan dgn sedikit fairytail utk mencantikkan jln cerita... 50% Based on true story 50% lagi yg sdh d gubah utk mencantikkan story so keep it up dont give up... 😂