SHORT STORRIES

7 0 0
                                    

Jungkook berbaring di katil bilik ..

Mata nya fokus memandang siling .

Jia membuka handbag , mencari smartphone nya .

" eoddiya ? . Takkan tinggal kat sana ? " bisik hati Jia cuba mencari lagi namun tiada .

" Ketua Pelajar Jeon Jungkook " ucap Jungkook membaca nametag yang terpasang di kot uniform sekolah nya .

" aishh . Kena jalan kaki . Nak call Namjoon phone tinggal alahai " bebel Jia sendiri sambil terdengar nama nya di panggil .

" yahh !! . Kim Jia !! " panggil Jungkook .

*time ni Jia tengah tengok diri nya dan Jungkook masa balik sekolah dulu naik basikal*

" palliwa . Kau lambat la . Macamana nak jadi ketua keluarga kalau lambat gini " balas Jia berhenti mengayuh .

" kau nak berkahwin dengan ku ? " soal Jungkook .

" michisseo . Kita nak exam . Kenapa pikir kahwin " balas Jia lagi .

Jungkook tergelak .

" aku boleh daftarkan perkahwinan kita nanti lepas 18 " jawab Jungkook .

" yahh ,JK . Kau dah nampak aku seorang yeoja ke ? " tanya Jia .

" emm .. ada sikit . Waeyo ? . Aku still fetus di mata kau ? " soal Jungkook .

" ahh jeongmal !! . Gumanhae !! . Fokus ke exam utk ke Sopa " kata Jia meneruskan kayuhannya sambil diikut Jungkook dari belakang .

*time ni Jungkook yg tengah tengok nametag nya tersenyum sendiri bila melihat surat tawaran belajar*

" Jia " ucap Jungkook memberi surat .

" bwoya Jk ? " tanya Jia melihat sampul putih itu .

" yahh , gumanhae . Stop panggil JK . Jungkook okay Jungkook " kata Jungkook membetulkan .

Jia ni suka sangat panggil JK . Alasannya JK ni senang sebut . Jungkook panjang sangat haha .

" Sopa ? " soal Jia mengoyakkan sampul tidak terkoyak lagi .

" yae , Mr Lee kasi kat aku dengan beberapa orang kelas kita tadi " balas Jungkook .

Jia membaca isi surat tertulis

' JEON JUNGKOOK
PELAJAR TAHUN 4 BUSAN ART HIGHSCHOOL

Tawaran pengajian ke Seoul of Peformance Arts School ..... '

" really ?? " tanya  Jia pada Jungkook .

Jungkook menggangguk .

Dan Jia menjerit kegembiraan memeluk kawan dari perut ibu masing masing ini .

Tapi Jungkook seperti tak happy .

" kita akan berjauhan " ucap Jungkook .

" yahh JK . Seoul dan Busan bukan jauh pun . Aku boleh datang weekend nanti " kata Jia sambil bibir tersenyum .

" ani . Aku bertanya tentang results kau pada Mr Lee . Kau akan sambung ke New York utk Diploma " jawab Jungkook .

" mwo ? . NEW YORK ? " tanya Jia terkejut .

*time ni Jia yang jalan kaki ni terpandang kedai jjangmyeon yang di makan semalam*

" Imoni . Pinggan kami dah susun kat belakang bersih bersih n cantik " ucap Jia .

The Way You Say ByeWhere stories live. Discover now