#AkuCinderellaSabahan
#StoryByCindy_Rela
#WritenByEykaZulaikha
#Part4
Brapa hari lepas dorg aunty celine dtg drumah mmg fikiran sy b'celaru sgt²... Dan btl² sy mrh sama c joshua yg hlg bila sy btl² memerlukan... 😒😒
Nda lama lpas tu joshua dtg dgn keadaan tdak bermaya, sy pun nda dpt mrh sdh sbb ksian bah sy sama dia...
"Amaa joshua... Kenapa sdh ko nie?? 😰" sabilang.
"Cindy... Sy lemah... A.. Da aura yg ne.. Ga.. Tif.. Dlm ru.. Mah.. Nie.." dabilang c joshua dgn nada lemah 😰..
"Aura negatif? Apa maksudnya tu??ko okay kini??" sabilang, punya sy rsau...
"Cin..dy... Sy... Tdak dpt bang... Un.... Erghh...!!!" trus mcm pandai hlg² c joshua..
"Josh.. Joshua... Joshua!!!" jerit sy..
"Pft.. Pft... Hahahahahahhaa.... 😂😂😂😂😂😂😂 sy bgurau saja hahahahah lucu muka ko cindy.. Ko patut tgok muka ko... " dabilang c joshua😒😒
"Jahanam ko!!!!" sabilang
Sy lupa yg c joshua nie bkn manusia... Trus sy lmpar kunun dia bola² kici nda kena dia yg ada bola tu tmbus dari dia😒brabis lagi dia ktawa kan sy... Punya sakit tu ginawo sy... Silaka btl😒..
"Ko r.. Sdh lah ko sy nda mw kwn ko sdah.. Buduh punya roh...😡😡😡" sabilang
Trus dia mcm sentap... Nda dia ktawa sdh... Trus berubah tu muka dia jd sedih... Dia diam² saja... Sy pun mls lyn dia sbb sy pun sdg mrh dan fikiran sy nda tenang... Nda lama tu dia hlg... Trus sy mngeluh... Sigh😪😪...
"Am sorry joshua" sabilang dlm hati...
"Eherm!!" suara org berdehem d belakang sy...
Sy b'pusing tgok belakang... Rupa nya c juwita... Trus dia snyum sinis tgok sy... Baru dia kasi silang tgn dia lepas tu tgok sy atas bawa baru dia ktawa... Ktawa dia tu btl² bkn sy kpanas... Knapa lah spupu "kesayangan" sy nie pndang sy bgini?? Sabilang dlm hati smbil tgok dia... Trus dia buat muka polos saja baru dia keluar...
"Aik??? Apa jadi?? Nda sdh pulak sy kena dera fizikal dan mental?" sy blg.
Trus sy angkat bahu tanda nda kisah... Siuk² sy potong sayur mw msk utk mkn tgah hari, c jelita sama c preety lagi dtg dapur smbil jeling² sy baru snyum² sinis... Kenapa lah dorg nie😒😒😒trus sy jd nda selesa..
"Kesian org tu kan jelita 😌😌baru umur mw masuk 18tahun next month trus mw kena kasi kwin😌😌" dabilang c preety...
"Glup! 😳" sy kaitu yg kena sindir?? Sbb next month sy punya birthday😇..
Tp apa maksud c preety tu???😳😳😳makin sy nda senang hati pkir... Apa makna dari kata² c preety...
"Untunglah dpt kawin anak org kaya... Tp syg duda😂😂😂ada anak 2lagi..." ejek c jelita pulak... 😌😌😌
Sy buat² nda fhm saja lah trus sy kasi siap sayur yg sy potong lepas tu sy sengaja kasi sibuk diri sy.. Trus c jelita ambil air d peti sejuk sama gelas lepas tu sdh dia minum trus dia sengaja kasi tumpah air dpan sy...
"Opps... 😌tdk sngaja" dabilang😒😒😒
Btl² lah spupu "ksygn" sy nie... Nasib sy masih buli sabar lagi... Sy ambil saja kain lap lepas tu sy lap tempat yg dia kasi tmpah air lepas tu dorg keluar smbil ktawa² punya lah sy sedih kena buat bgini... Paling sy nda buli pcaya bila dorg ckp yg sy akan kena ksi kawin sama tu duda😰 hrp² lah dorgmain² saja tu td... Sigh😪
_Skip_
Hari nie genap lah sy 18tahun. Even tdak d raih kan sy tetap happy... Sy pergi kburan parents sy utk meraihkan hari bahagia sy... Ini pun sy kena kasi izin sama aunty D jugak sbb sy ckp hari ni hari lahir sy, mula² nda kena bagi last² baru kena bagi jugak tp dia sruh sy ksi siap dulu kerja baru buli pigi... Nasib sy sdh mmg siap kerja baru sy minta izin.. Sy kasi braih kburan parents sy lepas tu sy pray... Then sy syg² tu kburan smbil tgok nama parents sy d batu nisan...
