................................
Muallif menegur Hannah dari jauh...Weh Hannah!pasni kau ade kelas lagi tak?
Jap aku nak tengok aku punye notebook...Pasni........pasni dah takde..woihh!nape kau tanye!!?
"Hannah"Kalau camtu...aku nak ajak kau lepak ngan aku ,kat cafe depan sana tu..Naik kete aku..nak ak!?"Muallif"
Aku okay jer..
"Hannah"Okay jom!
"Muallif"*Kat cafe*
Weh Hannah...aku ade bende nak cakap kat kau...aku harap kau tak marah eh.."Muallif"
Kau nak cakap amende!?hah!cakap ah cepat!
"tanya Hannah ringkas sambil menghirup kopinya"Sebenarnya...sebenarnya kan...
"Muallif"Cakap ah cepat!
"bentak Hannah sambil menghentakkan tangannya atas meja"Sebenarnya aku cintakan kau!!
"jawab Muallif laju,disebabkan terkejut dibentak Hannah"Hannah memberi jelingan tajam kepada Muallif...
Kan aku dah cakap ngan kau..kau nak kawan ngan aku boleh..tapi tak lebih dari tu...kau kenal kan aku camne!aku geli ngan cinta!aku geli ngan laki ni!aku dah muak kau tau tak!hishh...Semua laki memang camni..pada mulanya cinta pastu tinggalkan perempuan camtu je..Die ingat die laki..die boleh buat pape je sesuka hati!?
Hannah mengambil begnya dan terus tinggalkan Muallif keseorangan di cafe tu,dengan perasaan marah..Muallif terdiam seribu bahasa...Dia tak tau nak buat camne lagi dah...
Muallif memandang Hannah yang hendak melintas jalan di hadapan cafe tu..
Hannah melintas jalan dan....sebuah kereta mewah melanggarnya...Muallif bergegas ke arah Hannah...
Kepala Hannah dilumuri darah...pemandu kereta tersebut keluar dari kereta mewahnya...Muallif menolak bahu pemandu tu..Kau tak reti memandu leklok ke hah!?"Muallif menengkingnya dengan nada agak kasar"...Saya mintak maaf..saya tak nampak tadi ada orang melintas..."kata pemandu tu dengan gugup"...Muallif melemparkan jelingan tajam kepada pemandu tu...Pemandu tu bergegas mendail nombor ambulance dan menyatakan kejadian tersebut...Ambulance segera sampai dan terus membawa Hannah ke hospital...Muallif ikut dari belakang (dengan keretanya)...
YOU ARE READING
Philophobia
RomanceI wish,I could delete my feelings for you... Aku tidak berharap untuk menjadi seorang yang terpenting dalam hidup kau kerana itu merupakan permintaan yang terlalu besar bagiku...Aku hanya berharap suatu saat nanti jika kau melihatku..kau akan tersen...