Het gouden licht was zo fel dat ze niks meer konden zien. Na een paar minuten, wat wel een uur leek te zijn, hoorden ze een raar gerommel. Kort daarna volgde er een lange, gouden bliksemflits die uit een raar paarsachtig gat in de lucht bleek te komen. Vlak daarna werd alles zwart voor hun ogen, en vielen ze bewusteloos op de kale met hier en daar wat grasprietjes bedekte grond van de open plek.
Een uur later, werd Emma als eerste wakker van de vijf. Ze voelde zich raar en nog groter dan normaal. Ze wou aan haar gezicht voelen om te zien of alles nog Ok was. Toen ze dat wou doen, merkte ze dat het echt onmogelijk was, ze keek naar haar handen en zag dat die nu poten waren. Ze schrok zich een hoedje, snel keek ze naar haar voeten wat nu achterpoten waren geworden. Pas nu merkte ze dat er een lang en lelijk ding uit haar neus kwam, nu realiseerde ze zich wat ze was... een OLIFANT!!! Ze begon in paniek te raken. Waar zijn de anderen? dacht ze. Ze keek om zich heen en zag vier andere dieren op de grond van de open plek lagen. Ze wist niet precies wat ze waren maar een ding wist ze wel, en dat was dat ze echt niet als een olifant door het leven wou gaan. In paniek begon ze over de open plek te rennen en keihard met haar slurf te toeteren. Door al dat kabaal werden de anderen al gauw wakker.
Lexy werd ook wakker en kwam aanrennen over de open plek. "Emma"! "Enma"! "Wat is er ge-, ze stopte toen ze Enma zag". "Wooooow Em"! "Je bent een olifant"! "Alsof ik dat nog niet wist". Zei Emma geërgerd, en rolde met haar ogen. "Maar hoe kunnen we dan met elkaar comuniceren als we allebei dieren zijn Lex"? "Wat"! "Ik ben ook een dier"?! "Ja, bekijk jezelf maar eens goed". Zei Emma. Lexy boog haar "kop" naar voren en zag vier goud- bruinige poten met zwarte vlekken, met daarachter een lange, sierlijke staart met hetzelfde patroon. "Cool"! "ik ben een LUIPAARD"!!! "Duuuh, Lex. Lachtte Emma. Lexy begon keihard rondjes te rennen rond de open plek. Wieeeee! Ik ben een luipaard! Ik ben een luipaard! Haar staart zwiepte in het rond omdat het evenwicht voor Lexy moest houden. Ze bleef maar rondjes rennen zonder te stoppen.
Even later kwamen de andere Drie aanlopen. Hoi Emma. Zei Bink een beetje verlegen. H-hoi Bink. Stotterde Emma blozend. Hoe herkende je me? Vroeg Emma. Oh gewoon... weet niet. En hij haalde zijn schouders op. Ik zie dat je nu een neushoorn bent. Zei Emma. Ja, maar ik weet niet wat ik met die stomme hoorns aan moet. Zei Bink lichtelijk geïrriteerd aan zijn hoorns. Ze stonden er een beetje ongemakkelijk bij. Hun momentje werd onderbroken door Tobias, die lichtelijk geïrriteerd was. Uhm, zijn jullie klaar met jullie gesprekje? Ze knikten van ja. Mooi zo, dan nu een klein vraagje: WAAROM IS EMMA EEN OLIFANT, BINK EEN NEUSHOORN EN FERNANDO EEN BUFFEL!!! Ik heb ook een klein vraagje voor jou, zei Bink, waarom ben jij een leeuw?! Wat? Een LEEUW?! Ja bekijk jezelf maar. Zei Bink heel kalm. Tobias bekeek zichzelf. WOW! Ik ben echt een leeuw! De koning van alle dieren! Wacht eens even... dat betekent dus dat ik de leider ben! Ok, dat gaat dus echt niet gebeuren. Zei Fernando. Iedereen is zijn eigen leider, Ok? En stop met flippen! Daardoor ga ik ook flippen! Oké, oke ik stop al hoor! Zei Tobias. He, jongens kom eens kijken! Riep Emma. Iedereen kwam naar Emma toe, zelfs Lexy was gestopt met rondjes rennen. Jongens ik heb iets ontdekt, we kunnen weer door het krachtveld heen! Jippieee! Juichten ze allemaal. Zullen we nu allemaal naar huis gaan, ik ben doodmoe van al dit gedoe. Zei Tobias. Ja, kom op! Ze stapten een voor een door het onzichtbare krachtveld, van de open plek af. He ik ben weer normaal! Riep Fernando verbaasd en blij tegelijk. Ja iedereen sukkel. Zei Tobias. Hoe dan? Vroeg Lexy. Ach joh, laat ook maar zitten... ik ga naar huis doei! Wij ook doei! Tot morgen op school! En ze liepen naar hun fietsen toe ( behalve Bink want die was lopend) om vervolgens het bos uit te fietsen naar huis.
Hoiii!! En wat vonden jullie van dit hoofdstuk? Zijn jullie het ermee eens met wie welk dier is? Ik hoop van wel😘🤗
Waarom zijn ze elk in een dier van de big five veranderd? Daar kom je achter in de volgende hoofdstukken! Samen met heel wat andere vragen👍🏽 zoals wie gaat hun helpen en waarom als ze van de open plek stapppen ze weer menselijk worden? Tot in het volgende hoofdstuk🤗❤️!!!
JE LEEST
The big five
AdventureWat nou als je gewoon een normaal leven leid en ineens veranderd je normale leven in een chaos? Dat overkomt Emma, Lexy, Tobias, Fernando en Bink, de hoofdpersonages van dit verhaal. Hun veranderen alle vijf in een dier van de Big Five( Afrika). En...