Seohyun mengesat air matanya menggunakan hujung lengan baju blausnya..lelaki yang di depannya hanya memandang dengan penuh sayu..tangan seohyun digenggam erat..perlahan-lahan tubuh kecil seohyun dibawa ke dalam dakapannya dan dipeluk erat..
"Seohyun nanti aku balik la..ko janganlah sedih sangat..aku janji aku akan hantar surat and skype dengan ko"kata suho..muka seohyun dipandang dengan sebuah senyuman pahit terukir di bibir..
"Ko tipu..entah-entah ko nanti jumpa awek kat sana lupe kat aku"balas seohyun..dia mengesat air matanya yang semakin lama semakin deras mengalir di pipi mulus miliknya..
"x de maknanya..aku x kan lupakan ko...lagipun aku dah jatuh cinta dengan seorang perempuan dekat korea ni..hanya die sorang yang boleh bukak pintu hati aku.."Suho mengusap kepala seohyun dengan penuh kasih sayang...kasih sayang sebagai seorang kawan kepada kawannya...
"Hmm perempuan tu..asal ko x nak bagitahu aku erkk sape perempuan tu"tanya seohyun hairan...dia menjarakkan diri sedikit daripada suho dan memandang suho dengan pandangan yang sukar ditafsirkan..
"Pehal ko pandang aku macam tu...hensem sangat ker aku hari ni"tanya suho..pelik dengan seohyun yang memandangnya sebegitu rupa..
"Perempuan tu mesti tak cantik kan..gemuk?hitam? or muka macam pecah rumah? sebabtu ko malu nak tunjuk dekat aku an?tanya seohyun..bibirnya terukir senyuman mengusik...
"Yer betul tu..perempuan tu macam katak sikit"suho ketawa melihat muka seohyun yang terkejut mendengar jawapan daripada suho yang baginya sungguh tak dijangka..dia sangka suho akan menafikan dan memberitahunya siapakah gerangan wanita yang dah menambat hati sahabat karibnya itu..
"Unbelieveable,x sangka taste ko low"seohyun mengelengkan kepalanya....
"Hahahaha"akhirnya tawa dua sahabat itu meletus..mereka sambung berbual dan terkadang ketawa..sesekali tengok macam pasangan kekasih tetapi hubungan mereka hanyalah sebagai seorang sahabat..lagipun diaorang dah janji x kan saling mencintai lebih dari sorang sahabat..mereka akan kekal sebagai sahabat selamanya..kata seohyun 'kita bermula sebagai sahabat dan kita akan berakhir sebagai sahabat juga'...
"Suho jum kita dah lambat ni"panggil omma suho perlahan.. omma suho merasa bersalah untuk menganggu dua sahabat karib yang sedang seronok berbual..tapi apakan daya,terpaksa..
"Ok omma sekejap yer"
"Seo aku dah kena pergi ni..ko jaga diri baik-baik yer..jangan lupe tulis surat and skype aku nanti"Suho memeluk seohyun erat sekali lagi...dia mencium ubun-ubun kepala seohyun..akhirnya air mata yang ditahan mengalir jua di pipinya..matanya dipejam erat..
"Yer..ko pun sama"seohyun membalas dalam esakan...tangisnya semakin kuat didengari..
"Shuh janganlah nangis...aku lagi x sanggup nak tinggalkan ko ni"kata suho sayu...
"Hmm k..dh la ko prgi la nnti lmbt plak...shuh"seohyun menolak suho hingga ke kereta..
Suho membuka pintu dan memasukinya..tingkap kereta dibuka dan dijengukkan sedikit kepalanya...
"Bye seo nanti kita jumpa lagi"suho melambai seohyun dan dibalas oleh seohyun..
Setelah seohyun hilang dari pandangan tingkap kereta ditutup dan dia bersandar pada kerusi kereta..dia mengeluh berat..
"Suho..nanti kalau kamu dah ok..kamu jumpa la dia buat masa sekarang..lagi elok kamu jauh dari dia...kamu x nak seo sedih kan?"tanya omma suho..cuba memujuk anak nya..mereka perlu ke US atas sebab tertentu..
"Hmmm"
Sori pendek..hahahaha..sebab ni prolog jer..kekekeke
YOU ARE READING
Dia Atau Dia? (Hiatus)
FanfictionSeo nanti aku balik..Aku datang jumpa ko..ok..jangan nangis..aku x nak tengok kawan baik aku yang comel ni nangis-Suho Janji errr ko akan balik-Seohyun Seohyun dan suho berkawan baik sejak dari umur 15 tahun lagi..malangnya selepas graduate keluarga...