Byle być sobą i inne pierdy

166 7 4
                                    

W kwietniu 2015 wydał singiel „Rial Hiro", promujący jego pierwszy długogrający album studyjny. W maju, wraz z piosenkarzem Madoxem i uczestnikiem Top Model Lady Magą, był gościem specjalnym programu Project Runway, gdzie uczestnicy musieli uszyć dla nich stroje.

12 czerwca opublikował polskojęzyczną wersję utworu „Rial Hiro" – „Jesteś bohaterem", z którą 13 czerwca wygrał konkurs „SuperPremiery" podczas 52. KFPP w Opolu (nie w Kielcach). 23 października wydał teledysk do utworu „Byle być sobą" będącego kolejnym singlem zwiastującym jego debiutancką płytę studyjną. Album Byle być sobą, zadedykowany zmarłej matce piosenkarza, miał swoją premierę 13 listopada. Wydawnictwo uplasowało się na 1. miejscu na oficjalnej polskiej liście sprzedaży – OLiS. Album uzyskał status platynowej płyty, sprzedając się w nakładzie przekraczającym 30 tysięcy egzemplarzy, ze względu na to, że psychofani kupowali kilka krążków do kolekcji. W Sylwestra piosenkarz ubarwił swoim występem plenerowy koncert, organizowany na Rynku w Krakowie.

W styczniu 2016 wyjechał do Republiki Południowej Afryki, gdzie nagrywał reality show Agent – Gwiazdy, w którym odpadł w czwartym odcinku, posiadając trzy jokery, których nie wykorzystał, ale oddał biednym dziewczynkom. W 2015 wyraził chęć wzięcia udziału w 61. Konkursie Piosenki Eurowizji organizowanym w maju 2016 roku. W grudniu opublikował teledysk do piosenki „Sacz Is Lajf" (tutaj dedykejszyn dla StarlingQueen ), która miała być jego eurowizyjną propozycją wysłaną do Telewizji Polskiej. Ostatecznie do selekcji została zgłoszona piosenka „Kolor of jut lajf", która jakimś cudem zakwalifikowała się do stawki finałowej krajowych eliminacji eurowizyjnych. 5 marca 2016 roku wystąpił jako siódmy w kolejności w finale krajowych eliminacji, które ostatecznie udało mu się wygrać po zdobyciu aż 35,89% poparcia telewidzów, zostając tym samym reprezentantem Polski w 61. Konkursie Piosenki Eurowizji organizowanym w Sztokholmie.

Przed występem w konkursie wziął udział w kilku koncertach promocyjnych: Eurovision in Concert w Amsterdamie, Israel Calling w Tel-Awiwie i London Eurovision Party w Londynie. Na początku maja przyjechał do Sztokholmu, gdzie rozpoczął próby kamerowe do eurowizyjnego występu. 12 maja wystąpił w drugim półfinale i z szóstego miejsca bez pomocy Alvara Wojewódzkiego awansował do finału. Zajął w nim ósme miejsce po zdobyciu 229 punktów, w tym 7 punktów od jurorów (25. miejsce w głosowaniu jurorów) oraz 222 punkty od widzów (3. miejsce w głosowaniu widzów), ustanawiając tym samym trzeci najlepszy wynik w historii polskich startów w konkursie. W czerwcu wziął udział w LIII Krajowym Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu (nie w Kielcach). 5 czerwca wystąpił w koncercie „Złote Opole", na którym dostał Grand Prix Opola (nie Kielc) za utwór „Jesteś bohaterem". Latem wyruszył w trasę koncertową po miastach nadbałtyckich (bo nigdzie indziej go nie zaprosili). W październiku zagrał koncert na warszawskim Torwarze, podczas którego odebrał certyfikat platynowej płyty za album pt. Byle być sobą. 31 grudnia wystąpił podczas Sylwestra z Dwójką, organizowanego w Zakopanem, którego według potwierdzonych informacji oglądało całe miasto Słupca i razem ze Szpakiem darło się z balkonu. Dobra, nie całe. Dwie osoby.

Pod koniec maja 2017 roku ukazał się teledysk do kolejnego singla Szpaka – „Tic Tac Clock". Teledysk był zapowiedziany na luty, więc jeśli Michałło obiecuje nową płytę pod koniec tego roku-w jego ustach brzmi to jak początek 2019r. W czerwcu potwierdzono, że piosenkarka obejmie funkcję trenera w ósmej edycji programu The Voice of Poland, emitowanego w telewizji TVP2. I tak jak swój obrońca, zostanie Alvarem jakiegoś muzycznego przygłupa!

To już koniec opublikowanych części.

⏰ Ostatnio Aktualizowane: Jul 12, 2017 ⏰

Dodaj to dzieło do Biblioteki, aby dostawać powiadomienia o nowych częściach!

NIE MA TO JAK SZPAK!™Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz