BAB 2

195 6 0
                                    

"Putri, cepat bangun dah pukul 8.00 pagi. Nanti lambat."ujar Nurin.

"Lambat apa! Aku nak tidurlah"kata Putri sambil memeluk bantal busuknya itu.

"Kau tak nak pi kerja ker. Kata first day nak bangun paling awal"kata Sri.

Mendengar sahaja perkataan 'first day' terus membuatkan Putri tergesa-gesa bergegas ke bilik air sehingga.. dushhhh.

"Aduh! Sakitnye. Siot punya bilik air."

"Hahahaha . Menari dalam bilik air ker Putri."gelak Nurin dengan Sri.

_______________________________________________________________________

Selesai bersiap terus Putri memecut keretanya menuju ke rumah sahabatnya, Tengku Izzah.

"Wei! Awat lambat Putri!"marah Izzah.

"Sorrylaah izzah! Awat kau tak pi dulu. Suruh driver kau hantar tak boleh."bebel Putri. Putri tak faham anak orang kaya tapi tak gunakan apa yang ada.

"MALAS"

Terus Izzah memasuki kereta Putri.Dahlah tak reti malu, kata Putri.Izzah terus memakai seat belt. Nak hidup mesti pandai jaga diri.Dalam perjalanan menuju ke pejabat . Semasa perjalanan, sebuah kereta hitam terlanggar keretanya.

"Woi! Kau buta ker. Orang sedang bawa kereta kot.haah."marah Putri.

Lelaki itu terus keluar dari kereta selepas mendengar jeritan 'singa' Putri. Lelaki itu berjalan menghampiri kereta Putri.Putri keluar dari kereta meninggalkan Izzah kesorangan di dalam kereta.

"Kaulah buta bawa kereta macam bawa basikal. Tak nampak aku nak cepat! So, sila berambus dari sini. Just lupakan aku langgar kereta buruk hg tu."lelaki itu terus masuk kereta. Ia memecut laju meninggalkan Putri.

"Kenapa Putri? Okay tak?"

"Okay"

"Putri matilah kita bos dah sampailah. Takutlah wei."

"Masuk ofis dia je pon. Bukan ada apa pon. Jomlah masuk aku pon teringin nak tengok boss kita."

"Okaylah"

"Kau pak cik!"marah Putri melihat bos itu."

"Ohh, jadi kaulah yang datang lambat rupanya. Malang sungguh aku jumpa minah ni."

"Wei Putri tu boss kitalah. Nama dia HAIKAL ZAFRAN."bisik Izzah.

"Matilah aku! Aku baru dapat kerja tak pasal-pasal kena buang kerja in first day."kata Putri dalam hati.

BE MY GIRLWhere stories live. Discover now