Arghh..
Seohyun menjerit setelah seekor katak melompat keluar dari lokernya..
"Hahahaaha..lawak la"sekumpulan lelaki yang diketuai oleh chanyeol ketawakan seohyun terbahak-bahak...
Seohyun menghampiri mereka semua..wajah chanyeol ditenung tajam..
"Kau ker yang letakkan katak dalam loker aku"tanya seohyun..amarah dalam dadanya membara tapi masih boleh cuba ditahan..
"Yup betul tu princess..memang aku yang letak"kata chanyeol lalu menyambung tawanya kembali...
"Dah ape masalah kau nak buat macam tu aku tak kacau kau pun kan.."Suara seohyun meninggi sedikit..
"Kau langgar aku takdi ingat tak sayang...dah lar kau langgar aku pastu bla macam tu jer...aku bukannya patung dear...ape mak kau tak ajar kau beradab ker..oppsss lupa mak kau dah mati"kata chanyeol dalam nada yang sinis...puas hatinya dapat sakitkan hati seohyun..entah kenapa hatinya terasa benci setiap kali memandang wajah seohyun..
Pangg!!
Seohyun menampar pipi chanyeol dengan kuat...semua pelajar terkejut melihat keberanian seohyun untuk menampar kingka di kolej mereka..
"Kau memang tak berhati perut..aku mintak maaf takdi kan..kau dah pekak ke tak boleh dengar..haa!!..lagi satu sekali lagi kau sebut pasal mak aku siap kau"seohyun memberi peringatan kepada chanyeol sebelum berlalu pergi daripada tempat itu...
Chanyeol memegang pipinya yang sakit ditampar oleh seohyun...maruahnya sedikit tercalar kerana ditampar oleh seorang perempuan lagi seorang budak yang nerd macam seohyun...
'Jagalah kau seohyun,dendam aku pada keluarga kau sebelum ni belum habis,ni kau tambah..kau memang nak mampus..jaga kau hidup kau takkan aman seo juhyun..tak akan..'kata chanyeol didalam hati...
Tanpa berlengah chanyeol mengajak rakan-rakannya pergi ke tempat melepak mereka...
Seohyun pula masuk ke dalam tandas...Dia menangis teresak-esak...
"Ape salah aku..salah ker aku kee omma aku mati...salah aku ker...salah ker aku ni anak yatim..omma kenape chanyeol suka buli seo...knapa omma haeri benci seo..kenapa omma tinggalkan seo..suho mana kau masa aku perlukan kau..."Kata seohyun teresak-esak..melepaskan ape yang berbuku di hati...tiada orang yang boleh dia luahkan isi hati...
Seohyun menilik wajahnya di cermin...dia cuba untuk tersenyum..tapi apakan daya dia tak mampu...setiap kali cuba mengukir senyuman,setiap kali itulah air matanya merembes keluar...
setelah dekat sejam di tandas seohyun membuat keputusan untuk keluar dan masuk ke kelas..sayup-sayup dia terdengar suara prof.kim sedang mengajar...seohyun menarik nafas dalam-dalam sebelum mengetuk pintu kelas...
Tok!tok!tok!
Semua mata memandang ke arahnya...termasuklah prof.kim yang memandang dengan pandangan yang agak scary...
"kamu kenapa lambat masuk kelas...seo ju hyun kamu tahukan saya x suka pelajar saya masuk lambat dan kenapa mata kamu bengkak dan merah..kamu menangis ker"bertubi-tubi soalan yang ditanyakan oleh prof.kim...
"Maaf prof..."ucap seohyun perlahan..kepalanya ditundukkan..malu dengan mata-mata yang sedang memandang kearahnya...
"Huh...baiklah jangan ulang lagi...pergi duduk tempat kamu...nanti lepas kelas jumpa saya di pejabat saya.."ujar prof.kim lalu menyambung pangarannya yang tergendala...
TBC
YOU ARE READING
Dia Atau Dia? (Hiatus)
FanfictionSeo nanti aku balik..Aku datang jumpa ko..ok..jangan nangis..aku x nak tengok kawan baik aku yang comel ni nangis-Suho Janji errr ko akan balik-Seohyun Seohyun dan suho berkawan baik sejak dari umur 15 tahun lagi..malangnya selepas graduate keluarga...