"Mommy, daddy... Hari nie cindy genap sdh 18tahun... I wish you were here utk celebrate my birthday, teda kek pun tdak apa as long as you guys with me... I miss you so much mommy daddy... Hati sy sakit setiap kali tgok spupu² sy d mnja sama aunty D smntara sy kna anggap mcm babu😭😭knapa kmu nda bwk saja sy ikut mlm tu, biar kita mati bersama... Nda jugak sy t'siksa..." sy blg smbil sy peluk kburan parents sy...
"Cindy... Jgn menangis... Nanti mommy and daddy ko sedih..." dabilang c joshua...
"Joshua... Am sorry... Klu selama nie sy skitkn hati ko dan mnyusah kan ko... Ko saja satu² nya kwn sy..." sabilang... Trus dia snyum...
"Cindy... Hari nie hari terakhir sy jumpa ko... Sampai masa sdh sy pergi... Sy dtg mw kasi tau ko saja nie..." dabilang joshua...
Punya sy sedih... Tambah sy menangis...
"I'm sorry cindy..." dabilang joshua trus dia hlg dgn wajah kesedihan...
Trus sy rasa lemah btl kena kasi tinggal bgtu saja.. Namun sy gagahkan jugak diri sy.. Sy bertekad utk jd kuat... Sy nda mw trus²an lemah dan d bodoh² kan dorg....
Lpas sy dri kburan parents sy.. Sy pergi berjalan² kjap d pantai... Well brusan terlepas dri kandang bah pulak😂✌🏿 jd sy plah pantai kjap cuba menenangkan fikiran yg sdg b'celaru...
Smbil sy jln² d tepi pntai smbil bermain dgn ombak kecil tba² sy t'langgar sesuatu or maybe seseorang? 😅 Buukkk... Trus sy t'dduk abis bsah bontot sy sbb kna air ombak.. Sy mendongak tgok apa yg sy langgar.. Trus bsar mata sy, dan sy menelan liur org d dpan sy tajam merenung sy...
Lama mata kmi b'tentangan... Lpas tu dia tunduk dan menghulurkan tgn nya... Sy tgok saja dia....
"Bgun lah... Kotor sdh blakang kau..." dabilang smbil hulur tgn nya mw tlg sy bgun...
Trus sy smbut tgn dia dan berdiri, masa tgn kmi b'sentuhan jntung sy mcm sdh lari 100km punya laju tu degupan 😂😂😂..
"Er... Thanks" sabilang
Msa dia tgok sa smbil angkat kening, diii mata tu bah nda mw lari dri tgok tu org kin malu saja ko nie cindy sabilang dlm hati🙊...
"Apa kau buat cnie?? Bkn spatut nya kau d rumah?" dabilang..
"Sy dri kuburan parents sy td... Now sy p cnie kejap menghirup udara segar..." sabilang sambil mendepa kan tgn (mcm titanic) smbil sy snyum..
Lpas tu sy tgok tu org msih renung sy tajam... Oopss... Trus sy kasi turun tgn sy lpas tu tunduk lagi... Trus dia berdiri sbelah sy...
"Kau tau kah... Mummy dtg rumah kau skrg.. Mw bincang pasal hri tu" dabilang
Berkerut dahi sy, sy tgok dia lama, cari mksud d sbalik kata² nya... Dia pun turut memandang sy..
"Maksud kmu?" soal sy
"Mummy skrg p jumpa aunty kau utk bincang our wedding.." dabilang...
What!? Seriously? Kawin?? With him? Aunty D what have you done?! Soal sy sndiri... Trus sy berlari pulang kerumah jordan tinggal saja d pantai tu smbil merenung jauh... Dlm perjalanan tu air mata sy nda b'henti² mngalir...
"Why aunty, why?? Knapa aunty nda mnta persetujuan sy?" nangis² sa sndiri, bckp sndiri smbil berlari pulang...
Smpai drumah, dgn wajah sy yg sembam sdh nangis, dgn muka sy yg comot dan baju sy yg kotor, sy berdiri d depan pintu smbil melihat semua brg berian dri celine...
"My future daughter in law dah dtg... Bah marilah dduk dlu ada mummy mw ckp" kata aunty celine smbil snyum mesra... Sy tgok, johnny sama Jonathan pun ada jugak mcm biasa lah Jonathan punya riak muka pun yg bnci btl sama sy... Johnny pulak senyum bahagia... Sy tgok lg spupu "kesayangan" sy snyum² sinis sama sy... Aunty D kasi bsar mata nya...
"Er... Kjap aunty, sy tukar bju dlu... Bju sy kotor..." tu pulak yg kluar dri mulut sy... 😭😭lain yg sy mw ckp.. Lain yg t'ckp... Damn it!
YOU ARE READING
Aku Cinderella Sabahan (COMPLETED)
FantasíaAku Cinderella Sabahan nie adalah kisah benar dan d gabungkan dgn sedikit fairytail utk mencantikkan jln cerita... 50% Based on true story 50% lagi yg sdh d gubah utk mencantikkan story so keep it up dont give up... 😂