Kapitel 1

149 6 3
                                    

Jag vaknar av att min alarm ringer och stänger snabbt av det för att inte väcka någon annan i huset. jag ställer mig  sakta upp och går fram till min helkropps spegel jag har i mitt rum. 
Jag kollar missnöjt ner på mig själv, undrar varför jag blev just som jag är.
Helt misslyckad.
Mitt ljusbruna hår har hunnit bli lite för långt och luggen slutar nu precis ovanför mina ögon. Mitt hår i det tillstånden det är i nu får mig att framstå som en luffare. Min längd på 175 cm hjälper inte direkt heller.  Jag suckar och börjar leta fram kläder att ha på mig under dagen.
När jag kommer gåendes ner för trappan hör jag hur mamma och min äldre bror står och skriker på varandra. Om vad bråket handlar om stannar jag inte tillräckligt länge för att ta reda på.  Det leder också till att jag skippar frukosten.

Påväg till skolan stöter jag på den svarta lilla katten jag tagit hand om. Jag har ingen aning vart han kom ifrån men under två års tid har han varit min enda vän. Sorgligt? kanske för dig men för mig. Inte direkt.

Jag går igenom skolans dörrar och känner hur oönskade blickar direkt dras till mig. Jag drar upp min luva och skyndar mig genom skolans korridorer. Jag kommer inte långt innan jag hör dom.  Jag ökar takten men det är försent. Det första jag känner är den plötsliga smärtan i mitt bakhuvudet. Jag släpper det jag har i händerna för att skydda mitt huvud. Inte så smart. Det ger dom fri tillgång till min mage. Det andra slaget är värre än det första. Av ren reflex viker jag mig framåt och blir direkt ner puttad till marken. Någon spark mot min mage sen var det över. Jag lägger mina armar över mitt huvud ifall det skulle komma något mer.  Med händerna över huvudet hör jag hur dom skrattandes går där ifrån. När jag med säkerhet kan säga att dom gått till sin lektion reser jag mig sakta upp. En aningen yr samlar jag ihop dom sakerna jag tappade på golvet och börjar gå mot min lektion.








-------------------------------------------------------

Jadu :)

Don't look me in the eye .....Where stories live. Discover now